staw głowy górny / dolny

English translation: atlanto-occipital /atlanto-axial joint

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Polish term or phrase:staw głowy górny / dolny
English translation:atlanto-occipital /atlanto-axial joint
Entered by: Michal Berski

21:07 Apr 25, 2005
Polish to English translations [PRO]
Medical - Medical (general)
Polish term or phrase: staw głowy górny / dolny
Słomski nie podaje (przynajmniej nie znalazłem)
Marek Daroszewski (MrMarDar)
atlanto-occipital and atlanto-axial joints
Explanation:
Staw górny głowy - staw szczytowo-potyliczny (articulatio atlantooccypitalis) między kręgiem szczytowym a kością potyliczną. Jest to staw eliptyczny (dwuosiowy), powierzchnie stawowe tworzą dołki stawowe górne kręgu szczytowego i kłykcie kości potylicznejs

Staw dolny głowy - staw szczytowo-obrotowy (art. atlantoaxialis) składa się z 4 stawów: 2 parzystych stawów szczytowo-obrotowych bocznych - powierzchnie stawowe tworzą dołki stawowe dolne kręgu szczytowego i powierzchnie stawowe górne kręgu obrotowego i 2 stawów szczytowo-obrotowych pośrodkowych - przedniego i tylnego - z przodu i tyłu zęba stawu obrotowego
Selected response from:

Michal Berski
Poland
Grading comment
Dzięki!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +2atlanto-occipital and atlanto-axial joints
Michal Berski
3upper / lower head joint
ZenonStyczyrz


Discussion entries: 2





  

Answers


3 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
upper / lower head joint


Explanation:
IMHO

ZenonStyczyrz
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 151

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Pawel Gromek
16 mins

disagree  Michal Berski: any reference? jedyny "lower head joint" w guglu odnosi się do budowy fletu na norweskiej stronie
8 hrs

8 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +2
atlanto-occipital and atlanto-axial joints


Explanation:
Staw górny głowy - staw szczytowo-potyliczny (articulatio atlantooccypitalis) między kręgiem szczytowym a kością potyliczną. Jest to staw eliptyczny (dwuosiowy), powierzchnie stawowe tworzą dołki stawowe górne kręgu szczytowego i kłykcie kości potylicznejs

Staw dolny głowy - staw szczytowo-obrotowy (art. atlantoaxialis) składa się z 4 stawów: 2 parzystych stawów szczytowo-obrotowych bocznych - powierzchnie stawowe tworzą dołki stawowe dolne kręgu szczytowego i powierzchnie stawowe górne kręgu obrotowego i 2 stawów szczytowo-obrotowych pośrodkowych - przedniego i tylnego - z przodu i tyłu zęba stawu obrotowego


    Reference: http://www.nsirtech.com/condyles.html
    Reference: http://medical.webends.com/kw/Atlanto-Axial+Joint
Michal Berski
Poland
Specializes in field
Native speaker of: Polish
PRO pts in category: 1443
Grading comment
Dzięki!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  OTMed (X): 100% racji
3 hrs

agree  Rafal Korycinski
3225 days




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search