Freeview

English translation: ogólnodostępna/niekodowana naziemna telewizja cyfrowa

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Polish term or phrase:Freeview
English translation:ogólnodostępna/niekodowana naziemna telewizja cyfrowa
Entered by: Jacek Kloskowski

18:50 Dec 16, 2014
Polish to English translations [PRO]
Tech/Engineering - Telecom(munications)
Polish term or phrase: Freeview
Brak kontekstu, punkt na liście w słowniku.
Beata Drezek
United Kingdom
ogólnodostępna/niekodowana naziemna telewizja cyfrowa
Explanation:
What is Freeview HD:

http://www.freeview.co.uk/articles/faq/before-you-buy/freevi...
Selected response from:

Jacek Kloskowski
United States
Grading comment
Bardzo Panom dziękuję!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +1Freeview + (ev) tłumaczenie opisowe
Jacek Konopka
2 +1ogólnodostępna/niekodowana naziemna telewizja cyfrowa
Jacek Kloskowski
Summary of reference entries provided
Freeview - bez tłumaczenia
Jacek Konopka

Discussion entries: 7





  

Answers


10 mins   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5 peer agreement (net): +1
ogólnodostępna/niekodowana naziemna telewizja cyfrowa


Explanation:
What is Freeview HD:

http://www.freeview.co.uk/articles/faq/before-you-buy/freevi...

Jacek Kloskowski
United States
Works in field
Native speaker of: Native in PolishPolish, Native in EnglishEnglish
PRO pts in category: 8
Grading comment
Bardzo Panom dziękuję!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Frank Szmulowicz, Ph. D.
4 days
  -> Thank you :)

23 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
Freeview
Freeview + (ev) tłumaczenie opisowe


Explanation:
Ze wzg. na specyfikę zwrotu (UK etc). Ponadto sam zwrot 'freeview' występuje w b. wielu polskich źródłach w wersji pierwotnej.

Komentarz opisowy raczej wskazany.



--------------------------------------------------
Note added at   13 godz. (2014-12-17 08:26:08 GMT)
--------------------------------------------------

UZUPEŁNIENIE ODPOWIEDZI:
Freeview- uzupełnienie odpowiedzi:
Link 1: Freeview UK
http://www.freeview.co.uk/

Link 2: Freeview UK
http://www.freeview.co.uk/whats-on/tv-guide

Link 3: (jako przedsiebiorstwo brytyjskie)
http://pl.wikipedia.org/wiki/Freeview

Freeview – przedsiębiorstwo brytyjskie zajmujące się promocją i emisją naziemnego cyfrowego sygnału telewizyjnego. Jest spółką, do której na równych prawach przynależą BBC, ITV, Channel 4, British Sky Broadcasting oraz operator satelitarny Arqiva

Firma nie posiada żadnych kanałów ani też nie oferuje własnego programu, jej zadaniem jest umożliwienie odbioru bezpłatnego cyfrowego sygnału naziemnego za pomocą przystosowanych do tego telewizorów lub konwerterów set-top box.

Obecnie przy pomocy freeview możliwy jest odbiór sześćdziesięciu podstawowych kanałów telewizyjnych, ośmiu kanałów regionalnych oraz dwudziestu trzech podstawowych kanałów radiowych i sześciu regionalnych.[2] W ofercie Freeview znajdują się także trzy kanały HD: BBC HD, ITV1 HD i Channel 4 HD.[3]

http://pl.wikipedia.org/wiki/Freeview



Jacek Konopka
Poland
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 4

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Frank Szmulowicz, Ph. D.
4 days
  -> Thank You very much




Reference comments


18 mins peer agreement (net): +1
Reference: Freeview - bez tłumaczenia

Reference information:
Za taką wersją bym się skłaniał- z kilku powodów.

Jacek Konopka
Poland
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 4

Peer comments on this reference comment (and responses from the reference poster)
agree  Frank Szmulowicz, Ph. D.
4 days
  -> Thank You very much




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search