cewa z cechami hipersekrecji

English translation: numerous ducts of hypersecretory uterine glands

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Polish term or phrase:cewa z cechami hipersekrecji
English translation:numerous ducts of hypersecretory uterine glands
Entered by: Marcin Pustkowski

18:52 Dec 28, 2016
Polish to English translations [PRO]
Medical - Medical (general)
Polish term or phrase: cewa z cechami hipersekrecji
Z opisu mikroskopowego wyników badania histopatologicznego:

„Polipowate fragmenty endometrium z bardzo licznymi cewami z cechami hipersekrecji z ogniskowym przekształceniem pseudodoczesnowym, bez wyraźnej reakcji Arias Stella. Konieczna dalsza korelacja kliniczna z uwzględnieniem stanu hormonalnego pacjentki.''

Z góry dziękuję
Grzegorz Mysiński
Poland
numerous ducts of hypersecretory uterine glands
Explanation:
Tak chyba będzie lepiej niż z lumens. Pamiętaj, aby unikać słowa "tube" (czyli dosłownie cewa), bo ono za bardzo kojarzy się z jajowodem, a to jest wynik badania histopatologicznego endometrium. Oni nie bawią zwykle w żadne cewy, tylko określają ten stan skrótowo jako "hypersecretory endometrium".

--------------------------------------------------
Note added at 2 hrs (2016-12-28 21:39:20 GMT)
--------------------------------------------------

Wszelkie uwagi (w tym krytyczne) mile widziane. Ja tutaj tworzyłem (młodzież mówi "rzeźbiłem"), bo nie znalazłem dosłownego albo nawet zbliżonego odpowiednika.
Selected response from:

Marcin Pustkowski
Poland
Grading comment
Thanks a lot!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +1numerous ducts of hypersecretory uterine glands
Marcin Pustkowski
3tubular glands (or cells) with hypersecretory pattern
VirtualKat
Summary of reference entries provided
Tube-like uterine glands
Jarek Kołodziejczyk

Discussion entries: 3





  

Answers


1 hr   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
numerous ducts of hypersecretory uterine glands


Explanation:
Tak chyba będzie lepiej niż z lumens. Pamiętaj, aby unikać słowa "tube" (czyli dosłownie cewa), bo ono za bardzo kojarzy się z jajowodem, a to jest wynik badania histopatologicznego endometrium. Oni nie bawią zwykle w żadne cewy, tylko określają ten stan skrótowo jako "hypersecretory endometrium".

--------------------------------------------------
Note added at 2 hrs (2016-12-28 21:39:20 GMT)
--------------------------------------------------

Wszelkie uwagi (w tym krytyczne) mile widziane. Ja tutaj tworzyłem (młodzież mówi "rzeźbiłem"), bo nie znalazłem dosłownego albo nawet zbliżonego odpowiednika.


    Reference: http://www.elearning.virtualpathology.leeds.ac.uk/blockteach...
Marcin Pustkowski
Poland
Works in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 1002
Grading comment
Thanks a lot!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Frank Szmulowicz, Ph. D.
4 hrs

7 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
tubular glands (or cells) with hypersecretory pattern


Explanation:
Possibly tubal hyperplasia? Refer to the table on page 8.


    Reference: http://www.endometrium.org/Data%20Repository/Downloads/CAP_A...
VirtualKat
United States
Native speaker of: Native in EnglishEnglish, Native in PolishPolish
PRO pts in category: 36




Reference comments


9 mins peer agreement (net): +1
Reference: Tube-like uterine glands

Reference information:
Poczytaj sobie w tym kierunku:
https://en.wikipedia.org/wiki/Uterine_gland

Jarek Kołodziejczyk
Poland
Specializes in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 32

Peer comments on this reference comment (and responses from the reference poster)
agree  Marcin Pustkowski
1 hr




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search