lecznicze podobieństwo biologiczne

English translation: medicinal biosimilarity / biosimilarity of medicinal product

10:58 Jun 17, 2008
Polish to English translations [PRO]
Medical - Other
Polish term or phrase: lecznicze podobieństwo biologiczne
W tytule badania klinicznego: Badanie randomizowane itp. porównujące lecznicze podobieństwo biologiczne leku X z lekiem Y.
Z góry dziękuję za pomoc.
magdalena2000
Spain
English translation:medicinal biosimilarity / biosimilarity of medicinal product
Explanation:
Moim zdaniem tak.

--------------------------------------------------
Note added at 3 hrs (2008-06-17 14:20:28 GMT)
--------------------------------------------------

"biosimilarity" czesto spotykane co potwierdza ponizszy link:

http://www.google.co.uk/search?hl=en&ie=ISO-8859-1&q=biosimi...
Selected response from:

~Ania~
United Kingdom
Grading comment
Dziękuję!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4medicinal biosimilarity / biosimilarity of medicinal product
~Ania~
4therapeutic bioequivalence
Piotr Sawiec
3 -1similar biological medicinal products
whole grain


  

Answers


54 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): -1
similar biological medicinal products


Explanation:
w tym kierunku...

--------------------------------------------------
Note added at   55 min (2008-06-17 11:54:03 GMT)
--------------------------------------------------

http://tinyurl.com/5klxux

whole grain
Specializes in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 67

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  Piotr Sawiec: Ua, śmiem podważyć to tłumaczenie w linku, biological medicinal produkt to biologiczny produkt leczniczy, np. przeciwciało, białko, enzym etc. a nie produkt podobny biologicznie
1 day 19 hrs

2 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
therapeutic bioequivalence


Explanation:
biosimilarity raczej się nie spotyka

Piotr Sawiec
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 12

3 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
medicinal biosimilarity / biosimilarity of medicinal product


Explanation:
Moim zdaniem tak.

--------------------------------------------------
Note added at 3 hrs (2008-06-17 14:20:28 GMT)
--------------------------------------------------

"biosimilarity" czesto spotykane co potwierdza ponizszy link:

http://www.google.co.uk/search?hl=en&ie=ISO-8859-1&q=biosimi...


    Reference: http://aolsearch.aol.co.uk/aol/search?invocationType=topsear...
~Ania~
United Kingdom
Native speaker of: Native in PolishPolish, Native in EnglishEnglish
PRO pts in category: 20
Grading comment
Dziękuję!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Piotr Sawiec: nie chcę być stanowczy, ale te linki niewiele mają wspólnego z medycyną czy farmakologią; zgoda, tu lepiej, ale tu: www.emea.europa.eu/pdfs/human/pcwp/7456206en.pdf jest definicja, musi być to produkt biologiczny, czego nie ma w pytaniu, mogę się mylić.
1 day 16 hrs
  -> Wobec tego zobacz tutaj: http://www.emea.europa.eu/pdfs/human/biosimilar/12791006en.p...




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search