tętniak AM

English translation: middle cerebral artery aneurysm

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Polish term or phrase:tętniak AM
English translation:middle cerebral artery aneurysm
Entered by: Elizabeth Niklewska

18:11 Nov 10, 2020
Polish to English translations [PRO]
Medical - Medical (general) / Neurosurgery
Polish term or phrase: tętniak AM
Description of a procedure for an aneurysm of the right middle cerebral artery:

"ROZPOZNANIE ZASADNICZE (ICD10):
160.1 Krwotok podpajęczynówkowy z tętnicy środkowej mózgu, Krwotok z tętniaka tętnicy środkowej mózgu prawej. Krwiak śródmózgowy. Niedowład lewostronny. Afazja motoryczna.

Zabiegi / Operacje
01.11.2019 - Klipsowanie tętniaka
Kraniotomia pterionalna prawostronna. Zaklipsowanie *tętniaka AM*. Usunięcie krwiaka śródmózgowego. Odbarczenie oponowo-kostne. Zdeponowanie płata kraniotomijnego w powłokach jamy brzusznej.

Wyniki konsultacji
01.11.2019 - Konsultacja neurochirurgiczna
Wynik konsultacji: Chora po operacji zaklipsowania *tętniaka AM* po prawej i usunięcia krwiaka śródmózgowego. Wskazane utrzymanie sedacji. Proponuję Mannitol 4xl25ml, cyclonamina 3x2a iv. W dniu jutrzejszym kontrolna CT głowy.

Konsultacja neurochirurgiczna
Wynik konsultacji: Chora po operacji *tętniaka AM* po stronie prawej. Można odstawić leki p/krwotoczne oraz włączyć heparynę"

I cannot find a plausible full version of “AM” that goes with “tętniak / aneurysm”. I think the abbreviation could be English or Polish, as the abbreviations in the text are mixed re. language - just to make things simpler!
Elizabeth Niklewska
United Kingdom
middle cerebral artery aneurysm
Explanation:
nie jestem neurochirurgiem, ale to najczęstszy tętniak mózgu, a AM to arteria (cerebri) media, czyli tętnica środkowa mózgu.

--------------------------------------------------
Note added at 48 mins (2020-11-10 18:59:31 GMT)
--------------------------------------------------

Formalnie po łacinie nie występuje "arteria medialis" czy "arteria media", tylko właśnie "arteria cerebri media", a tętnice środkowe są jeszcze np. w kolanie i siatkówce.
Selected response from:

Piotr Paryzek Ph.D.
Poland
Grading comment
Thanks for your help!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4arteria medialis
Clinton Muoto
3middle cerebral artery aneurysm
Piotr Paryzek Ph.D.


Discussion entries: 1





  

Answers


10 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
arteria medialis


Explanation:
Imho
AM = Middle artery (Latin)

Clinton Muoto
United States
Specializes in field
Native speaker of: Native in EnglishEnglish
PRO pts in category: 362

6 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
middle cerebral artery aneurysm


Explanation:
nie jestem neurochirurgiem, ale to najczęstszy tętniak mózgu, a AM to arteria (cerebri) media, czyli tętnica środkowa mózgu.

--------------------------------------------------
Note added at 48 mins (2020-11-10 18:59:31 GMT)
--------------------------------------------------

Formalnie po łacinie nie występuje "arteria medialis" czy "arteria media", tylko właśnie "arteria cerebri media", a tętnice środkowe są jeszcze np. w kolanie i siatkówce.

Piotr Paryzek Ph.D.
Poland
Specializes in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 264
Grading comment
Thanks for your help!




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search