przegląd eksploatacyjny

German translation: Wartung

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Polish term or phrase:przegl±d eksploatacyjny
German translation:Wartung
Entered by: tymoszka

11:58 Sep 28, 2005
Polish to German translations [PRO]
Tech/Engineering - Automotive / Cars & Trucks
Polish term or phrase: przegląd eksploatacyjny
czy może kto¶ wie, jak przetłumaczyć " Przegl±d eksploatacyjny"?
tymoszka
Wartung
Explanation:
Wartung
Wartungsdienst
technische Durchsicht



--------------------------------------------------
Note added at 25 mins (2005-09-28 12:24:19 GMT)
--------------------------------------------------

Pierwszy przegląd eksploatacyjny następuje po 16 tys. km i kosztuje niecałe 1.100 zł. Następne odbywają się co kolejne 16 tys. km. – koszt największego przeglądu, po 112 tys. km, wynosi 1.554 zł. Niewiele więcej płacą za przeglądy eksploatacyjne właściciele pozostałych modeli (S-Type, serii XJ oraz XK).

http://motonews.pl/services/jag/?op=art&sid=232

Przegląd techniczny (TÜV) i badanie emisji spalin (ASU)

Co dwa lata należy sprawdzać bezpieczeństwo techniczne samochodu – (w skrócie PKW co oznacza samochód osobowy (Personenkraftwagen) przeprowadzając przegląd główny. Przegląd ten wykonywany jest np. przez TÜV (skrót od „Technischer Überwachungs-Verein“ – stowarzyszenie kontroli technicznej). Poza tym regularnie przeprowadza się test spalin samochodu: odbywa się to w trakcie tak zwanego „Abgas-Sonder-Untersuchung“, w skrócie: ASU. ASU przeprowadza się w warsztatach samochodowych.

http://www.handbuch-deutschland.de/book/pl/005_011_005_003.h...


Die Wartung muß einmal im Jahr, spätestens bei km-Stand 10000, 20000, 30000 usw. durchgeführt werden (bis Aug. 81). Seit September 1981 einmal jährlich, spätestens alle 15000 km.


Schema der Pflege und Wartung
(nach den Durchprüfungen, siehe Garantieheft)
Auszuführende Arbeiten bei km - Stand

usw usf.




--------------------------------------------------
Note added at 5 hrs 8 mins (2005-09-28 17:07:38 GMT)
--------------------------------------------------

rowniez (i pewnie lepiej)
Inspektion
Selected response from:

Crannmer
Grading comment
dziekuje bardzo, wpisalam juz wprawdzie TUEV, ale zmieniam natychmiast na Pana wersjê.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +1Wartung
Crannmer
3 +1TÜV-Prüfung
Tomasz Sieniuć


  

Answers


5 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
przegl±d eksploatacyjny
TÜV-Prüfung


Explanation:
:)
Pozdr
TS


Tomasz Sieniuć
Poland
Works in field
Native speaker of: Polish

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Jerzy Czopik: tu pasuje jk ulał - ale ogólniej nazywa się to Hauptuntersuchung
3 mins
  -> no to znowu mi sie udalo;)

neutral  Crannmer: Panowie raczyli pomylic //_obowiazkowy_ przeglad techniczny z eksploatacyjnym// TÜV/HU to szczegolny przypadek _obowiazkowego_ przegladu technicznego. Nijak nie korespondujacy z zapytanym przegladem eksploatacyjnym.
14 mins
  -> Slownik PWN: Przegląd techniczny «sprawdzenie stanu technicznego maszyny lub urządzenia, dokonywane zwykle w określonych odstępach czasu lub po określonym okresie eksploatacji maszyny lub urządzenia». Jednak zalezy to oczywiscie od kontekstu.

19 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
przegl±d eksploatacyjny
Wartung


Explanation:
Wartung
Wartungsdienst
technische Durchsicht



--------------------------------------------------
Note added at 25 mins (2005-09-28 12:24:19 GMT)
--------------------------------------------------

Pierwszy przegląd eksploatacyjny następuje po 16 tys. km i kosztuje niecałe 1.100 zł. Następne odbywają się co kolejne 16 tys. km. – koszt największego przeglądu, po 112 tys. km, wynosi 1.554 zł. Niewiele więcej płacą za przeglądy eksploatacyjne właściciele pozostałych modeli (S-Type, serii XJ oraz XK).

http://motonews.pl/services/jag/?op=art&sid=232

Przegląd techniczny (TÜV) i badanie emisji spalin (ASU)

Co dwa lata należy sprawdzać bezpieczeństwo techniczne samochodu – (w skrócie PKW co oznacza samochód osobowy (Personenkraftwagen) przeprowadzając przegląd główny. Przegląd ten wykonywany jest np. przez TÜV (skrót od „Technischer Überwachungs-Verein“ – stowarzyszenie kontroli technicznej). Poza tym regularnie przeprowadza się test spalin samochodu: odbywa się to w trakcie tak zwanego „Abgas-Sonder-Untersuchung“, w skrócie: ASU. ASU przeprowadza się w warsztatach samochodowych.

http://www.handbuch-deutschland.de/book/pl/005_011_005_003.h...


Die Wartung muß einmal im Jahr, spätestens bei km-Stand 10000, 20000, 30000 usw. durchgeführt werden (bis Aug. 81). Seit September 1981 einmal jährlich, spätestens alle 15000 km.


Schema der Pflege und Wartung
(nach den Durchprüfungen, siehe Garantieheft)
Auszuführende Arbeiten bei km - Stand

usw usf.




--------------------------------------------------
Note added at 5 hrs 8 mins (2005-09-28 17:07:38 GMT)
--------------------------------------------------

rowniez (i pewnie lepiej)
Inspektion

Crannmer
Specializes in field
PRO pts in category: 375
Grading comment
dziekuje bardzo, wpisalam juz wprawdzie TUEV, ale zmieniam natychmiast na Pana wersjê.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Tomasz Sieniuć: Sprawdzilem. Masz racje.
1 hr
  -> thx




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search