International Translation Day 2018

Join ProZ.com/TV for a FREE event September 25-26th celebrating International Translation Day! 50+ hours of content, Chat, Live Q&A & more. Join 1,000's of linguists from around the globe as ProZ.com/TV celebrates International Translation Day.

Click for Full Participation

Personalna

English translation: staff supervisor

23:05 Feb 10, 2012
Polish to English translations [PRO]
Human Resources
Polish term or phrase: Personalna
Próbuję przetłumaczyć słowo 'personalna', które jest tytułem stanowiska pracy, funkcjonującym w czasach komunistycznych. Była to osoba, która była odpowiedzialna za nadzór obecności, spóźnień, a także częściowo księgowości. Przynajmniej tyle wyciągnęłam z kontekstu. Słowo pochodzi konkretnie z książki Joanny Chmielewskiej 'Lesio' i zastanawiałam się, jakby można je było zgrabnie przetłumaczyć.
trzebastar
English translation:staff supervisor
Explanation:
Postawiłbym jednak na 'supervisor', bo "personalna" kojarzy mi się z osobą, której ewentualnie można się w pracy bać ;) I tu supervisor brzmi chyba groźniej niż assistant.
Ale nie 'employment supervisor', bo ona raczej zatrudnianiem się nie zajmowała, a raczej pilnowaniem staffu.
Selected response from:

Robert Foltyn
Poland
Grading comment
rzeczywiście ma w sobie groźny wydźwięk, o co właśnie chodziło :)
3 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +1staff supervisor
Robert Foltyn
4HR
petkovw
3employment supervisor
bacha


Discussion entries: 1





  

Answers


6 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
employment supervisor


Explanation:
Just a suggestion.

bacha
Native speaker of: Native in EnglishEnglish
PRO pts in category: 4

12 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
HR


Explanation:
may be

petkovw
Bulgaria
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian
PRO pts in category: 4

14 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
staff supervisor


Explanation:
Postawiłbym jednak na 'supervisor', bo "personalna" kojarzy mi się z osobą, której ewentualnie można się w pracy bać ;) I tu supervisor brzmi chyba groźniej niż assistant.
Ale nie 'employment supervisor', bo ona raczej zatrudnianiem się nie zajmowała, a raczej pilnowaniem staffu.

Robert Foltyn
Poland
Works in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 19
Grading comment
rzeczywiście ma w sobie groźny wydźwięk, o co właśnie chodziło :)

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Polangmar: Tak - kombinowałem wcześniej z "HR supervisor", ale brzmiało to zbyt oficjalnie; ten "staff" jakoś nie przyszedł mi do głowy.
5 hrs




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search