zasyp

English translation: feed/loader hopper

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Polish term or phrase:zasyp
English translation:feed/loader hopper
Entered by: Alper Karayilan

18:44 Jan 18, 2016
Polish to English translations [PRO]
Tech/Engineering - Mining & Minerals / Gems
Polish term or phrase: zasyp
element przenośnika taśmowego

"Zwrotnia stanowi początkową część przenośnika. Składa się ze zwrotni bez zasypu, zasypu dodatkowego, kozła oraz wsporników taśmy górnej."
Alper Karayilan
Poland
feed/loader hopper
Explanation:
Przenośnik kubełkowy pionowo poziomy Nerak.
Dowolna liczba zasypów i wyspów, zastępuje konfiguracje kilku różnych połączonych ze sobą przenośników (np. ślimakowych). Bardzo duża wydajność, transport delikatnych produktów, cicha praca i tania eksploatacja. http://www.haszysz.net/film/k7rcB_xx8Is.html

ccccccccc

The helical rotates inside a long metal tube, moving the grain upwards. On the lower end, a hopper receives grain from the truck or grain cart.
https://en.wikipedia.org/wiki/Screw_conveyor

ccccccccccc

screw conveyor-spiral conveyor-spiral feeder-screw loader hopper for vertical screw conveyor assembly
http://www.alibaba.com/product-detail/screw-conveyor-spiral-...

--------------------------------------------------
Note added at 2 hrs (2016-01-18 20:50:38 GMT)
--------------------------------------------------

Diagram
kosz pod zasyp ręczny
kosz pod zasyp z urządzenia
http://www.hamech.pl/images/product/przenosnik_trocin_ZP/zes...

ccccccc

73747010 Przenośnik ślimakowy z koszem zasypowym (silnik: 3kW, wydajność do 16 t/h, średnica rury: 150mm, maks długość: 9m)
Przenośniki ślimakowe w tej wersji wykonania przystosowane są do transportu zboża poprzez bezpośredni jego zasyp do zamontowanego w dolnej części przenośnika kosza zasypowego.
http://www.maszynypolska.pl/pol_pm_73747010-Przenosnik-slima...
Selected response from:

Frank Szmulowicz, Ph. D.
United States
Grading comment
dziękuje
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4inlet
Adrian Liszewski
3 +1feed/loader hopper
Frank Szmulowicz, Ph. D.


Discussion entries: 2





  

Answers


1 hr   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
feed/loader hopper


Explanation:
Przenośnik kubełkowy pionowo poziomy Nerak.
Dowolna liczba zasypów i wyspów, zastępuje konfiguracje kilku różnych połączonych ze sobą przenośników (np. ślimakowych). Bardzo duża wydajność, transport delikatnych produktów, cicha praca i tania eksploatacja. http://www.haszysz.net/film/k7rcB_xx8Is.html

ccccccccc

The helical rotates inside a long metal tube, moving the grain upwards. On the lower end, a hopper receives grain from the truck or grain cart.
https://en.wikipedia.org/wiki/Screw_conveyor

ccccccccccc

screw conveyor-spiral conveyor-spiral feeder-screw loader hopper for vertical screw conveyor assembly
http://www.alibaba.com/product-detail/screw-conveyor-spiral-...

--------------------------------------------------
Note added at 2 hrs (2016-01-18 20:50:38 GMT)
--------------------------------------------------

Diagram
kosz pod zasyp ręczny
kosz pod zasyp z urządzenia
http://www.hamech.pl/images/product/przenosnik_trocin_ZP/zes...

ccccccc

73747010 Przenośnik ślimakowy z koszem zasypowym (silnik: 3kW, wydajność do 16 t/h, średnica rury: 150mm, maks długość: 9m)
Przenośniki ślimakowe w tej wersji wykonania przystosowane są do transportu zboża poprzez bezpośredni jego zasyp do zamontowanego w dolnej części przenośnika kosza zasypowego.
http://www.maszynypolska.pl/pol_pm_73747010-Przenosnik-slima...

Frank Szmulowicz, Ph. D.
United States
Native speaker of: Native in EnglishEnglish, Native in PolishPolish
PRO pts in category: 152
Grading comment
dziękuje

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Marian Krzymiński: no tak!
13 mins
  -> Dziękuję ogromnie Marianie.

3 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
inlet


Explanation:
Nie mówię że druga propozycja jest zła, ale prawie zawsze jest więcej niż jedna opcja do wyboru. Przenośnik też można rozpatrywać jako odrębne urządzenie, które ma inlet i outlet (w zasadzie przenośnik może mieć kilka wlotów a nawet kilka wylotów).

Adrian Liszewski
Poland
Native speaker of: Polish




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search