kolumna gło¶nikowa

English translation: speaker

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Polish term or phrase:kolumna gło¶nikowa
English translation:speaker
Entered by: Piotr Bienkowski

17:07 May 26, 2004
Polish to English translations [PRO]
Tech/Engineering - Media / Multimedia / consumer electronics
Polish term or phrase: kolumna gło¶nikowa
wersję ze słownika znam, może s± jakie¶ inne? :)
Piotr Bienkowski
Poland
speaker
Explanation:
Lata tlumaczenia w druga strone mam za soba i zawsze w oryginale jest "speaker", co na polski zwykle idzie jako "kolumna glosnikowa", ale moze byc i "glosnik", zalezy od kontekstu.
A "loudspeaker" kojarzy mi sie raczej z czyms w rodzaju kolchoznika ;)
Selected response from:

Himawari
Poland
Grading comment
Dzięki. 3 punkty za experience, szkoda, że nie ma Ľródeł, byłyby 4 :)
3 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5louspeakers
ArturSz
5Loudspeaker
sobaga
4Cabinet
acid_redrum
4speaker
Himawari
3cabinet loudspeaker
lim0nka
3(floor standing) speaker
*eva*


  

Answers


3 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
kolumna gło¶nikowa
(floor standing) speaker


Explanation:
ja bym po prostu powiedziala speaker
mozna dodac ze floor standing

*eva*
United Kingdom
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 4

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  sobaga: sam speaker, bo nie wiadomo dokladnie o jaka kolumne chodzi (czy podlogowa, czy wiszaca, czy do surroundu, czy monitor, czy....
26 mins
  -> racja, dzięki

disagree  acid_redrum: I shouldn't translate this as floor standing cause You describe only the function, but you should try to find good equivalent
504 days
  -> ???????

13 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
kolumna gło¶nikowa
cabinet loudspeaker


Explanation:
The Philips Bosch cabinet loudspeakers are intended for speech and music reproduction in general purpose applications. The wooden MDF cabinet loudspeaker design of the standard cabinet and column loudspeakers offers high performance and solid construction at an affordable price. The panel loudspeakers LBC 301x are ABS material with a perforated metal grille. The LBC 3018/00 has a steel enclosure and specifically designed for voice evacuation systems.
http://www.praesideo.co.uk/Loudspeakers/cabinet_loudspeaker....

lim0nka
United Kingdom
Specializes in field
Native speaker of: Polish
PRO pts in category: 5

1 hr   confidence: Answerer confidence 5/5
kolumna gło¶nikowa
Loudspeaker


Explanation:
skoro mowa o jednej kolumnie to zdecydowanie będzie to to !!! :) W zależno¶ci od celu jakiemu ma służyć kolumna i jakia jest jej budowa może to być dalej : monitor, surround speaker, central speaker, portable speaker etc.

sobaga
Ireland
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 4

1 hr   confidence: Answerer confidence 5/5
kolumna gło¶nikowa
louspeakers


Explanation:
zawsze i wszędzie


speaker to sam głośnik, bez obudowy
cabinet loudspeaker to znowu może być sama skrzynka bez głośników

czasami w skrócie mówi się też speakers ( to jak po polsku głośniki, ale jest to uproszczenie)

linki do stron dla budowniczych zestawów głosnikowych (to właściwie jest poprawna polska nazwa)

http://www.decdun.fsnet.co.uk/loudspeakers.html#lsbuilding
http://www.audioholics.com/techtips/setup/loudspeakers/DIYsp...


--------------------------------------------------
Note added at 2 hrs 9 mins (2004-05-26 19:16:46 GMT)
--------------------------------------------------

sorry za literówki
loudspeaker (loudspeakers)

ArturSz
United Kingdom
Native speaker of: Native in PolishPolish

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  sobaga: chyba loudspeaker je¶li już...? ;)))
30 mins

5 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
kolumna gło¶nikowa
speaker


Explanation:
Lata tlumaczenia w druga strone mam za soba i zawsze w oryginale jest "speaker", co na polski zwykle idzie jako "kolumna glosnikowa", ale moze byc i "glosnik", zalezy od kontekstu.
A "loudspeaker" kojarzy mi sie raczej z czyms w rodzaju kolchoznika ;)

Himawari
Poland
Works in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 7
Grading comment
Dzięki. 3 punkty za experience, szkoda, że nie ma Ľródeł, byłyby 4 :)

504 days   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
kolumna gło¶nikowa
Cabinet


Explanation:
To jest najlepsza wersja - zrodła - jakakolwiek strona ze sprzetem muzycznym jest najlepszym przykładem. Wszędzie używa się wersji Cabinet. Jesli jest jakas inna cecha specyficzna w nazwie to oczywiscie trzeba j± również uwzględnić np. Bass cabinets or Guitar Cabinets - ale generalnie używa Cabinet. A Loudspeakers to szczególny rodzaj głosnikow - np takie od komputera czy od kina domowego - To głosniki tworz±ce jaki¶ zestaw

acid_redrum
Native speaker of: Native in PolishPolish




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search