dozownik

English translation: built-in pourer

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Polish term or phrase:dozownik
English translation:built-in pourer
Entered by: Aleksandrapt

09:12 Dec 1, 2018
Polish to English translations [PRO]
Food & Drink / alcohol
Polish term or phrase: dozownik
Chodzi o ten element, ktory znajduje sie w srodku szyjki, dzieki któremu alkohol wyplywa kroplami a nie duzym strumieniem.
Aleksandrapt
pourer
Explanation:
"Pourer" wydawałoby się chyba dobrą opcją, chociaż nie jestem pewien, czy to by się nie myliło z dozownikami wkładanymi na butelkę. Podejrzewam, że można by tego użyć w miarę bezpiecznie, gdyby w tekście był też rysunek, który by pokazywał, że to jest dozownik już wprowadzony wewnątrz szyjki.
Selected response from:

Maciej Bogucki
Poland
Grading comment
Dopisalam built-in, zeby nie bylo wątpliwości - obawiam się, że oficjalnego słowa na to po prostu nie ma.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4bottle-top dispenser
araara
4bottle cap
Mariusz Jagodziński
3controlled flow device / one-way flow device
Robert Foltyn
2pourer
Maciej Bogucki


Discussion entries: 4





  

Answers


7 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
bottle cap


Explanation:
To będzie bottle cap.

How to remove a tequila bottle cap


--------------------------------------------------
Note added at 1 hr (2018-12-01 11:11:32 GMT)
--------------------------------------------------

W takim wypadku przetłumaczyłbym jako bottle dispenser. Tak jak tu: https://www.youtube.com/watch?v=Zs8XyxJ14HE


    https://www.youtube.com/watch?v=iLTp03BO6iU
Mariusz Jagodziński
Poland
Native speaker of: Native in PolishPolish

2 hrs   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5
pourer


Explanation:
"Pourer" wydawałoby się chyba dobrą opcją, chociaż nie jestem pewien, czy to by się nie myliło z dozownikami wkładanymi na butelkę. Podejrzewam, że można by tego użyć w miarę bezpiecznie, gdyby w tekście był też rysunek, który by pokazywał, że to jest dozownik już wprowadzony wewnątrz szyjki.

Maciej Bogucki
Poland
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 4
Grading comment
Dopisalam built-in, zeby nie bylo wątpliwości - obawiam się, że oficjalnego słowa na to po prostu nie ma.

2 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
controlled flow device / one-way flow device


Explanation:
albo: non-refillable fitment / valve

Funkcją tego ustrojstwa jest raczej zabezpieczenie przed powtórnym napełnianiem butelki.

Tu więcej:
https://www.gualaclosures.com/category/product/safety-closur...


Robert Foltyn
Poland
Works in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 28

7 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
bottle-top dispenser


Explanation:
.

araara

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Andrzej Mierzejewski: Wpisz "bottle-top dispenser” do wyszkukiwarki i obejrzyj grafiki. U mnie pokazuje tylko oddzielne urządzenia do stosowania w barach.
6 hrs




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search