kwas obetycholowy

English translation: obeticholic acid

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Polish term or phrase:kwas obetycholowy
English translation:obeticholic acid
Entered by: Frank Szmulowicz, Ph. D.

21:47 Nov 4, 2018
Polish to English translations [PRO]
Medical - Medical: Pharmaceuticals / general
Polish term or phrase: kwas obetycholowy
składnik leku
Małgorzata Rymsza
United States
obeticholic acid
Explanation:
OCALIVA® (obeticholic acid) - Understand how it works‎
https://ocaliva.com/lowering-alkaline-phosphatase-levels?utm...

--------------------------------------------------
Note added at 46 mins (2018-11-04 22:33:37 GMT)
--------------------------------------------------

W przypadku pacjentów przyjmujących kwas obetycholowy dostosowanie dawki podawanego równolegle UDCA nie jest wymagane.
Ocaliva, INN-obeticholic acid - Europa EU
https://ec.europa.eu/health/documents/community-register/201...

--------------------------------------------------
Note added at 48 mins (2018-11-04 22:35:35 GMT)
--------------------------------------------------

ccccccccccccccccccc
Ocaliva (obeticholic acid) - A05AA04

Ocaliva kwas obetycholowy Niniejszy dokument jest streszczeniem Europejskiego Publicznego Sprawozdania Oceniającego (EPAR) dotyczącego leku Ocaliva. Wyjaśnia, jak Agencja oceniła lek w celu przyjęcia zaleceń w sprawie przyznania pozwolenia na dopuszczenie produktu do obrotu w UE oraz warunków jego stosowania. Jego celem nie jest zapewnienie praktycznej porady dotyczącej stosowania leku Ocaliva. W celu uzyskania praktycznych informacji na temat stosowania leku Ocaliva należy zapoznać się z ulotką dla pacjenta bądź skontaktować się z lekarzem lub farmaceutą.

Source: https://rxed.eu/pl/o/Ocaliva/
© RXed.eu
Selected response from:

Frank Szmulowicz, Ph. D.
United States
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3obeticholic acid
Frank Szmulowicz, Ph. D.
2obeticholic acid:
geopiet


  

Answers


47 mins   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5
obeticholic acid:


Explanation:
Obeticholic acid: Ocaliva (Intercept) jest wskazany w leczeniu pierwotnego żółciowego zapalenia dróg żółciowych (znanego również jako pierwotna marskość żółciowa wątroby) w skojarzeniu z kwasem ursodeoksycholowym (ursodeoxycholic acid, UDCA) u dorosłych z niedostateczną odpowiedzią na UDCA lub w monoterapii u dorosłych z nietolerancją UDCA.

Kwas obetycholowy jest selektywnym i silnym agonistą receptora farnezoidowego X (FXR), receptora jądrowego ulegającego znacznej ekspresji w wątrobie i jelitach. Uważa się, że receptor FXR pełni kluczową rolę regulatorową szlaków sygnałowych związanych z syntezą kwasów żółciowych, powstawaniem stanu zapalnego, zwłóknienia oraz szlaków metabolicznych. Aktywacja receptora FXR powoduje zmniejszenie wewnątrzkomórkowego stężenia kwasów żółciowych w hepatocytach poprzez zahamowanie syntezy de novo z cholesterolu, a także przez zwiększenie transportu kwasów żółciowych z hepatocytów. Mechanizm ten zmniejsza ogólną pulę krążących kwasów żółciowych poprzez promowanie wydzielania kwasów żółciowych, przez co zmniejszona zostaje ekspozycja na kwasy żółciowe w wątrobie.

Decyzją Komisji Europejskiej z 27 lipca 2010 kwas obetycholowy został oznaczony jako sierocy produkt leczniczy i w okresie od 15 grudnia 2016 do 15 grudnia 2026 ma zapewnioną wyłączność rynkową w podanym wskazaniu.

http://www.aptekarzpolski.pl/2017/02/12-2016-ue-nowe-rejestr...

geopiet
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 16

45 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
obeticholic acid


Explanation:
OCALIVA® (obeticholic acid) - Understand how it works‎
https://ocaliva.com/lowering-alkaline-phosphatase-levels?utm...

--------------------------------------------------
Note added at 46 mins (2018-11-04 22:33:37 GMT)
--------------------------------------------------

W przypadku pacjentów przyjmujących kwas obetycholowy dostosowanie dawki podawanego równolegle UDCA nie jest wymagane.
Ocaliva, INN-obeticholic acid - Europa EU
https://ec.europa.eu/health/documents/community-register/201...

--------------------------------------------------
Note added at 48 mins (2018-11-04 22:35:35 GMT)
--------------------------------------------------

ccccccccccccccccccc
Ocaliva (obeticholic acid) - A05AA04

Ocaliva kwas obetycholowy Niniejszy dokument jest streszczeniem Europejskiego Publicznego Sprawozdania Oceniającego (EPAR) dotyczącego leku Ocaliva. Wyjaśnia, jak Agencja oceniła lek w celu przyjęcia zaleceń w sprawie przyznania pozwolenia na dopuszczenie produktu do obrotu w UE oraz warunków jego stosowania. Jego celem nie jest zapewnienie praktycznej porady dotyczącej stosowania leku Ocaliva. W celu uzyskania praktycznych informacji na temat stosowania leku Ocaliva należy zapoznać się z ulotką dla pacjenta bądź skontaktować się z lekarzem lub farmaceutą.

Source: https://rxed.eu/pl/o/Ocaliva/
© RXed.eu

Frank Szmulowicz, Ph. D.
United States
Works in field
Native speaker of: Native in EnglishEnglish, Native in PolishPolish
PRO pts in category: 71




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search