Zwrotnica

English translation: antenna combiner, antenna multiplexer

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Polish term or phrase:zwrotnica antenowa
English translation:antenna combiner, antenna multiplexer
Entered by: Polangmar

19:51 Aug 1, 2009
Polish to English translations [PRO]
Tech/Engineering - Telecom(munications) / RTV installations
Polish term or phrase: Zwrotnica
Rysunek przedstawia antenę, do której dochodzą sygnały UKF, UHF i VHF - kable z nich spotykają się w zwrotnicy. Nie wiem czy to switch czy filter.
roster
Poland
antenna combiner, aerial combiner
Explanation:
This all weather antenna combiner merges the signals from a UHF antenna with a VHF antenna on the same down lead.
75 ohm output
It is ideal for those who need to combine a UHF antenna with an existing VHF antenna or for those in markets with low band VHF HDTV channels.
http://tinyurl.com/nkxrc3

AD-808 is a half-rack size, 4-input, 1-output professional active antenna combiner. It operates between 600MHz~900MHz band and connects four MIPRO MI-808T In-ear monitoring transmitters to greatly improve RF performance and reduces chances for signal dropouts.
http://www.mipro.com.tw/link/2_5_ad808.htm

Aerial combiner for 2 UHF TV aerials to 1 outlet or down lead. Can be plugged directly into the power link amplifier or used in the loft to feed one down lead cable. Suitable for analogue and...
http://tinyurl.com/n5a9eo
Selected response from:

Polangmar
Poland
Grading comment
Zgodnie z opinią klienta, wybieram tę opcję
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1antenna combiner, aerial combiner
Polangmar
4splitter/combiner
Peter Nicholson
3antenna branching filter
A.G.
3antenna branching filter
anek
Summary of reference entries provided
zwrotnica antenowa
Polangmar

Discussion entries: 14





  

Answers


1 hr   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
antenna branching filter


Explanation:
Słownik naukowo-technicznyWN-T

anek
Native speaker of: Native in PolishPolish

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Polangmar: "Zwrotnica antenowa" ma 1540 wystąpień na polskich stronach; "abf" praktycznie nie występuje. Czy to znaczy, że zagranicą nie używają zwrotnic ant. i trzeba wymyślać tłumaczenie, jak dla ciupagi, bigosu itp.? || Sorry, ale zwrotnica to nie [TYLKO] filtr.
18 mins

neutral  A.G.: Off subject.To Twoje pierwsze pytanie; nie poddawaj się tak łatwo uczestnikom forum, którzy dają disagree (tak jak rozumiem, rażąca niepoprawnosć: tu nie ma) równocześnie wypisują sami bzdury.
11 hrs

3 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
antenna combiner, aerial combiner


Explanation:
This all weather antenna combiner merges the signals from a UHF antenna with a VHF antenna on the same down lead.
75 ohm output
It is ideal for those who need to combine a UHF antenna with an existing VHF antenna or for those in markets with low band VHF HDTV channels.
http://tinyurl.com/nkxrc3

AD-808 is a half-rack size, 4-input, 1-output professional active antenna combiner. It operates between 600MHz~900MHz band and connects four MIPRO MI-808T In-ear monitoring transmitters to greatly improve RF performance and reduces chances for signal dropouts.
http://www.mipro.com.tw/link/2_5_ad808.htm

Aerial combiner for 2 UHF TV aerials to 1 outlet or down lead. Can be plugged directly into the power link amplifier or used in the loft to feed one down lead cable. Suitable for analogue and...
http://tinyurl.com/n5a9eo

Polangmar
Poland
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 89
Grading comment
Zgodnie z opinią klienta, wybieram tę opcję

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Radek Roliński: spotkałem też multiplexer w tu poszukiwanym znaczeniu zwrotnicy. Disagree za stwierdzenie, że zwrotnica to nie filtr.
1 hr
  -> Dziękuję.:) "Zwrotnica to nie filtr" to skrót myślowy od "Nie można tłumaczyć "zwrotnica" jako "filter", gdyż filtrowanie to niejako poboczna funkcja zwrotnicy". Nad "multiplexer" też myślałem, ale to szersze pojęcie: http://je.pl/9gru , http://je.pl/cd1f

1 day 39 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
splitter/combiner


Explanation:

http://www.google.com/search?hl=en&q=combiner/splitter

aka combiner/splitter


Peter Nicholson
Poland
Native speaker of: English
PRO pts in category: 4

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  A.G.
1 day 12 hrs
  -> Dziękuję

disagree  Polangmar: "Splitter" nie może być w podanym kontekście (http://www.rosterbiuro.com/obrazek.JPG ), bo ta zwrotnica niczego nie rozdziela. (Do "combiner" się tutaj nie ustosunkowuję, bo tę propozycję uzasadniłem w mojej odpowiedzi.)
1 day 16 hrs

1 hr   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
antenna branching filter


Explanation:
antenna efficiency :: MEGAsłownik :: internetowy słownik angielsko ...
antenna efficiency - sprawność anteny. ... antenna array » układ antenowy; antenna branching filter » zwrotnica antenowa; antenna change-over switch ...
megaslownik.pl/slownik/...polski/16776,antenna+efficiency -
tamże: a. signal distributor

--------------------------------------------------
Note added at 2 hrs (2009-08-01 22:33:05 GMT)
--------------------------------------------------

też triplexer

Outdoor Antenna Triplexer: ALCAD MM-307 (UHF-UHF-VHF/FM, F connectors). Code: R902042 ... View of the triplexer attached to a mast. Specifications ...
www.dipolnet.com/outdoor_antenna_triplexer_alcad_mm-307_uhf... -

Antenna Triplexer - ZA 4M
- [ Tłumaczenie strony ]
It is three-input antenna branching filter, used as triplexer for combining signals from three antennas, installed on a mast near the antenna set. ...
www.dipolnet.com/antenna_triplexer_-_za_4m_C0340.htm -

--------------------------------------------------
Note added at 13 hrs (2009-08-02 09:28:08 GMT)
--------------------------------------------------

? || Sorry, ale to zwrotnica to nie filtr. ??? Tu nie zgadłeś Polangmarze? Oj! przykrość

Zwrotnica złożona jest z precyzyjnie zestrojonych filtrów środkowo-zaporowych i filtrów środkowo-przepustowych, zaprojektowanych dla określonego terenu, w oparciu o dane stacji nadawczych oraz doświadczenia instalatorów. To instalator decyduje i współtworzy potrzebne rozwiązania.

--------------------------------------------------
Note added at 2 days11 hrs (2009-08-04 07:45:41 GMT) Post-grading
--------------------------------------------------

To witam klienta w towarzystwie G. (G. = guzik, termin kanoniczny rezerwuję dla siebie). Adder - to sumator logiczny

--------------------------------------------------
Note added at 2 days12 hrs (2009-08-04 08:33:45 GMT) Post-grading
--------------------------------------------------

Eligible for those with over 1000 Kudoz only! A poważnie (już po decyzji, bez obawy o oskarżenie o personal bias): propozycja Petera jst IMO najlepsza (dla najbardziej ogólnej definicji zwrotnicy): coś co sumuje lub rozdziela (z filtrowaniem). Czegoś się w trakcie tej dyskusji nauczyłem.

A.G.
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 5

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Polangmar: "Zwrotnica antenowa" ma 1540 wystąpień na polskich stronach; "abf" praktycznie nie występuje. Czy to znaczy, że zagranicą nie używają zwrotnic ant. i trzeba wymyślać tłumaczenie, jak dla ciupagi, bigosu itp.? || Sorry, ale zwrotnica to nie [TYLKO] filtr.
17 mins
  -> to sprawdź ile ma "antenna filter"; tu ze wzmacniaczem: Broadband VHF/FM/UHF Distribution Amplifier 16 dB, 5//Tak jak pisałem, przyjmuję disagree od fachowca, nie od mniej lub bardziej dociekliwego szperacza. Ja się w tej kwestii wyraźnie zdefiniowałem.




Reference comments


1 hr
Reference: zwrotnica antenowa

Reference information:
Zwrotnica antenowa — urządzenie doprowadzające sygnały pochodzące z kilku anten do jednego przewodu antenowego. Zwrotnice wyposażone są w systemy tłumiące sygnały niepożądane, a poszczególne wejścia przeznaczone są do odbioru sygnałów w ograniczonym zakresie częstotliwości. Mogą pracować bez zasilania zewnętrznego. Najczęściej posiadają 2 – 5 wejść i jedno wyjście (75 Ω).
http://pl.wikipedia.org/wiki/Zwrotnica_antenowa

--------------------------------------------------
Note added at 2 hrs (2009-08-01 22:00:38 GMT)
--------------------------------------------------

To jasne - przecież to nie jest odpowiedź, lecz pomoc dla odpowiadających.:-)

--------------------------------------------------
Note added at 2 hrs (2009-08-01 22:25:37 GMT)
--------------------------------------------------

Zwrotnica czterowejściowa stosowana jest jako element sumujący sygnały z czterech anten, montowana na maszcie antenowym, w pobliżu zestawu antenowego. Zwrotnica przeznaczona jest do pracy w otwartej przestrzeni. Konstrukcja obudowy zapobiega przedostawaniu się deszczu do wnętrza zwrotnicy Prosty montaż na maszcie dzięki plastikowej opasce. Możliwe jest przesyłanie zasilania do przedwzmacniaczy przez trzy wejścia zwrotnicy (patrz dane techniczne).
http://tinyurl.com/n236lu

Polangmar
Poland
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 89
Note to reference poster
Asker: Zgadza się, ale chodzi mi o angielską nazwę.


Peer comments on this reference comment (and responses from the reference poster)
neutral  M.A.B.: Każdy może, prawda, krytykować. Tak dla informacji: Total editcount: 878; Distinct page edits: 473
41 mins
  -> Zawsze łatwiej krytykować niż coś samemu konkretnie napisać (tak, ma być dwuznacznie).




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search