piec zawiesinowy

English translation: suspension roaster

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Polish term or phrase:piec zawiesinowy
English translation:suspension roaster
Entered by: KaHa

09:03 Jul 1, 2011
Polish to English translations [PRO]
Tech/Engineering - Metallurgy / Casting / huty miedzi
Polish term or phrase: piec zawiesinowy
W trakcie obróbki miedzi, trafia ona do pieca zawiesinowego.
KaHa
suspension roaster
Explanation:
Znalazłem także termin fluidized-bed furnace, ale oceniając po wynikach wyszukiwania w Google, że suspension roaster będzie tu lepszym wyborem - niestety to nie moja branża.

Proszę sobie porównać:

Suspension roaster (w kontekście obróbki miedzi):
http://tinyurl.com/6alwvkp

Fluidized-bed furnace:
http://tinyurl.com/6c7jal6
Selected response from:

Maciek Pastuszka
Poland
Grading comment
dziękuję!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1flash smelting furnace
Ekhangel
3 +1suspension roaster
Maciek Pastuszka
4 -1fluidized-bed oven / fluidized-bed furnace
bartek
Summary of reference entries provided
ref.
Polangmar

  

Answers


7 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): -1
fluidized-bed oven / fluidized-bed furnace


Explanation:
Leksykonia

bartek
Native speaker of: Polish
PRO pts in category: 66

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  Polangmar: To jest piec ze złożem fluidalnym (piec fluidalny). Jeśli chodzi o słownik WNT, to jest w nim trochę błędów, np. specific gravity tłumaczy jako ciężar właściwy - tu poprawne tłumaczenie: http://www.proz.com/kudoz/4394957 .
16 hrs

14 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
suspension roaster


Explanation:
Znalazłem także termin fluidized-bed furnace, ale oceniając po wynikach wyszukiwania w Google, że suspension roaster będzie tu lepszym wyborem - niestety to nie moja branża.

Proszę sobie porównać:

Suspension roaster (w kontekście obróbki miedzi):
http://tinyurl.com/6alwvkp

Fluidized-bed furnace:
http://tinyurl.com/6c7jal6


    Reference: http://megaslownik.pl/slownik/polsko_angielski/133945,piec+z...
    Reference: http://www.translatica.pl/slowniki/po-angielsku/piec%20zawie...
Maciek Pastuszka
Poland
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 4
Grading comment
dziękuję!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Polangmar
16 hrs

2067 days   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
flash smelting furnace


Explanation:
Właśnie tłumaczę jeden abstrakt, z którego wynika w/w tłumaczenie. Potwierdza Google.


    Reference: http://yadda.icm.edu.pl/baztech/element/bwmeta1.element.bazt...
Ekhangel
Native speaker of: Native in PolishPolish, Native in EnglishEnglish

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Jarosław Bartkowiak: Jak najbardziej
328 days




Reference comments


16 hrs
Reference: ref.

Reference information:
Technologia przetopu koncentratu w piecu zawiesinowym oparta jest na zmodyfikowanej licencji fińskiej firmy Outokumpu. Stosowany jednostadialny proces technologiczny produkowania miedzi blister bezpośrednio z koncentratów należy do nielicznych w świecie. Piec zawiesinowy składa się z trzech zasadniczych części: szybu reakcyjnego, odstojnika i szybu gazowego. Wysuszony koncentrat podawany jest razem z odpowiednią ilością powietrza, wzbogaconego w tlen, palnikami umieszczonymi w sklepieniu szybu reakcyjnego pieca zawiesinowego. Proces topienia i utleniania koncentratów przebiega w szybie reakcyjnym. Krople stopionych materiałów gromadzą się w dolnej części pieca w odstojniku, gdzie następuje oddzielenie miedzi blister od żużla. W wyniku procesu zawiesinowego powstaje miedź blister o zawartości około 98,9% Cu i żużel zawierający ok. 13% Cu, który kierowany jest do pieca elektrycznego w celu odmiedziowania. Natomiast miedź blister przerabia się w piecach anodowych obrotowych i stacjonarnych. Uzyskane anody, identycznie jak w Hucie Głogów I, są poddawane procesowi elektrorafinacji. Produktem finalnym jest miedź katodowa. Gazy z pieca zawiesinowego, zawierające dwutlenek siarki, są w pełni wykorzystywane do produkcji kwasu siarkowego.
http://tinyurl.com/6kp6tde

Polangmar
Poland
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 96




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search