przychody i koszty operacyjne

German translation: operative Aufwendungen und Erlöse

08:06 May 31, 2006
Polish to German translations [PRO]
Bus/Financial - Business/Commerce (general)
Polish term or phrase: przychody i koszty operacyjne
Zestawienie przychodów i kosztów operacyjnych przedsiębiorstwa w celu wyliczenia wyniku na podstawowej działalności. Czy stosowac tu "operative Einnahmen" und "operative Ausgaben" czy też "operative Erträge" und "Aufwendungen"? Mzślę, że to drugie.
Poniżej analiza porównania tych danych:
W 2003 roku w stosunku do roku poprzedniego przychody ze sprzedaży spółki wzrosły dwukrotnie, przy jednoczesnym wolniejszym wzroście kosztów – zmiana o 84%. Świadczy to o poprawie relacji przychodowo kosztowej spółki. Ostatecznie wynika na podstawowej działalności wzrósł o 180%.
Agiks
German translation:operative Aufwendungen und Erlöse
Explanation:
evtl. betriebliche
Selected response from:

Alicja Bloemer
Grading comment
Dzięki
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1Betriebseinnahmen und Betriebsausgaben (betriebliche Erträge und Aufwendungen)
kocur
4operative Aufwendungen und Erlöse
Alicja Bloemer


  

Answers


30 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
operative Aufwendungen und Erlöse


Explanation:
evtl. betriebliche

Alicja Bloemer
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 8
Grading comment
Dzięki

1 day 9 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
Betriebseinnahmen und Betriebsausgaben (betriebliche Erträge und Aufwendungen)


Explanation:
betriebliche Erträge (Betriebseinnahmen) (Betriebseinnahmen)§ 4 Abs. 4 EStG: betrieblich veranlasste Mehrungen des Betriebsvermögens

betriebliche Aufwendungen (Betriebsausgaben) als Betriebsausgaben gelten die Aufwendungen, die durch den Betrieb veranlasst sind (§ 4 Abs. 4 EStG)

kocur
PRO pts in category: 4

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  klick: betriebliche Erträge und Aufwendungen
6 days




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search