słup rurowy mocny

English translation: tubular strain pole

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Polish term or phrase:słup rurowy mocny
English translation:tubular strain pole
Entered by: Polangmar

21:16 Oct 2, 2012
Polish to English translations [PRO]
Tech/Engineering - Law: Contract(s) / umowa
Polish term or phrase: słup rurowy mocny
Średnia cena 1 tony kompletnej konstrukcji wsporczej – słupa rurowego mocnego 400 kV

W zalaczniku: WARTOŚCI CZYNNIKÓW CENOTWÓRCZYCH ORAZ CEN JEDNOSTKOWYCH PRZYJETYCH DO WYCENY PRAC I ROBÓT OPISANYCH W SIWZ
Patrycja Honkisz
Poland
tubular strain pole
Explanation:
Tir uderzył w słup odporowy, czyli tzw. słup mocny... Trzeba też wymienić dwa następne słupy, tzw. przelotowe.
http://www.rmf24.pl/fakty/news-trasa-a-4-jest-juz-przejezdna...

Tower structures can be classified by the way in which they support the line conductors. Suspension structures support the conductor vertically using suspension insulators. Strain structures resist net tension in the conductors and the conductors attach to the structure through strain insulators.
http://en.wikipedia.org/wiki/Transmission_tower

STEEL TAPERED TUBULAR STRAIN POLES
The structures shall be manufactured from 8 to 16-sided (round) tapered steel tubes conforming to the details on the approved shop drawings. Poles shall be designed, if required by contract documents, to AASHTO Criteria for any wind speed zone. Furthermore, poles may also be designed for any special deflection criteria required by contract specifications.
http://www.angelfire.com/mech/vsi04/SPECS_SignalStrain.htm

W powyższych tekście użyto słowo "tapered" - tu na zdjęciu słup rurowy o kształcie wydłużonego stożka: http://www.elektroinstalacje.info/photogallery.php?photo_id=...

--------------------------------------------------
Note added at 1 hr (2012-10-02 22:45:30 GMT)
--------------------------------------------------

Pod względem przeznaczenia i rodzaju pracy w linii słupy dzielą się na:
(...)
mocne - konstrukcje wytrzymujące naprężenia wzdłuż przewodów fazowych i odgromowych. Stosuje się je, gdy trasa linii skręca o kąt większy niż 2 stopnie. Ich konstrukcja zależy od kąta, o jaki skręca trasa linii.
http://pl.wikipedia.org/wiki/Konstrukcje_wsporcze

--------------------------------------------------
Note added at 1 hr (2012-10-02 22:48:59 GMT)
--------------------------------------------------

Słupy mocne stosuje się w miejscach uznanych przez normę za wymagające obostrzenia np: skrzyżowanie trasy linii z ulicą, drogą ekspresową, autostradą, z linią kolejową, z kanałem wodnym itp. Słupy po obu stronach miejsca wymagającego obostrzeń są słupami mocnymi, a izolatory w zależności od stopnia obostrzenia są podwójne lub potrójne.
http://pl.wikipedia.org/wiki/Konstrukcje_wsporcze
Selected response from:

Polangmar
Poland
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4tubular strain pole
Polangmar
2heavy duty tubular pole
SlawekW


  

Answers


15 mins   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5
heavy duty tubular pole


Explanation:
propozycja

SlawekW
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 82

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  Polangmar: Tu są podane różne funkcje słupów: http://tinyurl.com/8fxkul7 - każdy z nich powinien być "heavy-duty", bo wszystkie słupy muszą wytrzymywać różne obciążenia. Natomiast skoro "słup mocny" to określenie funkcji, to należy dobrać analogiczne określenie ang.
38 mins
  -> ale komu się tak kojarzy? Według Oxford Dictionary to: designed to withstand the stresses of demanding use.

agree  bartek: Oczywiście, heavy duty często w znaczeniu "do stosowania w przemyśle" more or less i pogoda nie ma tu nic do gadania /// zmień pole na column!!!
10 hrs
  -> dziękuję:)

1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
tubular strain pole


Explanation:
Tir uderzył w słup odporowy, czyli tzw. słup mocny... Trzeba też wymienić dwa następne słupy, tzw. przelotowe.
http://www.rmf24.pl/fakty/news-trasa-a-4-jest-juz-przejezdna...

Tower structures can be classified by the way in which they support the line conductors. Suspension structures support the conductor vertically using suspension insulators. Strain structures resist net tension in the conductors and the conductors attach to the structure through strain insulators.
http://en.wikipedia.org/wiki/Transmission_tower

STEEL TAPERED TUBULAR STRAIN POLES
The structures shall be manufactured from 8 to 16-sided (round) tapered steel tubes conforming to the details on the approved shop drawings. Poles shall be designed, if required by contract documents, to AASHTO Criteria for any wind speed zone. Furthermore, poles may also be designed for any special deflection criteria required by contract specifications.
http://www.angelfire.com/mech/vsi04/SPECS_SignalStrain.htm

W powyższych tekście użyto słowo "tapered" - tu na zdjęciu słup rurowy o kształcie wydłużonego stożka: http://www.elektroinstalacje.info/photogallery.php?photo_id=...

--------------------------------------------------
Note added at 1 hr (2012-10-02 22:45:30 GMT)
--------------------------------------------------

Pod względem przeznaczenia i rodzaju pracy w linii słupy dzielą się na:
(...)
mocne - konstrukcje wytrzymujące naprężenia wzdłuż przewodów fazowych i odgromowych. Stosuje się je, gdy trasa linii skręca o kąt większy niż 2 stopnie. Ich konstrukcja zależy od kąta, o jaki skręca trasa linii.
http://pl.wikipedia.org/wiki/Konstrukcje_wsporcze

--------------------------------------------------
Note added at 1 hr (2012-10-02 22:48:59 GMT)
--------------------------------------------------

Słupy mocne stosuje się w miejscach uznanych przez normę za wymagające obostrzenia np: skrzyżowanie trasy linii z ulicą, drogą ekspresową, autostradą, z linią kolejową, z kanałem wodnym itp. Słupy po obu stronach miejsca wymagającego obostrzeń są słupami mocnymi, a izolatory w zależności od stopnia obostrzenia są podwójne lub potrójne.
http://pl.wikipedia.org/wiki/Konstrukcje_wsporcze

Polangmar
Poland
Specializes in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 793




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search