odzwierciedlenie

English translation: mirroring

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Polish term or phrase:odzwierciedlenie
English translation:mirroring
Entered by: Frank Szmulowicz, Ph. D.

03:13 Nov 15, 2017
Polish to English translations [PRO]
Tech/Engineering - Photography/Imaging (& Graphic Arts) / opis zajec na kierunku fotografii
Polish term or phrase: odzwierciedlenie
przestrzeń obrazu fotograficznego - między odzwierciedleniem, zapisem, a refleksją.

Jak tu odróżnic odzwierciedlenie od refleksji?
Pozdrawiam,
Monika
Monika Marczak
mirroring
Explanation:
Propozycja.

--------------------------------------------------
Note added at 9 hrs (2017-11-15 13:08:55 GMT)
--------------------------------------------------

More exactly, faithful rendering of detail

--------------------------------------------------
Note added at 9 hrs (2017-11-15 13:09:58 GMT)
--------------------------------------------------

Fotografia  umożliwia  uzyskanie  wiernego, niemalże lustrzanego odwzorowania 
wybranych fragmentów  rzeczywistości na  materiale  światłoczułym, którego struktura budująca  obraz –  ziarnistość  –  sprawia  wrażenie  naturalności. Na obraz o wysokim stopniu realizmu składają się (Młodkowski, 1998):
· odzwierciedlenie  szczegółów  z  rozdzielczością  dorównującą  w  praktyce
wzrokowi człowieka

http://www.januszmusial.republika.pl/recenzje_teksty/2009-02...
Selected response from:

Frank Szmulowicz, Ph. D.
United States
Grading comment
thank you
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +1mirroring
Frank Szmulowicz, Ph. D.
3portrayal
Robert Foltyn


Discussion entries: 3





  

Answers


4 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
portrayal


Explanation:
illustration

Albo jak proponuje Frank.

Robert Foltyn
Poland
Native speaker of: Native in PolishPolish

18 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
mirroring


Explanation:
Propozycja.

--------------------------------------------------
Note added at 9 hrs (2017-11-15 13:08:55 GMT)
--------------------------------------------------

More exactly, faithful rendering of detail

--------------------------------------------------
Note added at 9 hrs (2017-11-15 13:09:58 GMT)
--------------------------------------------------

Fotografia  umożliwia  uzyskanie  wiernego, niemalże lustrzanego odwzorowania 
wybranych fragmentów  rzeczywistości na  materiale  światłoczułym, którego struktura budująca  obraz –  ziarnistość  –  sprawia  wrażenie  naturalności. Na obraz o wysokim stopniu realizmu składają się (Młodkowski, 1998):
· odzwierciedlenie  szczegółów  z  rozdzielczością  dorównującą  w  praktyce
wzrokowi człowieka

http://www.januszmusial.republika.pl/recenzje_teksty/2009-02...

Frank Szmulowicz, Ph. D.
United States
Native speaker of: Native in EnglishEnglish, Native in PolishPolish
PRO pts in category: 39
Grading comment
thank you

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Robert Foltyn
4 hrs
  -> Dziękuję Robercie. Pozdrawiam serdecznie.




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search