ziele konopii

English translation: Cannabis sativa

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Polish term or phrase:ziele konopii
English translation:Cannabis sativa
Entered by: Frank Szmulowicz, Ph. D.

11:58 Jan 16, 2018
Polish to English translations [PRO]
Medical - Medical: Pharmaceuticals
Polish term or phrase: ziele konopii
z ustawy:

ziele konopi innych niż włókniste to naziemna część rośliny konopi, z wyłączeniem nasion, zawierającą powyżej 0,20% sumy delta-9-tetrahydrokannabinolu oraz kwasu tetrahydrokannabinolowego

wydawało mi się że herb of hemp ale w google nie widzę żadnych trafień :/
PJ999
Poland
Cannabis sativa
Explanation:
ziele konopi siewnych (Cannabis sativa)
http://wiadomosci.gazeta.pl/wiadomosci/7,156770,21501781,par...

--------------------------------------------------
Note added at 6 mins (2018-01-16 12:04:12 GMT)
--------------------------------------------------

Cannabis sativa is an annual herbaceous flowering plant indigenous to eastern Asia but now of cosmopolitan distribution due to cultivation.[1] It is placed in the Cannabis genus which belongs to a small but diverse family the Cannabaceae. It has been cultivated throughout recorded history, used as a source of industrial fibre, seed oil, food, recreation, religious and spiritual moods and medicine. Each part of the plant is harvested differently, depending on the purpose of its use. The species was first classified by Carl Linnaeus in 1753.[2]
https://en.wikipedia.org/wiki/Cannabis_sativa
cccccccccccccccccccc

Konopie siewne (Cannabis sativa L.) – gatunek rośliny z rodziny konopiowatych (Cannabaceae Endl.). W zależności od ujęcia systematycznego jedyny przedstawiciel monotypowego rodzaju konopie (Cannabis Linnaeus, Sp. Pl. 1027. 1 Mai 1753) lub jeden z kilku wyodrębnianych gatunków. Występuje w górach Ałtaj, Tienszan oraz na Zakaukaziu i w Afganistanie. Jako roślina uprawna rozpowszechniona w różnych częściach świata. W Polsce może dziczeć i występować jako efemerofit (konopie siewne) lub kenofit (konopie dzikie) zajmujący siedliska ruderalne[2].
https://pl.wikipedia.org/wiki/Konopie_siewne
Selected response from:

Frank Szmulowicz, Ph. D.
United States
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5Cannabis
Pawel Sidlo
3Cannabis sativa
Frank Szmulowicz, Ph. D.


Discussion entries: 6





  

Answers


4 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
Cannabis sativa


Explanation:
ziele konopi siewnych (Cannabis sativa)
http://wiadomosci.gazeta.pl/wiadomosci/7,156770,21501781,par...

--------------------------------------------------
Note added at 6 mins (2018-01-16 12:04:12 GMT)
--------------------------------------------------

Cannabis sativa is an annual herbaceous flowering plant indigenous to eastern Asia but now of cosmopolitan distribution due to cultivation.[1] It is placed in the Cannabis genus which belongs to a small but diverse family the Cannabaceae. It has been cultivated throughout recorded history, used as a source of industrial fibre, seed oil, food, recreation, religious and spiritual moods and medicine. Each part of the plant is harvested differently, depending on the purpose of its use. The species was first classified by Carl Linnaeus in 1753.[2]
https://en.wikipedia.org/wiki/Cannabis_sativa
cccccccccccccccccccc

Konopie siewne (Cannabis sativa L.) – gatunek rośliny z rodziny konopiowatych (Cannabaceae Endl.). W zależności od ujęcia systematycznego jedyny przedstawiciel monotypowego rodzaju konopie (Cannabis Linnaeus, Sp. Pl. 1027. 1 Mai 1753) lub jeden z kilku wyodrębnianych gatunków. Występuje w górach Ałtaj, Tienszan oraz na Zakaukaziu i w Afganistanie. Jako roślina uprawna rozpowszechniona w różnych częściach świata. W Polsce może dziczeć i występować jako efemerofit (konopie siewne) lub kenofit (konopie dzikie) zajmujący siedliska ruderalne[2].
https://pl.wikipedia.org/wiki/Konopie_siewne

Frank Szmulowicz, Ph. D.
United States
Works in field
Native speaker of: Native in EnglishEnglish, Native in PolishPolish
PRO pts in category: 71

30 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
Cannabis


Explanation:
Polski termin "ziele" nie ma właśiwie dobrego odpowiednika w j. angelskim. Należałoby więc użyć albo tłumaczenie "herb" (zioło - co w przypadku marihuany ma dwojakie znacznie), albo po prostu Cannabis, gdyż z podanego konkestu nie wiemy, o jaki gatunek konopii chodzi (Cannabis sativa, Cannabis indica itd.).

W zielarstwie pisze się tylko Cannabis.

W botanice stosuje się zapis Cannabis sp., gdy mówimy wogóle o konopiach biorąc po uwagę całość rodzaju (Cannabis - kopia), bez rozróżniania na gatunki.

A tu jest ciekawe zestawienie części roślin wykorzystywanych w zielarstwie: https://www.fs.fed.us/wildflowers/ethnobotany/medicinal/part...

Pawel Sidlo
Poland
Native speaker of: Native in PolishPolish




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search