rażenie ogniowe

English translation: delivery of fire / delivering fire / fire hit*

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Polish term or phrase:rażenie ogniowe
English translation:delivery of fire / delivering fire / fire hit*
Entered by: MaggieF

09:56 Dec 5, 2019
Polish to English translations [PRO]
Military / Defense
Polish term or phrase: rażenie ogniowe
Rażenie ogniowe to zorganizowane oddziaływanie na przeciwnika różnymi rodzajami środków ogniowych w celu pozbawienia go zdolności do prowadzenia skutecznych działań bojowych. Wyróżnia się: ogień pododdziałów piechoty i czołgów, wsparcie ogniowe wojsk oraz ogień przeciwlotniczy
MaggieF
Poland
delivery of fire / delivering fire / fire hit*
Explanation:
*W normie NO-07-A011:2019 występuje również termin "rażenie" / "fire hit" jako "bezpośrednie fizyczne, psychiczne i informacyjne oddziaływanie na siły i środki przeciwnika w stopniu koniecznym do osiągnięcia zamierzonego celu.
Celem rażenia jest obniżenie potencjału bojowego przeciwnika, jego zdolności bojowej, zdezorganizowanie jego działań i zapewnienie wojskom własnym sprzyjających warunków do wykonania podstawowych zadań.
Podstawową formą rażenia jest ogień, wyrażający się w oddziaływaniu na przeciwnika, różnymi środkami ogniowymi. Szczególnymi formami oddziaływania są inżynieryjne środki rażenia, rażenie elektroniczne i oddziaływanie psychologiczne.

wsparcie ogniowe - fire support
ogień przeciwlotniczy - anti-aircraft fire
Selected response from:

Mateusz Skok
Poland
Grading comment
thanks
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1delivery of fire / delivering fire / fire hit*
Mateusz Skok
3fire fight
Frank Szmulowicz, Ph. D.
2 +1delivery of fire
mike23
3 -1firepower
geopiet


Discussion entries: 2





  

Answers


59 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): -1
firepower


Explanation:
Rażenie ogniowe to zorganizowane oddziaływanie na przeciwnika różnymi rodzajami środków ogniowych w celu pozbawienia go zdolności do prowadzenia skutecznych działań bojowych.

--------

Firepower is the military capability to direct force at an enemy. Firepower involves the whole range of potential weapons. - https://en.wikipedia.org/wiki/Firepower

geopiet
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 225

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  Mateusz Skok: Czy "firepower" to nie przypadkiem "siła ognia"? Wg AAP-6, siła ognia/firepower to "Ability to deliver fire"/"Zdolność do prowadzenia ognia"
36 mins
  -> firepower onslaught / direct firepower / suppressing firepower

1 hr   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5 peer agreement (net): +1
delivery of fire


Explanation:
delivery of fire

mike23
Poland
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 39

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Mateusz Skok
12 mins
  -> Dziękuję.

1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
delivery of fire / delivering fire / fire hit*


Explanation:
*W normie NO-07-A011:2019 występuje również termin "rażenie" / "fire hit" jako "bezpośrednie fizyczne, psychiczne i informacyjne oddziaływanie na siły i środki przeciwnika w stopniu koniecznym do osiągnięcia zamierzonego celu.
Celem rażenia jest obniżenie potencjału bojowego przeciwnika, jego zdolności bojowej, zdezorganizowanie jego działań i zapewnienie wojskom własnym sprzyjających warunków do wykonania podstawowych zadań.
Podstawową formą rażenia jest ogień, wyrażający się w oddziaływaniu na przeciwnika, różnymi środkami ogniowymi. Szczególnymi formami oddziaływania są inżynieryjne środki rażenia, rażenie elektroniczne i oddziaływanie psychologiczne.

wsparcie ogniowe - fire support
ogień przeciwlotniczy - anti-aircraft fire

Example sentence(s):
  • In artillery and naval fire support, the command used when it is desired to control the exact time of delivery of fire.
  • Komenda używana we wsparciu ogniowym artylerii lądowej i morskiej, gdy wymagane jest dokładne określenie momentu otwarcia ognia.

    https://wcnjik.wp.mil.pl/u/AAP6PL.pdf
Mateusz Skok
Poland
Specializes in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 4
Grading comment
thanks

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  mike23
8 mins

1 hr   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
fire fight


Explanation:
fire fight (A)
Delivery of fire between opposing units. Fire fight is a phase of an
attack that usually follows the approach march and deployment, and
comes before the assault.
https://fas.org/irp/doddir/army/ar310-25.pdf


ccccccc
Autorzy: Tomasz Całkowski.
Tytuł pracy: Istota targetingu
Tytuł czasopisma: Przegląd Sił Zbrojnych
Szczegóły: 2017, nr 2, s. 78-86
p-ISSN: 2353-1975
Typ publikacji: PAC
Język publikacji: POL
Słowa kluczowe: Targeting ; Wsparcie ogniowe ; Rozpoznanie obiektów ; Rażenie ogniowe ; Dowodzenie
Słowa kluczowe ang.: Fire support ; Target reconnaissance ; Fire fight ; Command and control

Autorzy: Rafał Iwanek.
Tytuł pracy: System rażenia w natarciu
Tytuł czasopisma: Przegląd Sił Zbrojnych
Szczegóły: 2016, nr 4, s. 19-23
p-ISSN: 2353-1975
Typ publikacji: PAC
Język publikacji: POL
Słowa kluczowe: Rażenie ogniowe ; System rażenia ; Wsparcie ogniowe ; Ogień bojowy ; Natarcie
Słowa kluczowe ang.: Fire fight ; Fire support ; Combat fire ; Attack
http://wso.wroc.pl/cgi-bin/expertus/expertus.exe4?KAT=/home/...

Frank Szmulowicz, Ph. D.
United States
Works in field
Native speaker of: Native in EnglishEnglish, Native in PolishPolish
PRO pts in category: 432




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search