zasuwa

English translation: gate valve

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Polish term or phrase:zasuwa
English translation:gate valve
Entered by: Bartosz Piechaczek

23:09 Feb 26, 2013
Polish to English translations [PRO]
Tech/Engineering - Petroleum Eng/Sci / sieć gazowa
Polish term or phrase: zasuwa
Dotyczy pęknięcia spawu na połączeniu rur gazociągu

W zdaniach:
kontroli podlegał wytypowany (zamknięty) odcinek gazociągu o długości XXm pomiędzy zasuwą przed rozgałęzieniem do SRP w Y i zasuwą w Z.
SRP – Stacja Redukcyjno-Pomiarowa to stacja gazowa pełniąca rolę stacji redukcyjnej (regulacja ciśnienia gazu wraz z zainstalowanymi zabezpieczeniami przed wzrostem i spadkiem ciśnienia) oraz pomiarowej (pomiar strumienia objętości, masy lub energii gazu).
UZU – układ zaporowo-upustowy – montowane za gazociągach niskiego, średniego i wysokiego ciśnienia, wykonywane w wersji nadziemnej lub podziemnej, których głównymi elementami są: zasuwa lub kurek kulowy oraz odpowietrzenia po obu stronach zasuwy (kurka kulowego).
Beata Drezek
United Kingdom
gate valve
Explanation:
Bez szerszego kontekstu nie jesteśmy w stanie doprecyzować, o jaki konkretnie typ zasuwy chodzi.

--------------------------------------------------
Note added at 8 hrs (2013-02-27 07:17:55 GMT)
--------------------------------------------------

http://www.tbrightonvalves.co.uk/gate_valves.php
Selected response from:

Bartosz Piechaczek
Poland
Grading comment
Bardzo dziękuję za wszystkie odpowiedzi.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5gate valve
Bartosz Piechaczek
4slide gate valve
Marian Krzymiński
2flat gate valve
geopiet


  

Answers


2 hrs   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5
flat gate valve


Explanation:
http://www.efar.com.pl/kategoria/zasuwy/19 - po polsku

http://www.efar.com.pl/en/category/zasuwy/19 - English

--------------------------------------------------
Note added at 2 hrs (2013-02-27 01:34:46 GMT)
--------------------------------------------------

http://en.wikipedia.org/wiki/Gate_valve

geopiet
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 8

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Bartosz Piechaczek: Z tekstu nie wynika, że chodzi o zasuwę płaską. Na gazociągach są stosowane różne rodzaje zasuw.
3 hrs

6 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
slide gate valve


Explanation:
Wystarczająco precyzyjnie bez potrzeby odwoływania się do kontekstu. Dla potwierdzenia proszę "wygooglować" slide gate valve i wybrać grafikę!

Marian Krzymiński
Poland
Specializes in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 28

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Bartosz Piechaczek: 1. Odpowiedź nie jest uniwersalna, bo dotyczy tylko jednego rodzaju zasuw. Tak, jakbym w odpowiedzi na zapytanie "zawór" dał "ball valve". 2. Dużo rozmawiam z Hindusami i znam ich poziom angielskiego. 3. A co to jest źródło nienatywne?
1 hr
  -> 1. pytanie jest o zasuwę, moja odpowiedź jest uniwersalna i dotyczy zasady działania a nie konkretnego typu, o który Askerka nie pyta 2. Indie są krajem, w którym równoprawnym językiem urzędowym jest język angielski. 3. co to jest wynik natywny?

5 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
gate valve


Explanation:
Bez szerszego kontekstu nie jesteśmy w stanie doprecyzować, o jaki konkretnie typ zasuwy chodzi.

--------------------------------------------------
Note added at 8 hrs (2013-02-27 07:17:55 GMT)
--------------------------------------------------

http://www.tbrightonvalves.co.uk/gate_valves.php


    Reference: http://www.jafar.com.pl/pl/zasuwy
    Reference: http://www.jafar.com.pl/en/gate-valves
Bartosz Piechaczek
Poland
Works in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 8
Grading comment
Bardzo dziękuję za wszystkie odpowiedzi.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Marian Krzymiński: Mało przekonujące powoływanie się na nienatywne źródło!
37 mins




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search