dry sink

English translation: ława pod wiadro z wodą

10:38 Nov 26, 2017
Polish to English translations [PRO]
Furniture / Household Appliances / łazienka
Polish term or phrase: dry sink
From about 1820 to 1900 the dry sink evolved by the addition of a wooden cabinet with a trough built on the top, lined with zinc or lead. This is where the bowls or buckets for water were kept
Iwona_krakow
Poland
English translation:ława pod wiadro z wodą
Explanation:
Następnie wnoszono do chaty pozostałe sprzęty w kolejności: ława pod wiadro z wodą, ława na pokut', stołki, krzesła, szafy, skrzynie i na końcu łóżko. Łóżko należało wnosić niedbale i przed progiem wywrócić do góry nogami, podobnie ślabanki do spania. A to po to, by do chaty nie wprowadziła się choroba. Jeśliby pierwsze wnieść do domu łóżko, wiecznie by w nim ktoś chorował - http://pbc.biaman.pl/Content/37762/Male Miasta Przestrzenie... - page 183
Selected response from:

geopiet
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +1swego rodzaju komoda, na której kiedyś trzymano wiadro lub miskę pełniące rolę dzisiejszego zlewu
Iwona Gandor
4umywalka nablatowa
VirtualKat
3ława pod wiadro z wodą
geopiet


  

Answers


3 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
swego rodzaju komoda, na której kiedyś trzymano wiadro lub miskę pełniące rolę dzisiejszego zlewu


Explanation:
propozycja,

http://www.sawdustcityllc.com/what-is-a-dry-sink/

Iwona Gandor
Native speaker of: Native in EnglishEnglish, Native in PolishPolish

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Frank Szmulowicz, Ph. D.: Coś w rodzaju umywalki bezodpływowej.
34 mins
  -> dziękuję :)

4 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
ława pod wiadro z wodą


Explanation:
Następnie wnoszono do chaty pozostałe sprzęty w kolejności: ława pod wiadro z wodą, ława na pokut', stołki, krzesła, szafy, skrzynie i na końcu łóżko. Łóżko należało wnosić niedbale i przed progiem wywrócić do góry nogami, podobnie ślabanki do spania. A to po to, by do chaty nie wprowadziła się choroba. Jeśliby pierwsze wnieść do domu łóżko, wiecznie by w nim ktoś chorował - http://pbc.biaman.pl/Content/37762/Male Miasta Przestrzenie... - page 183

geopiet
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 64

5 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
umywalka nablatowa


Explanation:
IMO


    Reference: http://manufakturasalix.pl/?22,komplet-lustro-stolik-pod-umy...
VirtualKat
United States
Native speaker of: Native in EnglishEnglish, Native in PolishPolish
PRO pts in category: 8




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search