przyrodnicze uwarunkowania

English translation: determinants

12:02 Apr 25, 2005
Polish to English translations [PRO]
Social Sciences - Social Science, Sociology, Ethics, etc.
Polish term or phrase: przyrodnicze uwarunkowania
termin z dziedziny socjologii "Społeczne i przyrodnicze uwarunkowania zdrowia i choroby"
Marek Daroszewski (MrMarDar)
English translation:determinants
Explanation:
W socjologii będzie to "determinants", bo są to warunki, od których coś tam zależy...

--------------------------------------------------
Note added at 22 mins (2005-04-25 12:25:14 GMT)
--------------------------------------------------

Ech, zapomniałam - \"Social and biological determinants\".
Swoją drogą,. te \"przyrodnicze\" to dość podejrzanie brzmi, zwykle w socjologii rozróżnia się \"naturę\" i \"kulturę\"..., a nie przyrodę :)
Selected response from:

Himawari
Poland
Grading comment
Dzięki!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +2determinants
Himawari
4natural conditioning
bartek


Discussion entries: 3





  

Answers


2 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
natural conditioning


Explanation:
http://www.igipz.pan.pl/wydaw/pg12a.htm

.. apply natural conditioning techniques to effect appropriate comfort levels
for human activities ... Anthropology/ethnic background/religion/sociology ...
www.nps.gov/dsc/dsgncnstr/gpsd/ch6.html -

bartek
Native speaker of: Polish
PRO pts in category: 115

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Andrzej Mierzejewski: coś mi się wydaje, że w drugim linku "natural conditioning techniques" = klimatyzacja przy zastosowaniu naturalnych metod", a nie "uwarunkowania".
4 hrs

20 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +2
determinants


Explanation:
W socjologii będzie to "determinants", bo są to warunki, od których coś tam zależy...

--------------------------------------------------
Note added at 22 mins (2005-04-25 12:25:14 GMT)
--------------------------------------------------

Ech, zapomniałam - \"Social and biological determinants\".
Swoją drogą,. te \"przyrodnicze\" to dość podejrzanie brzmi, zwykle w socjologii rozróżnia się \"naturę\" i \"kulturę\"..., a nie przyrodę :)

Himawari
Poland
Specializes in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 24
Grading comment
Dzięki!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Katarzyna Landsberg-Polubok: a więc: natural determinants / determinante related to nature
2 mins
  -> dzięki :) co do "nature" to owszem, natomiast "natural" to by może wyglądało, że "social" są nienaturalne...

agree  makawa: http://www.newcastle.edu.au/faculty/health/research/activiti... - a może social and environmental?
8 mins
  -> no właśnie, ewentualnie, dzięki :) ale środowisko to nie tylko przyroda...




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search