obudowa kotwiowa

English translation: roof bolting

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Polish term or phrase:obudowa kotwiowa
English translation:roof bolting
Entered by: Małgorzata Buawa

13:37 Nov 25, 2018
Polish to English translations [PRO]
Tech/Engineering - Mining & Minerals / Gems
Polish term or phrase: obudowa kotwiowa
Z Deklaracji Zgodności. 'Firma ABC wprowadziła i stosuje zintegrowany system zarządzania jakością w zakresie produkcji obudów kotwiowych i kotwiarek z zasilaczami hydraulicznymi na potrzeby górnictwa.

Czy obudowa kotwiowa to może bolt support - jestem laikiem...
Małgorzata Buawa
Poland
roof bolting
Explanation:
Propozycja.

Obudowa kotwiowa – obudowa wyrobisk górniczych w postaci cięgien (kotwi), umieszczanych w otworach wiertniczych wykonanych w stropie i ociosach wyrobiska. Głowica kotwi rozparta jest w otworze wiertniczym, a końcowa część kotwi podtrzymuje zewnętrzną warstwę skalną.

Istota działania tego typu obudowy jest oparta na „spięciu” warstw skalnych stropu, powodując przy tym wzmocnienie górotworu. Obudowa kotwiowa nie ma skłonności do przenoszenia dużych obciążeń.

Najpopularniejsze rodzaje obudów kotwiowych:

kotwie rozprężne – żerdź kotwiowa umocowania jest w górotworze za pomocą specjalnego zamka (głowicy rozprężonej),
kotwie wklejane – umocowane są w otworze za pomocą tworzywa klejącego, którym mogą być żywice, zaprawa cementowa lub inne substancje wiążące.
kotwie wbijane – żerdzie są na ogół rurą rozprężoną odpowiednio w otworze.

https://pl.wikipedia.org/wiki/Obudowa_kotwiowa
ccccccccccccccccccccccccccccc

Kierunki rozwoju obudowy kotwiowej w australijskim górnictwie węglowym.
Rataj, M.
Wybrane pełne teksty z tego czasopisma
http://www.sitg.pl/przegladgorniczy/
Warianty tytułu
ENDirections of roof bolting development in Australian coal mining.

PL obudowa kotwiowa górnictwo australijskie
EN roof bolting australian mining
http://yadda.icm.edu.pl/yadda/element/bwmeta1.element.baztec...

--------------------------------------------------
Note added at 52 mins (2018-11-25 14:30:13 GMT)
--------------------------------------------------

cccccccccccccc
W samodzielnej obudowie kotwowej siły przyjmują zwykle wartości
rozciągające.
Axial forces in roof bolting take on only tensile strengths.
http://www.sitg.pl/przegladgorniczy/pokaz/art-1096a6-pdf.htm...
ccccccccccccccccccc
Tytuł w wersji angielskiej: Mechanical roof bolting of newly drilled roadway ...... Tytuł oryginału: Obudowa kotwiowa w wyrobisku o kształcie łukowym

optyczny (CD-ROM) s. 178
Słowa kluczowe polskie: skrzyżowanie ściana-chodnik ; obudowa kotwiowa
Słowa kluczowe angielskie: crossing longwall and heading ; roof bolting

Słowa kluczowe polskie: wyrobisko korytarzowe ; mechanizacja górnictwa ; obudowa kotwiowa
Słowa kluczowe angielskie: dog heading ; mining mechanization ; roof bolting


Słowa kluczowe polskie: Kopalnia Węgla Kamiennego Knurów-Szczygłowice ; obudowa kotwiowa ; skrzyżowanie ściana-chodnik
Słowa kluczowe angielskie: Knurów-Szczygłowice Hard Coal Mine ; roof bolting ; crossing longwall and heading

http://www.bg.polsl.pl/expertusbin/expertus.cgi?KAT=/var/www...
Selected response from:

Frank Szmulowicz, Ph. D.
United States
Grading comment
Dziękuję serdecznie.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +1roof bolting
Frank Szmulowicz, Ph. D.
2 +1rock/anchor bolt support
geopiet


Discussion entries: 1





  

Answers


48 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
roof bolting


Explanation:
Propozycja.

Obudowa kotwiowa – obudowa wyrobisk górniczych w postaci cięgien (kotwi), umieszczanych w otworach wiertniczych wykonanych w stropie i ociosach wyrobiska. Głowica kotwi rozparta jest w otworze wiertniczym, a końcowa część kotwi podtrzymuje zewnętrzną warstwę skalną.

Istota działania tego typu obudowy jest oparta na „spięciu” warstw skalnych stropu, powodując przy tym wzmocnienie górotworu. Obudowa kotwiowa nie ma skłonności do przenoszenia dużych obciążeń.

Najpopularniejsze rodzaje obudów kotwiowych:

kotwie rozprężne – żerdź kotwiowa umocowania jest w górotworze za pomocą specjalnego zamka (głowicy rozprężonej),
kotwie wklejane – umocowane są w otworze za pomocą tworzywa klejącego, którym mogą być żywice, zaprawa cementowa lub inne substancje wiążące.
kotwie wbijane – żerdzie są na ogół rurą rozprężoną odpowiednio w otworze.

https://pl.wikipedia.org/wiki/Obudowa_kotwiowa
ccccccccccccccccccccccccccccc

Kierunki rozwoju obudowy kotwiowej w australijskim górnictwie węglowym.
Rataj, M.
Wybrane pełne teksty z tego czasopisma
http://www.sitg.pl/przegladgorniczy/
Warianty tytułu
ENDirections of roof bolting development in Australian coal mining.

PL obudowa kotwiowa górnictwo australijskie
EN roof bolting australian mining
http://yadda.icm.edu.pl/yadda/element/bwmeta1.element.baztec...

--------------------------------------------------
Note added at 52 mins (2018-11-25 14:30:13 GMT)
--------------------------------------------------

cccccccccccccc
W samodzielnej obudowie kotwowej siły przyjmują zwykle wartości
rozciągające.
Axial forces in roof bolting take on only tensile strengths.
http://www.sitg.pl/przegladgorniczy/pokaz/art-1096a6-pdf.htm...
ccccccccccccccccccc
Tytuł w wersji angielskiej: Mechanical roof bolting of newly drilled roadway ...... Tytuł oryginału: Obudowa kotwiowa w wyrobisku o kształcie łukowym

optyczny (CD-ROM) s. 178
Słowa kluczowe polskie: skrzyżowanie ściana-chodnik ; obudowa kotwiowa
Słowa kluczowe angielskie: crossing longwall and heading ; roof bolting

Słowa kluczowe polskie: wyrobisko korytarzowe ; mechanizacja górnictwa ; obudowa kotwiowa
Słowa kluczowe angielskie: dog heading ; mining mechanization ; roof bolting


Słowa kluczowe polskie: Kopalnia Węgla Kamiennego Knurów-Szczygłowice ; obudowa kotwiowa ; skrzyżowanie ściana-chodnik
Słowa kluczowe angielskie: Knurów-Szczygłowice Hard Coal Mine ; roof bolting ; crossing longwall and heading

http://www.bg.polsl.pl/expertusbin/expertus.cgi?KAT=/var/www...

Frank Szmulowicz, Ph. D.
United States
Native speaker of: Native in EnglishEnglish, Native in PolishPolish
PRO pts in category: 160
Grading comment
Dziękuję serdecznie.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Maciej Bogucki
3 hrs
  -> Dziękuję Macieju. Serdecznie pozdrawiam.

2 hrs   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5 peer agreement (net): +1
rock/anchor bolt support


Explanation:
VI. Obudowa kotwowa.


Obudowa kotwowa wzmacnia górotwór wokół wyrobiska za pomocą kotwi.

Stosując kotwie w stropie wyrobiska możemy:

— przypiąć skały znajdujące się wewnątrz naturalnego sklepienia ciśnień do skał położonych poza jego zasięgiem (rys. 32a),

— spiąć warstwy leżące w zasięgu kotwi (rys. 32b) - http://www.czek.eu/strona eksploatacji/strona zaszyfrowana/0...

--------

A rock bolt is a long anchor bolt, for stabilizing rock excavations, which may be used in tunnels or rock cuts. It transfers load from the unstable exterior to the confined (and much stronger) interior of the rock mass. - https://en.wikipedia.org/wiki/Rock_bolt

geopiet
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 52

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Maciej Bogucki
1 hr
  -> dziękuję




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search