przecinka ścianowa/obcinka ścianowa

English translation: set-up entry

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Polish term or phrase:przecinka ścianowa/obcinka ścianowa
English translation:set-up entry
Entered by: Alper Karayilan

17:32 Jul 16, 2016
Polish to English translations [PRO]
Tech/Engineering - Mining & Minerals / Gems
Polish term or phrase: przecinka ścianowa/obcinka ścianowa
Chodnik wykonany dla połączenia chodników przyścianowych w celu przygotowania przodku ścianowego.

http://www.nettg.pl/pojecie/4953/przecinka-scianowa
Alper Karayilan
Poland
set-up entry
Explanation:
Nie żebym się znała, ale znalazłam takie tłumaczenie w źródle poniżej.
Selected response from:

Lucyna Długołęcka
Poland
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +1set-up entry
Lucyna Długołęcka
3longwall cross-cut/longwall cross-cut
Frank Szmulowicz, Ph. D.


Discussion entries: 1





  

Answers


1 hr   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
set-up entry


Explanation:
Nie żebym się znała, ale znalazłam takie tłumaczenie w źródle poniżej.


    Reference: http://yadda.icm.edu.pl/baztech/element/bwmeta1.element.bazt...
Lucyna Długołęcka
Poland
Native speaker of: Polish
PRO pts in category: 12

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Frank Szmulowicz, Ph. D.: I also found one mention of such a translation (see the discussion).
1 hr

2 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
longwall cross-cut/longwall cross-cut


Explanation:
Przecinka ścianowa i obcinka ścianowa są równoznaczne.

ccc

przecinka ścianowa - chodnik wykonany dla połączenia chodników przyścianowych w celu przygotowania przodku ścianowego.
http://www.nettg.pl/pojecie/4953/przecinka-scianowa

ccccccc
Nr opisu: 0000086250
Ocena przydatności obudów spłaszczonych i prostych dla przecinek ścianowych i chodników przygotowawczych w kopalni "Piast".
[Aut.]: J. Kudela, M. Kucz, A. Ożóg, T. Zachwieja, Piotr Głuch.
W: Materiały Szkoły Eksploatacji Podziemnej 2013, Kraków, 18-22 lutego 2013. Streszczenia referatów. Instytut Gospodarki Surowcami Mineralnymi i Energią Polskiej Akademii Nauk, Katedra Górnictwa Podziemnego. Akademia Górniczo-Hutnicza. Kraków : [b.w.], 2013, s. 213
Pełny tekst na CD-ROM

przecinka ścianowa ; obudowa górnicza ; wyrobisko górnicze
longwall cross-cut ; mining support ; mine working

-------------------
Nr opisu: 0000079679
Przykłady zastosowania stropnic stalowych typu SPK i USG w trudnych warunkach geologiczno-górniczych.
[Aut.]: R. Bobek, T. Śledź, B. Mąka, A. Ratajczak, Piotr Głuch.
-Bud. Gór. Tunelowe 2013 R. 19 nr 1, s. 1-8, bibliogr. 8 poz.. Punktacja MNiSW 5.000

stropnica ; obudowa podporowo-kotwiowa ; przecinka ścianowa
roof-bar ; straight bolted support ; longwall cross-cut

------------------
Nr opisu: 0000076670
Doświadczenia ze stosowania obudowy łukowej podatnej spłaszczonej ŁPSp-V32/4 w przecince ściany 301 w pokładzie 318 w polu SIII w KHW S.A. KWK "Mysłowice-Wesoła".
[Aut.]: R. Łaskuda, J. Czarnecki, J. Gruszka, Piotr Głuch.
W: Aktualne problemy zwalczania zagrożeń górniczych. II Konferencja naukowo-techniczna, Brenna, 7-9 listopada 2012. Wydział Górnictwa i Geologii Politechniki Śląskiej. Gliwice : [Usługi Komputerowe i Poligraficzne Gębka Jan, Gębka Dariusz], 2012, s. 231-240, bibliogr. 2 poz.

Kopalnia Węgla Kamiennego Mysłowice-Wesoła ; przecinka ścianowa ; obudowa łukowa

Mysłowice-Wesoła Hard Coal Mine ; longwall cross-cut ; arch support
-----------------------------------------------------------

http://www.bg.polsl.pl/expertusbin/expertus.cgi?KAT=/var/www...

cccccccc

Kończy je wykonanie tzw. przecinki ścianowej, tj. wyrobiska korytarzowego
o odpowiednich wymiarach, które po wyposażeniu w obudowę ścianową oraz maszyny i urządzenia stanowiące wyposażenie ściany, staje się wyrobiskiem eksploatacyjnym - ścianą. Funkcjonuje także równoważna nazwa obcinka ścianowa na określenie tego wyrobiska.

Frank Szmulowicz, Ph. D.
United States
Native speaker of: Native in EnglishEnglish, Native in PolishPolish
PRO pts in category: 160




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search