płatowe złuszczanie naskórka

English translation: flaky desquamation

11:01 May 17, 2012
Polish to English translations [PRO]
Medical - Medical (general) / dermatologia
Polish term or phrase: płatowe złuszczanie naskórka
Chodzi o skórę głowy, a termin pojawia się w następującym zdaniu:
W obrębie owłosionej głowy żywoczerwone grudki zapalne, płatowe złuszczanie naskórka, miejscami sucha łuska.
magdalena2000
Spain
English translation:flaky desquamation
Explanation:
...
Selected response from:

Pawel Baka
Poland
Grading comment
Dziękuję!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1flaky desquamation
Pawel Baka
3epidermal peeling
Piotr Sawiec
3epidermis flaking off
Rafal Piotrowski


  

Answers


3 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
epidermis flaking off


Explanation:
Na 100% pewny nie jestem, ale wydaje się to logiczne :)

R.


    Reference: http://tinyurl.com/82gmoex
Rafal Piotrowski
United Kingdom
Works in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 92

4 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
flaky desquamation


Explanation:
...

Pawel Baka
Poland
Specializes in field
Native speaker of: Polish
PRO pts in category: 904
Grading comment
Dziękuję!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Polangmar
1 hr

neutral  Piotr Sawiec: to określenie raczej dotyczy tzw. otrębiastego łuszczenia się naskórka,
3 days 3 hrs

3 days 7 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
epidermal peeling


Explanation:
albo skin peeling, np. typowo w płonicy na dłoniach i stopach. Nie jestem pewien, na ile w j. angielskim rozróżnia się typy łuszczenia w sensie diagnostycznym, ale flaky raczej to typ otrębiasty.

Piotr Sawiec
Specializes in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 777




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search