dokument ZW

English translation: ZW (Return of Stock and/or Tools) document / ZW (Return to Stock) / ... (Return of Stock)

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Polish term or phrase:dokument ZW
English translation:ZW (Return of Stock and/or Tools) document / ZW (Return to Stock) / ... (Return of Stock)
Entered by: Piotr Bienkowski

09:12 Feb 19, 2016
Polish to English translations [PRO]
Tech/Engineering - Telecom(munications) / telecom construction
Polish term or phrase: dokument ZW
‘Protokoły demontażu elementów wraz z kopiami dokumentów ZW’

Oto cały kontekst.
Piotr Bienkowski
Poland
ZW (Return of Stock and/or Tools) document / ZW (Return to Stock) / ... (Return of Stock)
Explanation:
ZW (Return of Stock and/or Tools) document

Druk ZW - Zwrot wewnętrzny to dokument magazynowy wystawiany w przypadku zwrotu wypożyczonych narzędzi czy zwrotu niewykorzystanych materiałów. Dokument stosowany w obrocie wewnątrzzakładowym. Dokument ZW stanowi podstawę sformalizowania zwrotu materiału na skutek np. uszkodzeń lub nienależytej jakości, zwrotu pomyłkowego pobrania niewłaściwej ilości lub rodzaju materiału, uzyskania oszczędności materiałowych oraz odzysku materiału. Wewnętrzny zwrot materiałów dokumentuje przyjęcie do magazynu materiałów wydanych uprzednio do produkcji, które nie zostały w danym procesie zużyte.
https://www.procedurawfirmie.pl/wzory/druk-zw-zwrot-wewnetrz...

ZW (zwrot wewnętrzny)

Dokument ZW jest podstawą do udokumentowania zwrotu materiału. Powodem dokonania zwrotu udokumentowane przez ZW może być pobranie materiału w ilości większej niż była wymagana; pomyłkowe pobranie materiału niewłaściwego (np. inny numer katalogowy niż był wymagany), w efekcie zwrot; kiedy celem było osiągnięcie oszczędności, materiał okazał się być uszkodzony lub nienależytej jakości, co wykryto w trakcie kontroli.

Oryginał dokumentu składany jest dziale księgowości, kopia dokumentu ZW przeznaczona jest dla jednostki zwracającej materiał widniejący na dokumencie, druga kopia natomiast przeznaczona jest do archiwizacji w dokumentacji magazynu.

Elementy, które powinien zawierać poprawnie wystawiony dokument to: pieczątka jednostki organizacyjnej zwracającej towar, numer magazynu przyjmującego materiał, numer kolejny dokumentu, nazwa materiału i jednostka miary, ilość materiału, indeks materiałowy (numer katalogowy), cena/wartość materiału, data i podpis osoby wystawiającej i zatwierdzającej ZW.
https://mfiles.pl/pl/index.php/Dokumentacja_magazynowa

Jeśli tylko zwrot wewnętrzny materiałów to wtedy taka opcja: ZW (Return to Stock) document / ... Return of Stock
Selected response from:

mike23
Poland
Grading comment
Dziękuję. Obie odpowiedzi są dobre, ale Twoja bardziej „oświecająca” :-)
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +1the ZW document
Andrzej Mierzejewski
3ZW (Return of Stock and/or Tools) document / ZW (Return to Stock) / ... (Return of Stock)
mike23


  

Answers


9 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
the ZW document


Explanation:
To jest oznaczenie formularza o konkretnym zastosowaniu. Obejrzyj grafiki dla: dokument ZW site:.pl

Z autorem i/albo odbiorcą tekstu (zależy, od której strony masz zlecenie) uzgodnij, czy niezbędne jest wyjaśnienie, o co chodzi.

--------------------------------------------------
Note added at 1 hr (2016-02-19 10:12:09 GMT)
--------------------------------------------------

ZW = zwrot do magazynu = np. return to storage.

Andrzej Mierzejewski
Poland
Native speaker of: Polish
PRO pts in category: 12

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Frank Szmulowicz, Ph. D.: np. return to the warehouse
2 hrs

1 day 1 hr   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
ZW (Return of Stock and/or Tools) document / ZW (Return to Stock) / ... (Return of Stock)


Explanation:
ZW (Return of Stock and/or Tools) document

Druk ZW - Zwrot wewnętrzny to dokument magazynowy wystawiany w przypadku zwrotu wypożyczonych narzędzi czy zwrotu niewykorzystanych materiałów. Dokument stosowany w obrocie wewnątrzzakładowym. Dokument ZW stanowi podstawę sformalizowania zwrotu materiału na skutek np. uszkodzeń lub nienależytej jakości, zwrotu pomyłkowego pobrania niewłaściwej ilości lub rodzaju materiału, uzyskania oszczędności materiałowych oraz odzysku materiału. Wewnętrzny zwrot materiałów dokumentuje przyjęcie do magazynu materiałów wydanych uprzednio do produkcji, które nie zostały w danym procesie zużyte.
https://www.procedurawfirmie.pl/wzory/druk-zw-zwrot-wewnetrz...

ZW (zwrot wewnętrzny)

Dokument ZW jest podstawą do udokumentowania zwrotu materiału. Powodem dokonania zwrotu udokumentowane przez ZW może być pobranie materiału w ilości większej niż była wymagana; pomyłkowe pobranie materiału niewłaściwego (np. inny numer katalogowy niż był wymagany), w efekcie zwrot; kiedy celem było osiągnięcie oszczędności, materiał okazał się być uszkodzony lub nienależytej jakości, co wykryto w trakcie kontroli.

Oryginał dokumentu składany jest dziale księgowości, kopia dokumentu ZW przeznaczona jest dla jednostki zwracającej materiał widniejący na dokumencie, druga kopia natomiast przeznaczona jest do archiwizacji w dokumentacji magazynu.

Elementy, które powinien zawierać poprawnie wystawiony dokument to: pieczątka jednostki organizacyjnej zwracającej towar, numer magazynu przyjmującego materiał, numer kolejny dokumentu, nazwa materiału i jednostka miary, ilość materiału, indeks materiałowy (numer katalogowy), cena/wartość materiału, data i podpis osoby wystawiającej i zatwierdzającej ZW.
https://mfiles.pl/pl/index.php/Dokumentacja_magazynowa

Jeśli tylko zwrot wewnętrzny materiałów to wtedy taka opcja: ZW (Return to Stock) document / ... Return of Stock

mike23
Poland
Works in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 16
Grading comment
Dziękuję. Obie odpowiedzi są dobre, ale Twoja bardziej „oświecająca” :-)




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search