podklad mapowy

English translation: background map

13:00 Jul 30, 2002
Polish to English translations [PRO]
Tech/Engineering - Geology
Polish term or phrase: podklad mapowy
digitalizacja map i opracowywanie podkladow mapowych w programie Operacyjnej Mapy Oznakowania [no more context given]
Sebastian Kumos (X)
English translation:background map
Explanation:
Moim zdaniem to jest podkład mapowy, a base mapa to raczej mapa podstawowa.
Podkład mapowy to mapa, na którą nanosi się jakieś elementy, podkładem może być mapa topograficzna, katastralna, etc., etc. Base map raczej odnosi się do mapy podstawowej, czyli do podstawowego zdjęcia topograficznego kraju np. w skali 1:25000. Mapa podstawowa MOŻE być podkładem mapowym, ale nie musi.

Magda
Selected response from:

Magda Dziadosz
Poland
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1background map
Magda Dziadosz
4mapa zasadnicza
wroobel007
3base map
big_fish


  

Answers


7 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
base map


Explanation:
W moim słowniku dla specjalistów z zakresu geodezji itd.
b.m. ma odpowiednik podkład geodezyjny, ale możliwe, że to to samo co p. mapowy, majac na uwadze skłonno¶c polszczyzny do przeinaczania sie zgodnie z angielszczyzna.
Pozdrawiam,
Krzysztof

big_fish
Poland
Native speaker of: Polish

10 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
background map


Explanation:
Moim zdaniem to jest podkład mapowy, a base mapa to raczej mapa podstawowa.
Podkład mapowy to mapa, na którą nanosi się jakieś elementy, podkładem może być mapa topograficzna, katastralna, etc., etc. Base map raczej odnosi się do mapy podstawowej, czyli do podstawowego zdjęcia topograficznego kraju np. w skali 1:25000. Mapa podstawowa MOŻE być podkładem mapowym, ale nie musi.

Magda

Magda Dziadosz
Poland
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 28

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Piotr Kurek
13 days

neutral  wroobel007: nie do konca prawda...
2018 days

2019 days   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
podklad mapowy, base map
mapa zasadnicza


Explanation:
Co do mojej przedmowczyni... Otoz sama definicja podkladu mapowego jaka Pani podala jest bardzo ogolna. Podklad mapowy jest to termin uzywany w kartografii do okreslania opracowania kartograficznego ktore jest baza do przeprowadzania okreslonych prac przygotowawczych oraz redakcyjno - reprodukcyjnych. Podkald mapowe stosouje sie do opracowania tak zwanych map tematycznych i rzeczywiscie nanoszone sa na niego w owczas pewne okreslone obiekty zjawiska czy tez charakterystyki... podkladem moze byc mapa topograficzna lub zasadnicza badz wybrane elementy tych map. W ostatnim zdaniu uzylem okreslenia "mapa zasadnicza" i to jest wlasnie znaczenie wyrazenia BASE MAP z jezyka angielskiego. Mapa zasdanicza jest to mapa w skalach od 1:500 do 1:10 000 powstaje np. bezposrednio na skutek geodezyjnych pomiarow sytuacyjnych.

wroobel007




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search