nadmierna skurczliwosc jelit

English translation: hyperactive bowels

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Polish term or phrase:nadmierna skurczliwosc jelit
English translation:hyperactive bowels
Entered by: Piotr Sawiec

14:20 Apr 28, 2005
Polish to English translations [PRO]
Medical - Medical: Health Care
Polish term or phrase: nadmierna skurczliwosc jelit
nadmierna skurczliwosc jelit
Miroslawa Jodlowiec
United Kingdom
hyperactive bowels
Explanation:
to w odpowiedzi to takie najbardziej laickie, bardziej medycznie to intestinal hypermotility albo bowel hypermotility, jest to element choroby nazywanej zespołem jelita nadwrażliwego - irritable bowel syndrome, skurczliwo¶ć nie jest tu w ogóle dobrym terminem, raczej kurczliwo¶ć, ale jak sama piszesz, że jest to wyrażenie pacjentki.

--------------------------------------------------
Note added at 7 days (2005-05-05 15:47:51 GMT)
--------------------------------------------------

co to intestinal, to z do¶wiadczenia z np. Amerykanami, nie używaj± oni tego słowa (jako pacjenci), tam bowel jest wszechobecne.
Selected response from:

Piotr Sawiec
Grading comment
Serdeczne dzieki!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4hyperactive bowels
Piotr Sawiec
3intestinal hypercontractility
ZenonStyczyrz
2intestinal hyperspasticity
cquest


Discussion entries: 2





  

Answers


3 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
intestinal hypercontractility


Explanation:
"intestinal contractitily" 175 stron dla całej frazy
intestinal hypercontractility - tylko 9 dla całej frazy

ZenonStyczyrz
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 40

15 mins   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5
intestinal hyperspasticity


Explanation:
trochę własny twór, ale intestinal spasticity istnieje.

--------------------------------------------------
Note added at 4 hrs 4 mins (2005-04-28 18:25:06 GMT)
--------------------------------------------------

OK, własny się nie podoba ;-)), to trochę cudzych:
- Iritable Bowel Syndrome (IBS)
- spastic colon/spastic colitis
- etc.
see:
http://www.freetipson.co.uk/healthcare/ibsyndrome.html

O to chodziło?



cquest
Native speaker of: Polish
PRO pts in category: 4

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  ZenonStyczyrz: brak trafień dla całej frazy, aczkolwiek z moją propozycją wcale nie jest lepiej :)))
3 hrs
  -> każdy lekarz zrozumie ;-)

7 days   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
hyperactive bowels


Explanation:
to w odpowiedzi to takie najbardziej laickie, bardziej medycznie to intestinal hypermotility albo bowel hypermotility, jest to element choroby nazywanej zespołem jelita nadwrażliwego - irritable bowel syndrome, skurczliwo¶ć nie jest tu w ogóle dobrym terminem, raczej kurczliwo¶ć, ale jak sama piszesz, że jest to wyrażenie pacjentki.

--------------------------------------------------
Note added at 7 days (2005-05-05 15:47:51 GMT)
--------------------------------------------------

co to intestinal, to z do¶wiadczenia z np. Amerykanami, nie używaj± oni tego słowa (jako pacjenci), tam bowel jest wszechobecne.

Piotr Sawiec
Specializes in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 147
Grading comment
Serdeczne dzieki!




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search