panga

English translation: panga

21:54 Jan 5, 2007
Polish to English translations [PRO]
Food & Drink / catering
Polish term or phrase: panga
ryba w menu
bARBARA Marszalek
English translation:panga
Explanation:
http://en.wikipedia.org/wiki/Panga
Selected response from:

makawa
Grading comment
to juz lepiej zostawie pange niż shark'a w menu, dzięki, sorry, że narobiłam wirtualnego smaku ...
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +9panga
makawa
3iridescent shark
Adam Zakrzewski


  

Answers


5 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +9
panga


Explanation:
http://en.wikipedia.org/wiki/Panga

makawa
Native speaker of: Polish
PRO pts in category: 8
Grading comment
to juz lepiej zostawie pange niż shark'a w menu, dzięki, sorry, że narobiłam wirtualnego smaku ...

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  SlawekW: panga nie inaczej, nie polecam zresztą!
24 mins

agree  ironsz: Co Ty? To bardzo dobra ryba jest - jeśli się wie jak ją zrobić :-)
1 hr

agree  Janina Nowrot
10 hrs

agree  bartek: Oczywiście, że ryba doskonała. Tylko trzeba mieć pojęcie, jak ją traktować
11 hrs

agree  root
11 hrs

agree  Piotr Rypalski: i precz od pangi - jest pyszna! ;)
12 hrs

agree  Agnieszka Zmuda: Pychotka, mniam mniam!
12 hrs

agree  Caryl Swift: Recipies please! To me it always tastes of mud . . .
12 hrs

agree  Evonymus (Ewa Kazmierczak): it tastes of mud indeed :)
22 hrs

12 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
iridescent shark


Explanation:
In other countries the name panga may refer to a different species. In Indonesia and Spain, panga refers to Megalaspis cordyla, in Poland it refers to Pangasius hypophthalmus, and in Kenya it refers to Trichiurus lepturus.
http://en.wikipedia.org/wiki/Panga

http://en.wikipedia.org/wiki/Pangasius_hypophthalmus

Panga - ryba konsumpcyjna o smacznym mięsie.

W jęz. angielskim panga opisywana jest jako Pterogymnus laniarius. W Polsce częściej spotykany pod tą nazwą jest morski gatunek Megalaspis cordyla z rodziny ostrobokowatych. W wykazie gatunków zawartym w Rozporządzeniu Komisji (WE) NR 1638/2001 z dnia 24 lipca 2001 r. oznaczona jako Panga - HAS - Megalaspis cordyla. Natomiast w handlu często spotyka się sprowadzanego z wietnamskich hodowli suma rekiniego (Pangasius hypophthalmus) sprzedawanego jako panga.
http://pl.wikipedia.org/wiki/Panga_(ryba)

Sum rekini, wielkook rekini (Pangasius hypophthalmus) - słodkowodna ryba z rodziny Pangasiidae, poławiana gospodarczo, hodowana w celach konsumpcyjnych, często spotykana jako ryba akwariowa pomimo dużych rozmiarów. W Polsce często sprzedawana jako panga.
http://pl.wikipedia.org/wiki/Sum_rekini

Adam Zakrzewski
Poland
Native speaker of: Native in PolishPolish




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search