post ductal

English translation: za przewodem tętniczym

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Polish term or phrase:post ductal
English translation:za przewodem tętniczym
Entered by: DeltaKent

23:28 Jun 16, 2009
Polish to English translations [PRO]
Medical - Medical (general)
Polish term or phrase: post ductal
Z listu lekarza: "Oxygen saturation (post ductal in room temperature) were ...%". Z gory dziekuje za podpowiedzi.
DeltaKent
za przewodem tętniczym
Explanation:
dotyczy to naczyń odchodzących od aorty za miejscem, w którym odchodzi od niej przewód tętniczy, na pewno obie nogi i na ogół lewa kończyna górna, choć tu warianty są różne
Selected response from:

Piotr Sawiec
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5za przewodem tętniczym
Piotr Sawiec
3 -1po zamknięciu przewodu tętniczego
clairee


Discussion entries: 2





  

Answers


12 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): -1
po zamknięciu przewodu tętniczego


Explanation:
ductal > od > ductus arteriosus

"Under normal circumstances the DA closes shortly after birth."

http://en.wikipedia.org/wiki/Ductus_arteriosus

> wiązadło/więzadło tętnicze, przewód tętniczy

--------------------------------------------------
Note added at 12 hrs (2009-06-17 12:12:20 GMT)
--------------------------------------------------

pre ductal vs post ductal

"Pre-ductal and Post-ductal O2 Saturation in Healthy Term Neonates after Birth"

http://www.google.com/search?hl=pl&rls=com.microsoft:en-US&q...
.....

Wpływ na ustrój płodu i noworodka (z opisu leku dla kobiet w ciąży)

· zaburzenia funkcji błon płodowych

· zaburzenia hemostazy (obniżona adhezyjność i agregacja płytek)

· wylewy śródczaszkowe

· przedwczesne zamknięcie przewodu tętniczego

· przewlekłe nadciśnienie płucne

http://free.of.pl/z/zzsk/art/esc/Mozliwoscilec.htm

--------------------------------------------------
Note added at 12 hrs (2009-06-17 12:13:31 GMT)
--------------------------------------------------

http://www.journals.elsevierhealth.com/periodicals/eurold/ar...

clairee
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 9

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  Piotr Sawiec: chodzi o sytuację, gdy przewód tętniczy jest jeszcze otwarty
1 day 5 hrs
  -> pozdrawiam specjalistę w dziedzinie ;-)

1 day 18 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
za przewodem tętniczym


Explanation:
dotyczy to naczyń odchodzących od aorty za miejscem, w którym odchodzi od niej przewód tętniczy, na pewno obie nogi i na ogół lewa kończyna górna, choć tu warianty są różne

Piotr Sawiec
Specializes in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 777
Notes to answerer
Asker: Dziekuje bardzo :o)





The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search