NUE

English translation: NUE (skrót bez tłumaczenia)

15:25 Mar 3, 2020
Polish to English translations [PRO]
Law/Patents - Law (general)
Polish term or phrase: NUE
"Status cudzoziemca NUE - w przypadku cudzoziemca niewymienionego w lit. a i b; - data zgonu albo data znalezienia zwłok, numer aktu zgonu i oznaczenie urzędu stanu cywilnego, w którym ten akt został sporządzony." Czy istnieje jakiś odpowiednik tego skrótu w języku angielskim?
Dorota Bartnikowska
Poland
English translation:NUE (skrót bez tłumaczenia)
Explanation:
W rejestrze PESEL i rejestrach mieszkańców gromadzone są następujące dane:

1. nazwisko i imię (imiona);
2. nazwisko rodowe;
...

27. status cudzoziemca oznaczony jako:

a. UE - w przypadku cudzoziemca będącego obywatelem państwa członkowskiego Unii Europejskiej, obywatelem państwa członkowskiego Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA) - strony umowy o Europejskim Obszarze Gospodarczym lub obywatelem Konfederacji Szwajcarskiej,

b. CUE - w przypadku cudzoziemca będącego członkiem rodziny cudzoziemca, o którym mowa w lit. a, niebędącego obywatelem państwa członkowskiego Unii Europejskiej, obywatelem państwa członkowskiego Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA) - strony umowy o Europejskim Obszarze Gospodarczym lub obywatelem Konfederacji Szwajcarskiej,

c. NUE - w przypadku pozostałych cudzoziemców.

Podstawa prawna
Ustawa z dnia 24 września 2010 r. o ewidencji ludności Dz.U. 2017 poz. 657
https://www.gov.pl/web/cyfryzacja/rejestr-pesel1
Selected response from:

mike23
Poland
Grading comment
Dziękuję.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +1NUE (skrót bez tłumaczenia)
mike23
3Third Country National (TCN)
geopiet
3Non-EU national
geopiet


  

Answers


39 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
Non-EU national


Explanation:
.

--------------------------------------------------
Note added at 40 mins (2020-03-03 16:06:10 GMT)
--------------------------------------------------

In the European Union, the term is often used, together with "foreign national" and "non-EU foreign national", to refer to individuals who are neither from the EU country in which they are currently living or staying, nor from other member states of the European Union.

--------------------------------------------------
Note added at 1 hr (2020-03-03 17:05:06 GMT)
--------------------------------------------------

odnośnik do powyższego - https://en.wikipedia.org/wiki/Third_country_national

geopiet
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 376

1 hr   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
Third Country National (TCN)


Explanation:
c) po pkt 24 dodaje się pkt 24a w brzmieniu:
„24a) status cudzoziemca oznaczony jako UE dla obywatela państwa członkowskiego Unii Europejskiej, CUE dla członka rodziny obywatela państwa członkowskiego Unii Europejskiej, oraz NUE dla cudzoziemca niebędącego obywatelem państwa członkowskiego Unii Europejskiej ani członkiem rodziny obywatela państwa członkowskiego Unii Europejskiej;”;

- https://docs.google.com/viewer?url=https://archiwumbip.mswia...

- https://ishr.site/3HmB

------

third-country national

Definition(s)
Any person who is not a citizen of the European Union within the meaning of Art. 20(1) of TFEU and who is not a person enjoying the European Union right to free movement, as defined in Art. 2(5) of the Regulation (EU) 2016/399 (Schengen Borders Code).

Source(s)
Art. 3(1) of Directive 2008/115/EC (Return Directive)
Art. 2(6) of Regulation (EU) 2016/399 (Schengen Borders Code)

- https://ec.europa.eu/home-affairs/what-we-do/networks/europe...

-----

Third Country National (TCN) is a term often used in the context of migration, referring to individuals who are in transit and/or applying for visas in countries that are not their country of origin (i.e. country of transit), in order to go to a destination country that is likewise not their country of origin. In the European Union, the term is often used, together with "foreign national" and "non-EU foreign national", to refer to individuals who are neither from the EU country in which they are currently living or staying, nor from other member states of the European Union.

- https://en.wikipedia.org/wiki/Third_country_national

geopiet
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 376

18 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
NUE (skrót bez tłumaczenia)


Explanation:
W rejestrze PESEL i rejestrach mieszkańców gromadzone są następujące dane:

1. nazwisko i imię (imiona);
2. nazwisko rodowe;
...

27. status cudzoziemca oznaczony jako:

a. UE - w przypadku cudzoziemca będącego obywatelem państwa członkowskiego Unii Europejskiej, obywatelem państwa członkowskiego Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA) - strony umowy o Europejskim Obszarze Gospodarczym lub obywatelem Konfederacji Szwajcarskiej,

b. CUE - w przypadku cudzoziemca będącego członkiem rodziny cudzoziemca, o którym mowa w lit. a, niebędącego obywatelem państwa członkowskiego Unii Europejskiej, obywatelem państwa członkowskiego Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA) - strony umowy o Europejskim Obszarze Gospodarczym lub obywatelem Konfederacji Szwajcarskiej,

c. NUE - w przypadku pozostałych cudzoziemców.

Podstawa prawna
Ustawa z dnia 24 września 2010 r. o ewidencji ludności Dz.U. 2017 poz. 657
https://www.gov.pl/web/cyfryzacja/rejestr-pesel1

mike23
Poland
Specializes in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 594
Grading comment
Dziękuję.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Andrzej Mierzejewski: .
1 day 2 hrs
  -> Dziękuję.




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search