naczynie wewnętrzne

English translation: inner container

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Polish term or phrase:naczynie wewnętrzne
English translation:inner container

08:30 Mar 9, 2017
    The asker opted for community grading. The question was closed on 2017-03-12 09:54:07 based on peer agreement (or, if there were too few peer comments, asker preference.)


Polish to English translations [PRO]
Tech/Engineering - Materials (Plastics, Ceramics, etc.) / DPPL
Polish term or phrase: naczynie wewnętrzne
kontekst:

Co to jest DPPL złożony z naczyniem wewnętrznym z tworzywa sztucznego?
DPPL złożony z naczyniem wewnętrznym z tworzywa sztucznego oznacza DPPL składający się z elementu konstrukcyjnego w postaci sztywnej osłony zewnętrznej wokół naczynia wewnętrznego z tworzywa sztucznego oraz z wyposażenia obsługowego i urządzeń manipulacyjnych. Jest on tak wykonany, że po złożeniu naczynie wewnętrzne i osłona zewnętrzna tworzą nierozdzielną jednostkę, która jako całość będzie napełniana, składowana, przewożona i opróżniana.

Co to jest naczynie wewnętrzne?
Naczynie wewnętrzne oznacza naczynie, które dla umożliwienia pełnienia przez nie funkcji ochronnych wymaga zastosowania opakowania zewnętrznego.
dariaemma
Poland
inner container
Explanation:
Różne przykłady:
http://tinyurl.com/jomwywd
Selected response from:

Robert Foltyn
Poland
Grading comment
właśnie tego słowa mi brakowało! W głowie miałam jakąś blokadę i myślałam tylko o 'dish' albo 'vessel' , które tutaj kompletnie nie pasują :D dziękuję za pomoc:)
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +1Composite IBC (intermediate bulk container) with plastics inner receptacle
Jacek Kloskowski
3inner container
Robert Foltyn


  

Answers


23 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
inner container


Explanation:
Różne przykłady:
http://tinyurl.com/jomwywd

Robert Foltyn
Poland
Works in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 24
Grading comment
właśnie tego słowa mi brakowało! W głowie miałam jakąś blokadę i myślałam tylko o 'dish' albo 'vessel' , które tutaj kompletnie nie pasują :D dziękuję za pomoc:)

1 hr   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
Composite IBC (intermediate bulk container) with plastics inner receptacle


Explanation:
Powyższy tekst pochodzi z trochę dziwnego tłumaczenia w sprawie wejścia w życie zmian (Dz.U. 2014 poz. 1633 ) przepisów Umowy europejskiej dotyczącej międzynarodowego przewozu śródlądowymi drogami wodnymi towarów niebezpiecznych (ADN), zawartej w Genewie dnia 26 maja 2000 r., obowiązujących od dnia 1 stycznia 2013 r:

"
DPPL:patrz duży pojemnik do przewozu luzem.
Duży pojemnik do przewozu luzem (DPPL,w języku angielskimIBC): opakowanie przenośne, sztywne lub elastyczne, inne niż określone w dziale 6.1, które:
(a)ma pojemność:
(i)nie większą niż 3,0 m3dla materiałów ciekłych i stałych grupy pakowania II i III;
(ii)nie większą niż 1,5 m3dla materiałów stałych grupy pakowania I, jeżeli są zapakowane do DPPL elastycznego, ze sztywnego tworzywa sztucznego, złożonego, tekturowego lub drewnianego;
(iii)nie większą niż 3,0 m3dla materiałów stałych grupy pakowania I, jeżeli są zapakowane do DPPL metalowego;
(iv) nie większą niż 3,0 m3dla materiałów promieniotwórczych klasy 7;
(b)jest wykonane w sposób umożliwiający manipulowanie nim przy pomocy urządzeń mechanicznych;
(c)jest odporne na narażenia występujące podczas manipulowania i przewozu, co powinno być potwierdzone badaniami podanymi w dziale 6.5 ADR.
(patrz także: DPPL złożony z naczyniem wewnętrznym z tworzywa sztucznego, DPPL tekturowy, DPPL elastyczny, DPPL metalowy, DPPL ze sztywnego tworzywa sztucznego i DPPL drewniany).
(...)
Duży pojemnik do przewozu luzem (DPPL) złożony z naczyniem wewnętrznym z tworzywa sztucznego:DPPL składający się z elementu konstrukcyjnego w postaci sztywnej osłony zewnętrznej wokół naczynia wewnętrznego z tworzywa sztucznego oraz z wyposażenia obsługowego i urządzeń manipulacyjnych. Jest on tak wykonany, że naczynie wewnętrzne i osłona zewnętrzna po złożeniu tworzą nierozdzielną jednostkę, która jako całość będzie napełniana, składowana, przewożona i opróżniana.

Uwaga.Jeżeli określenie "tworzywa sztuczne" stosowane jest w połączeniu z naczyniami wewnętrznymi dla DPPL złożonych, to obejmuje ono też inne materiały polimerowe, takie jak guma.

http://www.lex.pl/du-akt/-/akt/dz-u-2014-1633

Bulk container means a containment system (including any liner or coating) intended for the carriage of solid substances which is in direct contact with the containment system. Packagings, intermediate bulk containers (IBCs), large packagings and tanks are not included.

A bulk container is:

í of a permanent character and accordingly strong enough to be suitable for repeated use;

í specially designed to facilitate the carriage of goods by one or more means of transport without intermediate reloading;

í fitted with devices permitting its ready handling;
í of a capacity of not less than 1.0 m3.

Examples of bulk containers are containers, offshore bulk containers, skips, bulk bins, swap bodies, trough-shaped containers, roller containers, load compartments of vehicles or wagons;
(...)
Composite IBC with plastics inner receptacle means an IBC comprising structural equipment in the form of a rigid outer casing encasing a plastics inner receptacle together with any service or other structural equipment. It is so constructed that the inner receptacle and outer casing once assembled form, and are used as, an integrated single unit to be filled, stored, transported or emptied as such;

NOTE: Plastics material, when used in connection with inner receptacles for composite IBCs, is taken to include other polymeric materials such as rubber.

Oryginalna wersja źródłowa dokumentu po angielsku tutaj:

https://www.unece.org/fileadmin/DAM/trans/danger/publi/adn/a...


Jacek Kloskowski
United States
Works in field
Native speaker of: Native in PolishPolish, Native in EnglishEnglish
PRO pts in category: 6

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  An-Ja: "a plastics inner receptacle" or " an inner plastics receptacle"
32 mins
  -> Dziękuję. Wiem, ale "podporządkowałem się oficjalnej terminologii" :)




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search