płukanie technologiczne

English translation: rinsing/washing process

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Polish term or phrase:płukanie technologiczne
English translation:rinsing/washing process
Entered by: Lota

03:12 Oct 28, 2018
Polish to English translations [PRO]
Tech/Engineering - Manufacturing
Polish term or phrase: płukanie technologiczne
Jeden z etapów produkcji sody oczyszczanej (dla celów spożywczych i farmaceutycznych). Dokładnie dotyczy to kolumn karbonizacyjnych.

Dziękuję.
Lota
United States
rinsing/washing process
Explanation:
tak bym dał...po prostu...
Selected response from:

Jacek Kloskowski
United States
Grading comment
Thanks!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +1rinsing/washing process
Jacek Kloskowski
1(brine) ammoniation
geopiet


Discussion entries: 2





  

Answers


26 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
rinsing/washing process


Explanation:
tak bym dał...po prostu...

Jacek Kloskowski
United States
Works in field
Native speaker of: Native in PolishPolish, Native in EnglishEnglish
PRO pts in category: 12
Grading comment
Thanks!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Frank Szmulowicz, Ph. D.: Seems reasonable. Best regards.
7 hrs
  -> Thank you, Frank, enjoy your Sunday.

14 hrs   confidence: Answerer confidence 1/5Answerer confidence 1/5
(brine) ammoniation


Explanation:
Wskutek osadzania się kryształów opory przepływu w kolumnie karbonizacyjnej po kilkudziesięciu godzinach pracy wzrastają w takim stopniu, że konieczne jest przerwanie jej pracy i oczyszczenie. Z tego względu kolumny karbonizacyjne grupuje się w baterie (zwykle 4–7 sztuk) i kolejno poddaje płukaniu, polegającym na przepuszczaniu przez nie całej ilości solanki, którą następnie kieruje się do pozostałych kolumn. Jednocześnie, w celu polepszenia efektu płukania, wprowadza się do kolumny pewną ilość gazu z pieców wapiennych, dzięki czemu w kolumnie płukanej następuje wstępna karbonizacja solanki (tzw. kolumna-karbonator). - http://informatyka.2ap.pl/ftp/tech_chem/technik.technologii....[31]_z5.05_u.pdf - page 20

-----

Produkcja sody metodą Solvaya składa się z następujących etapów:

− wypalanie kamienia wapiennego i gaszenie wapna
− oczyszczanie solanki,
absorpcja amoniaku przez solankę,
− karbonizacja amoniakalnego roztworu solanki,
− filtracja strąconego wodorowęglanu sodu, tzw. bikarbonatu,
− kalcynacja bikarbonatu,
− regeneracja amoniaku,
− regeneracja dwutlenku węgla.

http://informatyka.2ap.pl/ftp/tech_chem/technik.technologii....[31]_z5.05_u.pdf - page 9

-----------

Proces wytwarzania sody amoniakalnej składa się z następujących głównych procesów i operacji[4]:

przygotowanie solanki,
nasycanie solanki amoniakiem w celu otrzymania solanki amoniakalnej,
wypalanie wapna z kamienia wapiennego z jednoczesnym wytworzeniem gazów zawierających CO2,
nasycanie solanki amoniakalnej CO2 (karbonizacja),
oddzielenie kryształów NaHCO3 od ługu macierzystego,
suszenie wilgotnego NaHCO3 i jego rozkład termiczny (kalcynacja),
regeneracja NH3 z ługów macierzystych przez zmieszanie z mlekiem wapiennym i ogrzewanie.

https://pl.wikipedia.org/wiki/Metoda_Solvaya

-------

The following steps are involved in solvay process and in this process some amount of ammonia recycled back as feedstock to start new round of solvay process.

Brine purification.
Ammoniation of brine.
Reactions in Solvay Tower.
Reactions in klin / Separation of solid sodium hydrocarbonate.
Formation of sodium carbonate.

https://www.worldofchemicals.com/440/chemistry-articles/manu...

--------------

Ammoniation of brine

In the Solvay process second step is the ammoniation of brine solution. Ammonia gas is absorbed in concentrated brine to give a solution containing both sodium chloride and ammonia. - https://www.worldofchemicals.com/440/chemistry-articles/manu...

-----

geopiet
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 72




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search