Abbreviations: "O" "Ś" "W"

English translation: R (resistant), I (Intermediately Resistant), S (Susceptible)

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Polish term or phrase:O (odporny), Ś (średnio wraźliwy), W (wraźliwy)
English translation:R (resistant), I (Intermediately Resistant), S (Susceptible)
Entered by: Andrea Capuselli

16:21 Nov 8, 2020
Polish to English translations [PRO]
Medical - Medical (general)
Polish term or phrase: Abbreviations: "O" "Ś" "W"
This in throat swab culture results for a patient that has had a subarachnoid haemorrhage

"POSIEW - Wymaz z gardła

data zakończenia badania: 23/11/2019 18:20
wynik badania: Dodatni

uwagi: ; POSIEW W KIERUNKU GRZYBÓW - UJEMNY ; Badany szczep wytwarza B-laktamazy o rozszerzonym spektrum substratowym - ESBL (+).; Uwaga ! Szczep ESBL - dodatni, należy monitorować skuteczność terapii: Amoksycyliny- kwas klawulanowy, oraz Piperacyliny-tazobactam ; Istnieje możliwość niepowodzenia terapeutycznego, w razie zastosowania cefalosporyn III i IV generacji oraz aztreonamu w leczeniu zakażeń szczepami ESBL+.;; Wykrycie ESBL jest przesłanką, aby w leczeniu zastosować lek z innej grupy niż beta-laktamy. ; Zgodnie z aktualnymi zaleceniami EUCAST, wykrycie ESBL nie wyklucza zastosowania cefalosporyn III i IV generacji oraz aztreonamu w przypadku stwierdzenia na nie wrażliwości. Wrażliwość kliniczna zgodna z wynikiem antybiogramu. ;
(1) KLEBSIELLA PNEUMONIAE
Patogen: Tak
Mechanizm oporności: 1AESBL
=== ANTYBIOGRAM ===

Antybiotyk Organizm STAPHYLOCOCCUS EPIDERMIDIS
AMPICYLINA *O*->8
AMIKACYNA *Ś*-
Elizabeth Niklewska
United Kingdom
R, I, S
Explanation:
Szczep oporny (R), szczep wrażliwy (S), szczep średnio wrażliwy (I)

Po 18-24-godzinnej inkubacji szalki Petriego w temperaturze 37 °C odczytuje się wynik antybiogramu. Jeśli bakterie są wrażliwe na antybiotyk, wokół krążków widać zmiany w gęstości kolonii bakteryjnych. Im większa strefa zahamowania wzrostu bakterii, tym większa wrażliwość bakterii na antybiotyk.

Szczepy oporne, to takie które mimo zastosowanego antybiotyku rozmnażają się tak samo, jak bez antybiotyku. Oznacza to całkowitą odporność na antybiotyk.

Szczepy wrażliwe reagują na antybiotyk, całkowitym brakiem zdolności do namnażania (duże prawdopodobieństwo prawidłowego działania klinicznego antybiotyku u chorego).

Są też szczepy średnio wrażliwe na antybiotyki. Sukces terapii badanym antybiotykiem może być niepewny.

- https://oddechzycia.pl/nauka/wymaz-posiew-antybiogram-jak-cz...

------

Your doctor will send the sample to a laboratory, where it will be spread on a special growing surface. The grown bacteria is known as a culture and bacteria in the culture will grow and multiply. The bacteria will form colonies, or large groups of bacteria, that will each be exposed to different antibiotics.

These colonies can be susceptible, resistant, or intermediate in response to the antibiotics:

Susceptible means they can’t grow if the drug is present. This means the antibiotic is effective against the bacteria.

Resistant means the bacteria can grow even if the drug is present. This is a sign of an ineffective antibiotic.

Intermediate means a higher dose of the antibiotic is needed to prevent growth.

- https://www.healthline.com/health/sensitivity-analysis#proce...

Selected response from:

geopiet
Grading comment
Perfect - thanks for the useful backup material
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +1R, I, S
geopiet
3R ? S
MTG_tlumaczenia


  

Answers


1 hr   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
R ? S


Explanation:
O - to oporny - resistant; W - to wrażliwy - susceptible; a Ś to pewnie jakaś forma wyrażenia częściowej/umiarkowanej wrażliwości

MTG_tlumaczenia
Poland
Specializes in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 85

1 hr   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
R, I, S


Explanation:
Szczep oporny (R), szczep wrażliwy (S), szczep średnio wrażliwy (I)

Po 18-24-godzinnej inkubacji szalki Petriego w temperaturze 37 °C odczytuje się wynik antybiogramu. Jeśli bakterie są wrażliwe na antybiotyk, wokół krążków widać zmiany w gęstości kolonii bakteryjnych. Im większa strefa zahamowania wzrostu bakterii, tym większa wrażliwość bakterii na antybiotyk.

Szczepy oporne, to takie które mimo zastosowanego antybiotyku rozmnażają się tak samo, jak bez antybiotyku. Oznacza to całkowitą odporność na antybiotyk.

Szczepy wrażliwe reagują na antybiotyk, całkowitym brakiem zdolności do namnażania (duże prawdopodobieństwo prawidłowego działania klinicznego antybiotyku u chorego).

Są też szczepy średnio wrażliwe na antybiotyki. Sukces terapii badanym antybiotykiem może być niepewny.

- https://oddechzycia.pl/nauka/wymaz-posiew-antybiogram-jak-cz...

------

Your doctor will send the sample to a laboratory, where it will be spread on a special growing surface. The grown bacteria is known as a culture and bacteria in the culture will grow and multiply. The bacteria will form colonies, or large groups of bacteria, that will each be exposed to different antibiotics.

These colonies can be susceptible, resistant, or intermediate in response to the antibiotics:

Susceptible means they can’t grow if the drug is present. This means the antibiotic is effective against the bacteria.

Resistant means the bacteria can grow even if the drug is present. This is a sign of an ineffective antibiotic.

Intermediate means a higher dose of the antibiotic is needed to prevent growth.

- https://www.healthline.com/health/sensitivity-analysis#proce...



geopiet
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 517
Grading comment
Perfect - thanks for the useful backup material

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Anna Cook
16 hrs
  -> dziękuję




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search