dubas

English translation: dubas

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Polish term or phrase:dubas
English translation:dubas
Entered by: Bartosz Piechaczek

05:34 Jan 5, 2012
Polish to English translations [PRO]
Ships, Sailing, Maritime / boat types
Polish term or phrase: dubas
"Kanał Bydgoski (KB) to najstarszy w Polsce działający kanał żeglowny, wpisany do rejestru zabytków w 2005 r. Teren po którym przebiega, już w XV w., służył jako połączenie handlowe z zachodem Europy. Płynące Notecią i Brdą galary, szkuty i ***dubasy*** wciągano na koła i przetaczano z jednej rzeki do drugiej."

Moja robocza wersja jest opisowa, ale może jednak się jakoś toto konkretnie nazywa?
Piotr Czyżewski
Poland
dubas
Explanation:
Nie ma angielskiego odpowiednika 1:1, dlatego osobiście zostawiłbym oryginalną nazwę z opisem tego typu łodzi w nawiasie.
Selected response from:

Bartosz Piechaczek
Poland
Grading comment
To chyba będzie bezpieczniejsze wyjście. Dziękuję:)
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +1dubas
Bartosz Piechaczek
2shallop
geopiet


Discussion entries: 1





  

Answers


6 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
dubas


Explanation:
Nie ma angielskiego odpowiednika 1:1, dlatego osobiście zostawiłbym oryginalną nazwę z opisem tego typu łodzi w nawiasie.

Bartosz Piechaczek
Poland
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 4
Grading comment
To chyba będzie bezpieczniejsze wyjście. Dziękuję:)

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Andrzej Mierzejewski: ja też.
4 hrs
  -> Dziękuję.

6 hrs   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5
shallop


Explanation:
przez podobieństwo;

dubas - http://pl.wikipedia.org/w/index.php?title=Plik:Dubas.jpg&fil...

------------

2. A small open boat fitted with oars or sails, or both, and used primarily in shallow waters. - http://www.thefreedictionary.com/shallop http://pl.wikipedia.org/wiki/Dubas

2 : a small open boat propelled by oars or sails and used chiefly in shallow waters - http://www.merriam-webster.com/dictionary/shallop

any of various earlier small open boats fitted with oars or sails or both - http://www.yourdictionary.com/shallop

--------------------------------------------------
Note added at 19 hrs (2012-01-06 01:25:55 GMT)
--------------------------------------------------

dubas _ http://cpx.republika.pl/dubas.jpg

geopiet
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 100

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Joanna Rączka: Na rysunkach podobne nie są. Jedno gaflowe, drugie rejowe. Jedno podobieństwo, to że oba żaglowo-wiosłowe - jak dezeta.
49 mins
  -> dziękuję za uwagę, nie chodziło mi jednak o rodzaj ożaglowania




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search