sprzedaż do detalu

English translation: sales to the retail channel / retailers

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Polish term or phrase:sprzedaż do detalu
English translation:sales to the retail channel / retailers
Entered by: tadream

08:08 Apr 11, 2005
Polish to English translations [PRO]
Bus/Financial - Retail
Polish term or phrase: sprzedaż do detalu
Sprzedaz aktywna do detalu - sprzedaż i obecność pełnego asortymentu produktów, określana wielkością stelaża ekspozycyjnego w punktach sprzedaży detalicznej, realizowana poprzez akwizytorów i sprzedawców bezpośrednich działających w imieniu Kupującego.
tadream
sales to the retail channel / retailers
Explanation:
po tej linii (ew. sales to retailers http://www.google.com/search?hl=en&lr=&q="sales to retailers... - właściwie to jest nawet bliższy odpowiednik syntaktycznie), w odróżnieniu od sprzedaży do np. gastronomii lub innych kanałów sprzedaży. Przykładowo - sprzedaż firmy Coca-Cola do detalu to będzie wolumen Coca-Coli, które kupują sieci handlowe typu Tesco, natomiast sprzedaż do gastronomii to będzie wolumen kupowany przez sieć fast-foodów typu McDonald. Podobnie jeśli firma produkująca kosmetyki sprzedaje szampony do salonów fryzjerskich i do sklepów kosmetycznych (lub przez stoiska kosmetyczne w supermarketach), to salony fryzjerskie nie będą kanałem detalicznym (ale supermarkety to już będzie 'sprzedaż do detalu')

tutaj mówią to o kawie
Note: The pounds shipped number in the Consumer Direct channel, includes shipments made to Keurig, Inc. for sales to the retail channel. ...
www.gmcr.com/ ContentPage.aspx?Name=MarketStatistics&DeptName=InvestorServices


tutaj to samo o samochodach
While Ford's sales to the retail channel were about flat yoy, a 24% slump in fleet sales led an overall 8% decline. Chrysler enjoyed solid performance, ...
www.safehaven.com/article-490.htm

tutaj części rowerowe
If Shimano can increase the perceived value of their components, they sell more of them. Sales to OEM dwarf sales to the retail channel... ...
www.cyclingforums.com/t38671-15-2.html

itd.
as a 4% increase in US cereal sales to the retail channel was offset by. declines in US snack sales and in all international segments except ...
investor.kelloggs.com/downloads/k_2001ar.pdf

HTH

--------------------------------------------------
Note added at 1 day 1 hr 18 mins (2005-04-12 09:27:29 GMT)
--------------------------------------------------

odpowiedź do Lizzy - nie jest to wewnątrz firmy. podobnie jak tutaj http://www.determan.net/Michele/mplace.htm \"sales/distribution channel\" to coś co istnieje poza firmą:
Place, or distribution channel, is the method for making your product available to the consumer. (i dalej wymieniane są przykładowe 4 kanały sprzedaży:) Retail, Online, In Person, In Home

podobnie tutaj http://www.bizhelp24.com/marketing/distribution_channels_dia... i tutaj http://www.bizhelp24.com/marketing/distribution_channels_ret...
(potocznie nazywani retailers, technicznie \"retail channel\")
Selected response from:

Marek Daroszewski (MrMarDar)
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +3sales to the retail channel / retailers
Marek Daroszewski (MrMarDar)
4sales to retail
Elizabeth Niklewska
3 -2retail sales
Adam Lankamer


Discussion entries: 2





  

Answers


0 min   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): -2
sprzedaż do detalu
retail sales


Explanation:
po prostu

Adam Lankamer
Luxembourg
Works in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 16

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Marek Daroszewski (MrMarDar): IMHO retail sales to sprzedaż PRZEZ sklepy detaliczne
43 mins

disagree  Rafal Korycinski: to jest sprzedaż detaliczna, a nie "do detalu" (swoją drogą - żargon aż uszy bolą)
58 mins
  -> cóż, chyba macie rację :-)

disagree  Elizabeth Niklewska: To samo co rafal
9 hrs

9 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
sprzedaż do detalu
sales to retail


Explanation:
Sales to retail = 6420 hitow w Google

Albo:
"Sales to the retail sector / trade" sa pomocne bo oznaczaja "branza"



    Reference: http://www.probrewer.com/news/news-002463.php
    Reference: http://phx.corporate-ir.net/phoenix.zhtml?c=101929&p=irol-ne...
Elizabeth Niklewska
United Kingdom
Native speaker of: Native in EnglishEnglish

43 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +3
sprzedaż do detalu
sales to the retail channel / retailers


Explanation:
po tej linii (ew. sales to retailers http://www.google.com/search?hl=en&lr=&q="sales to retailers... - właściwie to jest nawet bliższy odpowiednik syntaktycznie), w odróżnieniu od sprzedaży do np. gastronomii lub innych kanałów sprzedaży. Przykładowo - sprzedaż firmy Coca-Cola do detalu to będzie wolumen Coca-Coli, które kupują sieci handlowe typu Tesco, natomiast sprzedaż do gastronomii to będzie wolumen kupowany przez sieć fast-foodów typu McDonald. Podobnie jeśli firma produkująca kosmetyki sprzedaje szampony do salonów fryzjerskich i do sklepów kosmetycznych (lub przez stoiska kosmetyczne w supermarketach), to salony fryzjerskie nie będą kanałem detalicznym (ale supermarkety to już będzie 'sprzedaż do detalu')

tutaj mówią to o kawie
Note: The pounds shipped number in the Consumer Direct channel, includes shipments made to Keurig, Inc. for sales to the retail channel. ...
www.gmcr.com/ ContentPage.aspx?Name=MarketStatistics&DeptName=InvestorServices


tutaj to samo o samochodach
While Ford's sales to the retail channel were about flat yoy, a 24% slump in fleet sales led an overall 8% decline. Chrysler enjoyed solid performance, ...
www.safehaven.com/article-490.htm

tutaj części rowerowe
If Shimano can increase the perceived value of their components, they sell more of them. Sales to OEM dwarf sales to the retail channel... ...
www.cyclingforums.com/t38671-15-2.html

itd.
as a 4% increase in US cereal sales to the retail channel was offset by. declines in US snack sales and in all international segments except ...
investor.kelloggs.com/downloads/k_2001ar.pdf

HTH

--------------------------------------------------
Note added at 1 day 1 hr 18 mins (2005-04-12 09:27:29 GMT)
--------------------------------------------------

odpowiedź do Lizzy - nie jest to wewnątrz firmy. podobnie jak tutaj http://www.determan.net/Michele/mplace.htm \"sales/distribution channel\" to coś co istnieje poza firmą:
Place, or distribution channel, is the method for making your product available to the consumer. (i dalej wymieniane są przykładowe 4 kanały sprzedaży:) Retail, Online, In Person, In Home

podobnie tutaj http://www.bizhelp24.com/marketing/distribution_channels_dia... i tutaj http://www.bizhelp24.com/marketing/distribution_channels_ret...
(potocznie nazywani retailers, technicznie \"retail channel\")


Marek Daroszewski (MrMarDar)
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 4

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  emer
10 mins
  -> dzięki

agree  Rafal Korycinski
15 mins
  -> dzięki

agree  petrolhead
39 mins
  -> dzięki

neutral  Elizabeth Niklewska: Sales to retailers OK! Retail channel = kanal sprzedazy wewnatrz firmy - Odpowiedz na komentarz - ale czy ten "channel" nie jest u nich wewnatz firmy?
8 hrs
  -> u jednego z moich klientów jest taka segmentacja rynku: "off-premise channel" (który nazywają też: retail channel), "on-premise channel", "KA ch." i "wholesale ch."; ale nie spieram się i dzięki za OK na 'sales to retailers' :-) // zob. note added




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search