wideochirurgia

English translation: video-assisted surgery

11:05 Nov 9, 2020
Polish to English translations [PRO]
Medical - Medical (general)
Polish term or phrase: wideochirurgia
W wyszukiwarce google videosurgery pojawia się tylko na polskich stronach.
LLL888
Poland
English translation:video-assisted surgery
Explanation:
Taka propozycja, żeby nie odejść za bardzo od oryginału.
Selected response from:

Piotr Paryzek Ph.D.
Poland
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +3video-assisted surgery
Piotr Paryzek Ph.D.
5videosurgery
Kamila Ołtarzewska
3laparoscopic surgery, minimally invasive surgery (MIS)
geopiet


Discussion entries: 1





  

Answers


8 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +3
video-assisted surgery


Explanation:
Taka propozycja, żeby nie odejść za bardzo od oryginału.

Piotr Paryzek Ph.D.
Poland
Specializes in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 264

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  liz askew
13 mins
  -> dziękuję

agree  Frank Szmulowicz, Ph. D.
37 mins
  -> dziękuję

agree  mike23
2 days 2 hrs
  -> dziękuję

10 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
videosurgery


Explanation:
Nie jest tak źle! Nie tylko na polskich stronach, ale dziękuję za trop...


    https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/journals/1960/
    https://www.multimediamedical.co.uk/?page_id=2769
Kamila Ołtarzewska
Poland
Works in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 42

18 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
laparoscopic surgery, minimally invasive surgery (MIS)


Explanation:
Chirurgia małoinwazyjna

W swojej praktyce chirurgicznej wykorzystuję nowoczesne metody zabiegowe techniką małoinwazyjną (laparoskopową, wideochirurugia), które dają bardzo dobre efekty leczenia przy jednoczesnej, zdecydowanej poprawie komfortu pacjenta.

- http://www.dyaczynski.ovh/our-clinic/

--------------------------------------------------
Note added at 23 mins (2020-11-09 11:29:34 GMT)
--------------------------------------------------


25 lat Wideochirurgii w Polsce

W roku 2016 będziemy obchodzić 25 rocznicę rozpoczęcia ważnego etapu rozwoju chirurgii małoinwazyjnej w Polsce. - https://medtube.pl/wydarzenia/show/2928/25-lat-wideochirurgi...

--

Chirurgia małoinwazyjna (Wideochirurgia)
diagnostyczne laparoskopie i torakoskopie,
żylaki powrózka nasiennego,
wnętrostwo (jądra brzuszne) – w tym operacja dwuetapowa Fowler-Stephens,

[cut]

torakoskopowe i laparoskopowe zaopatrzenia przepuklin przeponowych i relaksacji przepony,
retroperitoneoskopowe (zaotrzewnowe) wideochirurgiczne zabiegi urologiczne, np. usunięcie nerki.

- https://copernicus.gda.pl/oferta/szpital-im-mikolaja-koperni...

--

Wideochirurgia obejmuje nowoczesne techniki chirurgiczne, dzięki którym, z racji małej inwazyjności, a więc niewielkiego nacięcia, korzyścią dla pacjenta jest znikomy uraz operacyjny, niewielka bolesność, szybki powrót do normalnej aktywności. - https://echodnia.eu/swietokrzyskie/kielce-przez-trzy-dni-sto...

--

Szanowni Państwo,

W związku ze wzrostem popularności operacji techniką laparoskopową w naszym kraju, Zarząd Sekcji Wideochirurgii Towarzystwa Chirurgów Polskich zaprasza do udziału w wieloośrodkowych badaniach, których celem jest analiza wyników następujących operacji: - http://wideochirurgia.eu/page.php?id=6

geopiet
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 517




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search