ekspozytura

English translation: substation; land station

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Polish term or phrase:ekspozytura
English translation:substation; land station
Entered by: Polangmar

04:27 Aug 13, 2012
Polish to English translations [PRO]
Tech/Engineering - Ships, Sailing, Maritime / budowa morskich elektrowni wiatrowych
Polish term or phrase: ekspozytura
Witam!

Serdecznie proszę o pomoc w tłumaczeniu zwrotu "ekspozytura". Wiem, że na pewno nie chodzi tu o "branch" czy "agency".

Tekst dotyczy budowy morskich elektrowni wiatrowych. Jest to decyzja organu w tej właśnie sprawie. Oto fragmenty:

Zobowiązuję inwestora do przedstawienia ministrowi właściwemu do spraw gospodarki morskiej, ekspertyzy technicznej w zakresie oceny wpływu przedsięwzięcia na polskie obszary morza A1 i A2 Morskiego Systemu Łączności w Niebezpieczeństwie i dla Zapewnienia Bezpieczeństwa (GMDSS), oraz System Łączności Operacyjnej Morskiej Służby Poszukiwania i Ratownictwa, a w przypadku stwierdzenia wystąpienia negatywnego oddziaływania na ww. systemy, inwestor jest zobowiązany do kompensacji pogorszenia warunków ich pracy poprzez zbudowanie i wprzęgniecie do systemu jednej lub większej liczby ekspozytur spełniających następujące warunki:

- ekspozytury będą posiadać parametry niezbędne do poprawnego odbioru i wysyłania wywołań selektywnych na kanale 70-tym morskiego pasma v,
- ekspozytury będą wyposażone w urządzenia zapewniające łączność radiotelefoniczną na wybranych kanałach morskiego pasma v

Będę wdzięczna za każdą sugestię.
Dorota Lisowska
land station
Explanation:
Budowa ekspozytur (stacji lądowych) systemu łączności operacyjnej zapewniającej właściwe pokrycie Polskiej Strefy Odpowiedzialności – zadanie 1.5.4, 3.5.
http://tinyurl.com/95d6zh5

(f) Land stations may only communicate with public coast stations and must remain within radio range of associated public coast stations; and...
http://tinyurl.com/8wh3vex
Selected response from:

Polangmar
Poland
Grading comment
Dzięki serdeczne!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4land station
Polangmar
2station
Grzegorz Mizera
Summary of reference entries provided
ref.
Polangmar

  

Answers


2 hrs   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5
station


Explanation:
Może po prostu station?

Example sentence(s):
Grzegorz Mizera
Belgium
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 8

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Polangmar: Nie może być samo "station", bo jest rozróżnienie na stacje brzegowe i ekspozytury.
16 hrs

18 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
land station


Explanation:
Budowa ekspozytur (stacji lądowych) systemu łączności operacyjnej zapewniającej właściwe pokrycie Polskiej Strefy Odpowiedzialności – zadanie 1.5.4, 3.5.
http://tinyurl.com/95d6zh5

(f) Land stations may only communicate with public coast stations and must remain within radio range of associated public coast stations; and...
http://tinyurl.com/8wh3vex

Polangmar
Poland
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 90
Grading comment
Dzięki serdeczne!




Reference comments


17 hrs
Reference: ref.

Reference information:
Obszary A1 będące w zasięgu radiostacji ultrakrótkofalowych w polskiej strefie odpowiedzialności SAR obsługiwane są przez dziewięć ekspozytur stacji Witowo. Ich lokalizacja i obsługiwane przez nie międzynarodowe kanały radiotelefoniczne przedstawia tabela 3.2.
(...) Tab. 3.2. - Ekspozytury obszarów A1 stacji Witowo Radio
http://www.gmdss.republika.pl/filessar/witowo.html

Podział wód na obszary GMDSS:
obszar A1 – obszar pozostający w zasięgu co najmniej jednej stacji brzegowej VHF, gdzie możliwe jest ciągłe alarmowanie za pomocą DSC (kanał 70 VHF – 156,525 MHz)
http://pl.wikipedia.org/wiki/GMDSS

Sea Area A1
An area within the radiotelephone coverage of at least one VHF coast station in which continuous digital selective calling (Ch. 70/156.525 MHz) alerting and radiotelephony services are available.
http://en.wikipedia.org/wiki/Global_Maritime_Distress_Safety...

Polangmar
Poland
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 90




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search