technologiczność

English translation: based on technology/in terms of technology

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Polish term or phrase:technologiczność
English translation:based on technology/in terms of technology
Entered by: Jarosław Bartkowiak

19:07 Oct 15, 2015
Polish to English translations [PRO]
Bus/Financial - Management
Polish term or phrase: technologiczność
Współczesne modele biznesu często charakteryzują się technologicznością. Oznacza to, że sukces modelu biznesu w dużej mierze zależy od skalowalności stosowanej technologii.
basiekbb
based on technology
Explanation:
Tu ma sens tylko całe zdanie. Moje propozycje 1. „Today's business models are based on technology”. Albo 2. „Today's business models are often characterised in terms of technology”.

Moim zdaniem wszelkie próby tłumaczenia tego słowa za pomocą angielskich słów na „-ity” są kalką i nieporozumieniem.
Selected response from:

Jarosław Bartkowiak
Poland
Grading comment
To chyba najbardziej pasuje do kontekstu,gdyż tekst bardziej odnosi się do biznesu niż produkcji, dlatego "productability" nie pasuje w ogóle. Dziękuję!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +1based on technology
Jarosław Bartkowiak
3 +1producibility
Frank Szmulowicz, Ph. D.
2technological approach
tadeusz50


Discussion entries: 3





  

Answers


41 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
based on technology


Explanation:
Tu ma sens tylko całe zdanie. Moje propozycje 1. „Today's business models are based on technology”. Albo 2. „Today's business models are often characterised in terms of technology”.

Moim zdaniem wszelkie próby tłumaczenia tego słowa za pomocą angielskich słów na „-ity” są kalką i nieporozumieniem.


Jarosław Bartkowiak
Poland
Works in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 4
Grading comment
To chyba najbardziej pasuje do kontekstu,gdyż tekst bardziej odnosi się do biznesu niż produkcji, dlatego "productability" nie pasuje w ogóle. Dziękuję!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Jacek Konopka: SUPER!
17 hrs

21 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
producibility


Explanation:
One possible meaning

--------------------------------------------------
Note added at 6 hrs (2015-10-16 02:03:53 GMT)
--------------------------------------------------

producibility agrees with a previous answer:
miara dogodnosci konstrukcji po wzgledem pracochlonnosci i zuzycia materialow
http://www.proz.com/kudoz/Polish/mechanics_mech_engineering/...
cccccccccc

Rys. 1. Atrybuty technologiczności odnowy maszyn i urządzeń
Fig. 1. Attributes of producibility of renovation of machines and equipment
http://yadda.icm.edu.pl/yadda/element/bwmeta1.element.baztec...
ccccccccccccccccccccc
There was performed an analysis of producibility of fixture.

Do podstawowych przesłanek technologiczności konstrukcji oprzyrządowania
przedmiotowego należy zmniejszenie zużycia materiałów,
zastosowanie odpowiednich metod kontroli, zapewnienie wymaganej dokładności
wykonania oraz uwarunkowania w zakresie normalizacji i unifikacji.

http://jmf.wzr.pl/pim/2012_3_2_27.pdf
ccccccccccccccccccccc
technologiczność
PRODUCIBILITY

http://lexbook.net/en/producibility
ccccccccccccccccc

Technologiczność konstrukcji budowlanych. Producibility of building structures.
http://wbliw.pwr.edu.pl/files/prv/id3//Studia stacjonarne - ...

cccccccccccccc

dla poszczególnych części, obrazuje technologiczność całej konstrukcji, jak ... shows the producibility of the individual elements and the whole construction.

https://apd.tu.koszalin.pl/diplomas/8536/

Frank Szmulowicz, Ph. D.
United States
Works in field
Native speaker of: Native in EnglishEnglish, Native in PolishPolish
PRO pts in category: 34

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Mariusz Kuklinski
1083 days
  -> Dziękuję Mariuszu. Serdecznie pozdrawiam.

2 days 1 hr   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5
technological approach


Explanation:
proponuję

tadeusz50




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search