s. ref.

English translation: reporting judge

17:45 Sep 16, 2019
Polish to English translations [PRO]
Law/Patents - Law (general)
Polish term or phrase: s. ref.
Zarządzenie:
I . odnotować ;
2. przesiać pełnomocnikowi wnioskodawcy odpis wniosku wraz z załącznikami; 3 . przedłożyć s. ref. celem wyznaczenia terminu wysłuchania dziecka;
4. poinformować Ministerstwo, że w trybie art. 15 Konwencji zobowiązano wnioskodawcę do przedłożenia orzeczenia lub zaświadczenia stwierdzającego, Ze uprowadzenie lub zatrzymanie było bezprawne.
Diana Kokoszka
United States
English translation:reporting judge
Explanation:
sędzia referent ..?

---------

W kontekście tak określonego zakresu obowiązków asystenta, pojawiały się jednak głosy krytykujące brak ich samodzielności. Wskazywano np. że asystenci nie są „uprawnieni do podejmowania jakichkolwiek czynności samodzielnie, chociażby takich jak wezwanie strony do uzupełnienia braku formalnego pisma, doręczenie pisma czy ponaglenie biegłego opóźniającego się ze złożeniem opinii.

Co do zasady, wszystkie pisma wpływające do akt sprawy trafiają do sędziego referenta, który podejmuje decyzję, jaki bieg mu nadać. (…)

Przykładowy obieg akt w przypadku wpływu pisma obarczonego brakami formalnymi wygląda następująco:

1) pismo trafia do akt,
2) sekretarz przedkłada akta sędziemu,
3) sędzia przekazuje je asystentowi,
4) asystent przygotowuje projekt zarządzenia skierowanego do sekretariatu, aby wezwać stronę do uzupełnienia braków i zwraca akta sędziemu,
5) sędzia podpisuje zarządzenie i przekazuje akta do sekretariatu (kierownikowi),
6) kierownik przekazuje akta sekretarzowi, 7) sekretarz sporządza wezwanie na podstawie zarządzenia i wysyła je do strony


https://iws.gov.pl/wp-content/uploads/2018/08/IWS_Joński-K._... - page 7

--------------------------------------------------
Note added at 7 days (2019-09-24 14:56:55 GMT) Post-grading
--------------------------------------------------

Polish term or phrase: sędzia referent
English translation: reporting judge
Entered by: marzena l

https://www.proz.com/kudoz/polish-to-english/law-general/948...
Selected response from:

geopiet
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
1reporting judge
geopiet
1senior clerk
geopiet
Summary of reference entries provided
podobny dokument
geopiet

Discussion entries: 3





  

Answers


53 mins   confidence: Answerer confidence 1/5Answerer confidence 1/5
senior clerk


Explanation:
starszy referent ... ?

geopiet
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 372

1 hr   confidence: Answerer confidence 1/5Answerer confidence 1/5
reporting judge


Explanation:
sędzia referent ..?

---------

W kontekście tak określonego zakresu obowiązków asystenta, pojawiały się jednak głosy krytykujące brak ich samodzielności. Wskazywano np. że asystenci nie są „uprawnieni do podejmowania jakichkolwiek czynności samodzielnie, chociażby takich jak wezwanie strony do uzupełnienia braku formalnego pisma, doręczenie pisma czy ponaglenie biegłego opóźniającego się ze złożeniem opinii.

Co do zasady, wszystkie pisma wpływające do akt sprawy trafiają do sędziego referenta, który podejmuje decyzję, jaki bieg mu nadać. (…)

Przykładowy obieg akt w przypadku wpływu pisma obarczonego brakami formalnymi wygląda następująco:

1) pismo trafia do akt,
2) sekretarz przedkłada akta sędziemu,
3) sędzia przekazuje je asystentowi,
4) asystent przygotowuje projekt zarządzenia skierowanego do sekretariatu, aby wezwać stronę do uzupełnienia braków i zwraca akta sędziemu,
5) sędzia podpisuje zarządzenie i przekazuje akta do sekretariatu (kierownikowi),
6) kierownik przekazuje akta sekretarzowi, 7) sekretarz sporządza wezwanie na podstawie zarządzenia i wysyła je do strony


https://iws.gov.pl/wp-content/uploads/2018/08/IWS_Joński-K._... - page 7

--------------------------------------------------
Note added at 7 days (2019-09-24 14:56:55 GMT) Post-grading
--------------------------------------------------

Polish term or phrase: sędzia referent
English translation: reporting judge
Entered by: marzena l

https://www.proz.com/kudoz/polish-to-english/law-general/948...

geopiet
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 372




Reference comments


21 mins peer agreement (net): +1
Reference: podobny dokument

Reference information:
ZARZĄDZENIE

1. odnotować i zakreślić w rep. (...);

2. odpis postanowienia doręczyć wierzycielowi;

3. odłączyć akta I Co 2276/12 – przedłożyć s. ref. w związku z terminem licytacji 11 lutego 2016 r.,

4. założyć akta zastępcze, w których pozostawić kserokopię całości akt,

5. zszyć akt i niezwłocznie przesłać do Sądu Okręgowego w Gdańsku w związku z wniesioną skargą na przewlekłość,

6. przedłożyć z wpływem lub po 30 dniach z zpo.

T., dnia 8 lutego 2016 r.

https://www.saos.org.pl/judgments/content/288384.html

geopiet
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 372

Peer comments on this reference comment (and responses from the reference poster)
agree  Frank Szmulowicz, Ph. D.
5 hrs




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search