pas przygraniczny

English translation: border belt

15:07 Jan 19, 2003
Polish to English translations [PRO]
Polish term or phrase: pas przygraniczny
jw
TranslateWithMe
Poland
English translation:border belt
Explanation:
[DOC]www.sigov.si/mddsz/pdf/Annex_G.doc

... municipalities along the border with Austria, Italy and Hungary if more than half of the municipality’s territory lies in the ten-kilometre border belt and in ...


--------------------------------------------------
Note added at 2003-01-19 15:24:07 (GMT)
--------------------------------------------------

43 linki w Google brytyjskim, np.:

the forces killed two militants in the border
belt of Uri when they were trying to crossover to this side as alleged on the ...
www.ummah.org.uk/kashmir/atroc/unjkil3.htm

Szczerze mowiac nie wiem czy i jaka jest roznica miedzy pasem a strefa.

--------------------------------------------------
Note added at 2003-01-19 15:28:40 (GMT)
--------------------------------------------------

Jeden pas ma 100 km, a drugi 20-30:

Obszar przygraniczny (lub inaczej graniczny lub nadgraniczny) danego państwa to teren (obszar stykowy) położony na granicy państwa. Dla celów planistycznych przyjmuje się, że jest to pas do 100 km od granicy w głąb kraju. Obejmuje on więc w Polsce duże części obszarów województw przygranicznych.

Strefa przygraniczna - według kryteriów administracyjnych oznacza po polskiej stronie pas dwóch gmin lub jednego powiatu i pas jednego powiatu po stronie niemieckiej, czeskiej lub słowackiej lub, jako odpowiednik powiatu, obwód poza naszą wschodnią i północno - wschodnią granicą. Często tak określa się po prostu pas wzdłuż granicy szerokości 20-30 km.
www.uni.wroc.pl/EuroRegio/Dynski.doc

Ktory nazwiemy \"zone\" a ktory \"belt\" i czy \"pas przygraniczny\" to to samo co \"obszar przygraniczny\"?
Selected response from:

Jacek Krankowski (X)
Grading comment
przekonał mnie Pan!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4border zone
Andrzej Lejman
4border belt
Jacek Krankowski (X)


  

Answers


6 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
border belt


Explanation:
[DOC]www.sigov.si/mddsz/pdf/Annex_G.doc

... municipalities along the border with Austria, Italy and Hungary if more than half of the municipality’s territory lies in the ten-kilometre border belt and in ...


--------------------------------------------------
Note added at 2003-01-19 15:24:07 (GMT)
--------------------------------------------------

43 linki w Google brytyjskim, np.:

the forces killed two militants in the border
belt of Uri when they were trying to crossover to this side as alleged on the ...
www.ummah.org.uk/kashmir/atroc/unjkil3.htm

Szczerze mowiac nie wiem czy i jaka jest roznica miedzy pasem a strefa.

--------------------------------------------------
Note added at 2003-01-19 15:28:40 (GMT)
--------------------------------------------------

Jeden pas ma 100 km, a drugi 20-30:

Obszar przygraniczny (lub inaczej graniczny lub nadgraniczny) danego państwa to teren (obszar stykowy) położony na granicy państwa. Dla celów planistycznych przyjmuje się, że jest to pas do 100 km od granicy w głąb kraju. Obejmuje on więc w Polsce duże części obszarów województw przygranicznych.

Strefa przygraniczna - według kryteriów administracyjnych oznacza po polskiej stronie pas dwóch gmin lub jednego powiatu i pas jednego powiatu po stronie niemieckiej, czeskiej lub słowackiej lub, jako odpowiednik powiatu, obwód poza naszą wschodnią i północno - wschodnią granicą. Często tak określa się po prostu pas wzdłuż granicy szerokości 20-30 km.
www.uni.wroc.pl/EuroRegio/Dynski.doc

Ktory nazwiemy \"zone\" a ktory \"belt\" i czy \"pas przygraniczny\" to to samo co \"obszar przygraniczny\"?

Jacek Krankowski (X)
PRO pts in pair: 1633
Grading comment
przekonał mnie Pan!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Andrzej Lejman: link ze Słowenii; czy to nie jest kalka?
5 mins

9 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
border zone


Explanation:
Taki napis można zobaczyć na tablicach rozmieszczonych w pobliżu granicy.

Andrzej Lejman
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in pair: 1691




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search