kwas płuczkowy

English translation: acidic scrubber liquid

12:14 Apr 26, 2005
Polish to English translations [PRO]
Tech/Engineering - Metallurgy / Casting / huta miedzi
Polish term or phrase: kwas płuczkowy
z zapytania ofertowego dotyczącego filtra kwasu płuczkowego: Przewidujemy zabudowę filtra na strumieniu (ok. 1 m3/h) zawiesiny spod odstojnika. Zawartość ciała stałego w w/w zawiesinie wynosiłaby od 3 kg/ m3 do 120 kg/ m3 w zależności od sytuacji technologicznej. Nominalnie (szlamy powstałe w procesie odpylania gazów konwertorowych przy produkcji miedzi) 12 kg/m3.
Monika Pilecka
Poland
English translation:acidic scrubber liquid
Explanation:
W płuczkach (scrubber) do oczyszczania spalin jest stosowany roztwór kwasu siarkowego. Roztwór ten odbiera z gazu zanieczyszczenia, ale żeby nie spowodować ich osadzania się w płuczce, jest ciągle odprowadzany i po oczyszczeniu zawracany do obiegu.

Więcej informacji w BREF-ie dla hutnictwa metali nieżelaznych - do ściągnięcia z linku poniżej.


--------------------------------------------------
Note added at 1 hr 11 mins (2005-04-26 13:26:52 GMT)
--------------------------------------------------

jak zrobisz \"scrubber acid\", to chyba też nie będzie źle
Selected response from:

Joanna Rączka
Poland
Grading comment
Bardzo dziękuję :)
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +1acidic scrubber liquid
Joanna Rączka
2washing acid
petrolhead


Discussion entries: 1





  

Answers


49 mins   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5
washing acid


Explanation:
Trochę zgaduję - sprawdziłem i jest i wydaje się mieć sens.

"flushing acid" i "rinsing acid" już nie bardzo :-(


petrolhead
Poland
Native speaker of: Polish
PRO pts in category: 19

1 hr   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
acidic scrubber liquid


Explanation:
W płuczkach (scrubber) do oczyszczania spalin jest stosowany roztwór kwasu siarkowego. Roztwór ten odbiera z gazu zanieczyszczenia, ale żeby nie spowodować ich osadzania się w płuczce, jest ciągle odprowadzany i po oczyszczeniu zawracany do obiegu.

Więcej informacji w BREF-ie dla hutnictwa metali nieżelaznych - do ściągnięcia z linku poniżej.


--------------------------------------------------
Note added at 1 hr 11 mins (2005-04-26 13:26:52 GMT)
--------------------------------------------------

jak zrobisz \"scrubber acid\", to chyba też nie będzie źle


    Reference: http://eippcb.jrc.es/pages/FActivities.htm
Joanna Rączka
Poland
Specializes in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 88
Grading comment
Bardzo dziękuję :)

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  bartek
7 days
  -> dziękuję




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search