mierne ustępowanie

English translation: poor resolution

19:02 Oct 24, 2016
Polish to English translations [PRO]
Medical - Medical (general)
Polish term or phrase: mierne ustępowanie
Z epikryzy:


‘’Pacjent 32-letni, przyjęty po błędzie dietetycznym, z bólami brzucha i wymiotami. Na podstawie badań laboratoryjnych rozpoznano ostre zapalenie trzustki.
…... W TK potwierdzono OZT (Balthazar E CTSI 10 pkt). Zastosowano leczenie jw, po 4 dniach uzyskano normalizację enzymów trzustkowych, włączono dietę trzustkową, początkowo z dobrą tolerancją. Od 10 doby pobytu obserwowano biegunkę, pogorszenie wydolności oddechowej, mierne ustępowanie obrzęków mimo nasilonej diurezy.’’

Z góry dziękuję
Grzegorz Mysiński
Poland
English translation:poor resolution
Explanation:
Może tak?
Selected response from:

Jakub Kościelniak
Poland
Grading comment
Dziękuję bardzo.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +2poor resolution
Jakub Kościelniak
4regression of (o)edema
Marquis
3edema poorly resolved and persisted despite..
Marcin Pustkowski


Discussion entries: 3





  

Answers


3 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +2
poor resolution


Explanation:
Może tak?

Jakub Kościelniak
Poland
Specializes in field
Native speaker of: Polish
PRO pts in category: 234
Grading comment
Dziękuję bardzo.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Marquis: tak też może być - raczej w UK niz w USA ;-)
2 hrs

agree  Robert Foltyn: Też tak rozumiem ten opis. ... with poor / very slow resolution of...
15 hrs

50 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
regression of (o)edema


Explanation:
per System TL+ Medical dictionary :-)

--------------------------------------------------
Note added at 2 hrs (2016-10-24 21:25:38 GMT)
--------------------------------------------------

Poor regression of (o)edema


    https://www.google.pl/search?q=%22regression+of+odema%22&ie=utf-8&oe=utf-8&gws_rd=cr&ei=qmYOWOjKOMGnsAGyypCAAQ#q=%22regression+of+edema%22
Marquis
United States
Works in field
Native speaker of: Native in EnglishEnglish, Native in PolishPolish
PRO pts in category: 94

3 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
edema poorly resolved and persisted despite..


Explanation:
starałem się trzymać oryginału i przyparzać pracy Pani Marquis

--------------------------------------------------
Note added at 3 hrs (2016-10-24 22:48:38 GMT)
--------------------------------------------------

edema (oedema w wersji UK) resolved poorly, chociaż chętnie poznałbym zdanie innego anglisty poza Panią Marqius.
Najważniejsze jest meritum.

--------------------------------------------------
Note added at 10 hrs (2016-10-25 05:20:55 GMT)
--------------------------------------------------

Dla Grzegorza: to wcale nie taki łatwy opis i moje stanowisko też ewoluuje. Najważniejsze dla mnie jest to, aby oddać "niedokonanie" tego ustąpienia. Dlatego forma "resolution" (ustąpienie) ani "regression" (powrót do poprzedniego stanu według polskich i angielskich słowników) nie za bardzo mi odpowiadała. Może najlepsza będzie forma z -ing, czyli poorly resolving and persisting despite...

Marcin Pustkowski
Poland
Works in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 1246




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search