Umowa powierzenia przetwarzania danych osobowych

English translation: Personal data processing agreement

22:46 Nov 19, 2012
Polish to English translations [PRO]
Law/Patents - Law (general)
Polish term or phrase: Umowa powierzenia przetwarzania danych osobowych
Moje propozycje poniżej:

Contract for entrusting personal data processing
Entrustment contract for personal data processing

Proszę o wskazanie poprawnej, komentarz lub swoje propozycje.
MarekStaszek
English translation:Personal data processing agreement
Explanation:
Ewentualnie *personal data processor agreement*. Słowo *personal* jest często opuszczane, a umowa jest określana skrótem DPA.

Słowo *powierzenie* wynika z polskiej ustawy o ochronie danych osobowych, ale jest ono moim zdaniem całkowicie zbędne, bo istotą DPA jest właśnie powierzenie przetwarzania danych osobowych.
Selected response from:

Pawel Bartoszewicz
Grading comment
Selected automatically based on peer agreement.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +2Personal data processing agreement
Pawel Bartoszewicz
3Data Transfer Agreement
Bubz
3Authorisation to process personal data
Roman Uliasz
3personal data processing - outsourcing contract
Zofia Wislocka


  

Answers


30 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
personal data processing - outsourcing contract


Explanation:
propozycja :)

Zofia Wislocka
Works in field
Native speaker of: Polish
PRO pts in category: 45

1 hr   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
Authorisation to process personal data


Explanation:
Wolałbym, żeby w tłumaczeniu pojawiło się słowo "authorisation", "authorise", bo o to właśnie chodzi w umowie o powierzenie przetwarzania danych. Tego terminu używa się np. w tłumaczeniu ustawy o ochronie danych osobowych dostępnej na stronie giodo.gov.pl lub na stronie Europejskiego Rzecznika Ochrony Danych Osobowych http://www.edps.europa.eu/EDPSWEB/edps/EDPS/Dataprotection/Q...

Roman Uliasz
Specializes in field
Native speaker of: Polish

6 days   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
Data Transfer Agreement


Explanation:
zwykle funkcjonuje taka ogolna nazwa
tu wiecej o wymogach zwiazanych z powierzeniem danych
http://www.giodo.gov.pl/163/id_art/326/j/en/
a tu przyklad takiej umowy (w necie sa nawet templaty takich kontraktow):
http://www.chromacademy.com/Controller_Data_Sharing_Agreemen...

Bubz
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 132

1564 days   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +2
Personal data processing agreement


Explanation:
Ewentualnie *personal data processor agreement*. Słowo *personal* jest często opuszczane, a umowa jest określana skrótem DPA.

Słowo *powierzenie* wynika z polskiej ustawy o ochronie danych osobowych, ale jest ono moim zdaniem całkowicie zbędne, bo istotą DPA jest właśnie powierzenie przetwarzania danych osobowych.


    https://secure.edps.europa.eu/EDPSWEB/edps/EDPS/Dataprotection/Glossary/pid/84
    Reference: http://legal.hubspot.com/dpa
Pawel Bartoszewicz
Specializes in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 40
Grading comment
Selected automatically based on peer agreement.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Grzegorz Mysiński
438 days

agree  big_fish: To "powierzenie" rzeczywiście koszmarne prześladuje mnie odkąd RODO gnębi nasz naród i podejrzewałem raczej, że banda prawnicza skopiowała jeden od drugiego, a przecież znając urodę naszego prawodawstwa wystarczyło tam sięgnąć. Super!
459 days




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search