terapia przeciwzastoinowa

English translation: decongestive lymphatic therapy

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Polish term or phrase:terapia przeciwzastoinowa
English translation:decongestive lymphatic therapy
Entered by: Bubz

20:23 Nov 16, 2009
Polish to English translations [PRO]
Medical - Medical (general)
Polish term or phrase: terapia przeciwzastoinowa
temat szkolenia organizowanego przez Polskie Towarzystwo Limfologiczne
Darius Saczuk
United States
decongestive lymphatic therapy
Explanation:
"W terapii przeciwzastoinowej ma miejsce kompleksowe łączenie wielu metod leczniczych, m. in. drenażu limfatycznego, kompresjoterapii, kinezyterapii i środków fizykalnych.
Rzeczywiście coraz większa liczba specjalistów na świecie zaczyna dostrzegać problem i interesuje się terapią przeciwzastoinową. Myślę, że nowoczesna limfologia zmierza w kierunku zapoczątkowanym przez prof. Földiego – klinicznego wy-korzystania wiedzy na temat układu chłonnego.

czyli pod tym terminem kryje sie caly szereg metod terapeutycznych z zakresu medycyny i naturopatii, np. lymph drainage therapy (massage), ozonotherapy (skincare) etc.

http://74.125.155.132/search?q=cache:Z0DjVXRkVfMJ:www.elamed...

szybki gugle z wykorzystaniem nazwiska profesora Foldiego, na ktorym wzoruja sie polscy naukowcy z PTLu
http://www.google.co.nz/search?hl=en&rlz=1T4GZEZ_enNZ341NZ34...

--------------------------------------------------
Note added at 1 hr (2009-11-16 22:21:18 GMT)
--------------------------------------------------

"Decongestive lymphatic
therapy consists of lymphatic
massage, compressive
bandaging and decongestive
exercises. Good skin care is
also important. Self-care is a
big component to continue
alleviating the swelling that
comes with lymphedema"
http://www.google.co.nz/search?hl=en&rlz=1T4GZEZ_enNZ341NZ34...
Selected response from:

Bubz
Grading comment
Dzięki, Bubz :-)

Dziękuję bardzo wszystkim.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4decongestive lymphatic therapy
Bubz
4lymph(o)edema treatment
Michal Berski
3anti-stasis therapy
Piotr Sawiec
4 -1anti-stenosis therapy
Little My


  

Answers


25 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): -1
anti-stenosis therapy


Explanation:
antistenosis therapy

Little My
Specializes in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
Notes to answerer
Asker: Dzięki :-)


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  Michal Berski: stenosis to zwężenie naczynia krwionośnego
4 mins

34 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
anti-stasis therapy


Explanation:
nie znam tego polskiego terminu, w trakcie studiów i pracy nigdy go nie słyszałem, więc to jakiś koszmarek, podobnie jak dosłowne tłumaczenie

Piotr Sawiec
Specializes in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 777
Notes to answerer
Asker: Dzięki :-)


37 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
lymph(o)edema treatment


Explanation:
lub treatment for lymphatic obstruction

--------------------------------------------------
Note added at   38 min (2009-11-16 21:01:55 GMT)
--------------------------------------------------

o ile chodzi o zastój limfy, a moim zdaniem tak

Michal Berski
Poland
Specializes in field
Native speaker of: Polish
PRO pts in category: 1443
Notes to answerer
Asker: Dzięki :-)


1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
decongestive lymphatic therapy


Explanation:
"W terapii przeciwzastoinowej ma miejsce kompleksowe łączenie wielu metod leczniczych, m. in. drenażu limfatycznego, kompresjoterapii, kinezyterapii i środków fizykalnych.
Rzeczywiście coraz większa liczba specjalistów na świecie zaczyna dostrzegać problem i interesuje się terapią przeciwzastoinową. Myślę, że nowoczesna limfologia zmierza w kierunku zapoczątkowanym przez prof. Földiego – klinicznego wy-korzystania wiedzy na temat układu chłonnego.

czyli pod tym terminem kryje sie caly szereg metod terapeutycznych z zakresu medycyny i naturopatii, np. lymph drainage therapy (massage), ozonotherapy (skincare) etc.

http://74.125.155.132/search?q=cache:Z0DjVXRkVfMJ:www.elamed...

szybki gugle z wykorzystaniem nazwiska profesora Foldiego, na ktorym wzoruja sie polscy naukowcy z PTLu
http://www.google.co.nz/search?hl=en&rlz=1T4GZEZ_enNZ341NZ34...

--------------------------------------------------
Note added at 1 hr (2009-11-16 22:21:18 GMT)
--------------------------------------------------

"Decongestive lymphatic
therapy consists of lymphatic
massage, compressive
bandaging and decongestive
exercises. Good skin care is
also important. Self-care is a
big component to continue
alleviating the swelling that
comes with lymphedema"
http://www.google.co.nz/search?hl=en&rlz=1T4GZEZ_enNZ341NZ34...

Bubz
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 102
Grading comment
Dzięki, Bubz :-)

Dziękuję bardzo wszystkim.




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search