[zlecona] Z.O.O (Z.D.D?)

English translation: recommended daily dose

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Polish term or phrase:Z.D.D
English translation:recommended daily dose
Entered by: Paweł MI

16:47 Feb 4, 2020
Polish to English translations [PRO]
Medical - Medical: Pharmaceuticals / psychiatria/farmacja
Polish term or phrase: [zlecona] Z.O.O (Z.D.D?)
Wypis ze szpitala psychiatrycznego (pismem ręcznym, na końcu diagnozy): "Zlecona Z.O.O. (Z.D.D?)"
"Zlecono badania dodatkowe. Z.O.O. Rispolept 2x0.5 mg"

Później, na karcie leczenia, jako pierwszy lek: "Z.O.O", bez dodatkowych informacji.
Paweł MI
Poland
recommended daily dose
Explanation:
Uzasadnienie w dyskusji.

--------------------------------------------------
Note added at   18 godz. (2020-02-05 11:20:09 GMT)
--------------------------------------------------

Jeżeli "Nie może to być dzienna dawka rispoleptu, ponieważ...", to pytaj szpital. Gdy nie chcesz albo nie możesz sam zapytać, to niech pyta pacjent ew. jego opiekunowie. Należy wyjaśnić, abyś miał jasność, o co chodzi i pewność, jak tłumaczyć.
Selected response from:

Andrzej Mierzejewski
Poland
Grading comment
Proszę się nie pieklić, nie pomaga Pan tylko mi. Do szpitala nie dzwoniłem, ale odpowiedź pasuje najbardziej do kontekstu i zgadza się z innymi dokumentami.
Dziękuję za pomoc!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1recommended daily dose
Andrzej Mierzejewski
1 +1zalecana dzienna dawka
Justyna Zhang


Discussion entries: 4





  

Answers


4 hrs   confidence: Answerer confidence 1/5Answerer confidence 1/5 peer agreement (net): +1
zalecana dzienna dawka


Explanation:
Zgaduję, ale mam nadzieję, że może to coś pomoże lub naprowadzi na jakiś przydatny tor myślenia

"Zlecono badania dodatkowe. Z.O.O. Rispolept 2x0.5 mg" - pasuje mi zalecana dzienna dawka Rispoleptu, jeśli założymy ze Z.O.O to Z.D.D

Szpital psychiatryczny kojarzy mi się również z Zespołem Depersonalizacji-Derealizacji (ZDD)
https://www.centrumdobrejterapii.pl/materialy/zespol-deperso...

Brak samoistnej poprawy jest czynnikiem wskazującym na ryzyko oporności na leczenie. Wówczas najczęściej stosuje się farmakoterapię i/lub psychoterapię. W przypadku farmakoterapii z pomocne bywają leki z grupy SSRI. Niekiedy zlecane są także leki normotymiczne i przeciwpsychotyczne (typowe i atypowe).

Rispolept zalicza się do leków przeciwpsychotycznych (https://www.medonet.pl/leki-od-a-do-z,rispolept--ulotka----d... "

Nic innego nie przychodzi mi do głowy.

Pozdrawiam!

Justyna Zhang
United States
Native speaker of: Native in PolishPolish
Notes to answerer
Asker: ZDD pasowałoby jako Zalecona dzienna dawka, ale w tekście dwa razy pojawia się "Zalecona Z.O.O(Z.D.D?)" - Zalecona Zalecana dzienna dawka? Nie może to być dzienna dawka rispoleptu, ponieważ ZOO/ZDD pojawia się nad nim w karcie zapisanych leków jako osobna pozycja (dzienna dawka rispoleptu jest zapisana dla niego w osobnym wierszu)


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  mike23: Możliwe, przydałaby się jeszcze wersja po angielsku :)
11 hrs
  -> O, zakręciłam się! Słuszna uwaga, ale widzę, że pan Andrzej już mnie wyręczył :)

16 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
Z.D.D.
recommended daily dose


Explanation:
Uzasadnienie w dyskusji.

--------------------------------------------------
Note added at   18 godz. (2020-02-05 11:20:09 GMT)
--------------------------------------------------

Jeżeli "Nie może to być dzienna dawka rispoleptu, ponieważ...", to pytaj szpital. Gdy nie chcesz albo nie możesz sam zapytać, to niech pyta pacjent ew. jego opiekunowie. Należy wyjaśnić, abyś miał jasność, o co chodzi i pewność, jak tłumaczyć.

Andrzej Mierzejewski
Poland
Native speaker of: Polish
PRO pts in category: 12
Grading comment
Proszę się nie pieklić, nie pomaga Pan tylko mi. Do szpitala nie dzwoniłem, ale odpowiedź pasuje najbardziej do kontekstu i zgadza się z innymi dokumentami.
Dziękuję za pomoc!
Notes to answerer
Asker: ZDD pasowałoby jako Zalecona dzienna dawka, ale w tekście dwa razy pojawia się "Zalecona Z.O.O(Z.D.D?)" - Zalecona Zalecana dzienna dawka? Nie może to być dzienna dawka rispoleptu, ponieważ ZOO/ZDD pojawia się nad nim w karcie zapisanych leków jako osobna pozycja (dzienna dawka rispoleptu jest zapisana dla niego w osobnym wierszu)


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Justyna Zhang: Również mam taką nadzieję panie Andrzeju.
8 hrs
  -> Thx :-) Mam nadzieję, że Paweł MI poinformuje nas, co szpital odpowiedział.




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search