zwolnienie od pracy

English translation: special (childcare) leave

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Polish term or phrase:zwolnienie od pracy
English translation:special (childcare) leave
Entered by: Ana Hermida

15:36 Jan 23, 2002
Polish to English translations [Non-PRO]
Law/Patents
Polish term or phrase: zwolnienie od pracy
pracownik wykorzystał(a) zwolnienie od pracy przewidziane w art. 188 Kodeksu Pracy
zuza
special (childcare) leave
Explanation:
Nie jest to "childcare leave", bo ten jest "wychowawczy". Z kolei ogolny termin "special leave" nie mowi calej prawdy, ktora brzmi:

Art. 188. Pracownicy wychowującej przynajmniej jedno dziecko w wieku do 14 lat przysługuje w ciągu roku zwolnienie od pracy na 2 dni, z zachowaniem prawa do wynagrodzenia.

Stad ta kombinacja.

J.
Selected response from:

Jacek Krankowski (X)
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4special (childcare) leave
Jacek Krankowski (X)
4time off
WTLS


  

Answers


16 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
time off


Explanation:
It works only in the whole sentence:
"The employee has used time off as provided by ...."
(or "...as defined in...")

--------------------------------------------------
Note added at 2002-01-23 15:55:43 (GMT)
--------------------------------------------------

Could also be \"paid leave\"

WTLS
United States
PRO pts in pair: 50

16 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
special (childcare) leave


Explanation:
Nie jest to "childcare leave", bo ten jest "wychowawczy". Z kolei ogolny termin "special leave" nie mowi calej prawdy, ktora brzmi:

Art. 188. Pracownicy wychowującej przynajmniej jedno dziecko w wieku do 14 lat przysługuje w ciągu roku zwolnienie od pracy na 2 dni, z zachowaniem prawa do wynagrodzenia.

Stad ta kombinacja.

J.


Jacek Krankowski (X)
PRO pts in pair: 1633




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search