ustawienie (kontekst)

German translation: hier: Tastaturkürzel

13:09 Aug 13, 2007
Polish to German translations [PRO]
Tech/Engineering - Computers (general)
Polish term or phrase: ustawienie (kontekst)
Zabezpieczenie, o którym mowa w ust. 1 pkt 11 [chodzi o "zabezpieczenie interfejsów użytkownika oraz interfejsów komunikacyjnych"], powinno uniemożliwiać:
- dokonanie przypadkowej lub nieupoważnionej zmiany oprogramowania przyrządu poprzez kombinację ustawień przycisków klawiatury w zespole pomiarowym z układami sterowania przyrządu, nie opisaną w instrukcji obsługi;

Kontekst: Badania przyrządów do pomiaru prędkości.
Aleksandra Kwasnik
Germany
German translation:hier: Tastaturkürzel
Explanation:
IMHO autor przedobrzył i wpakował dwa grzybki w barszcz. Przypadkowe naciśnięcie kombinacji klawiszy, otwierającej niepowołany dostęp, jest możliwe. Natomiast "kombinacje ustawień przycisków klawiatury" wymagałyby jej uprzedniego demontażu - ale fizyczna zmiana klawiszy nie miałaby najmniejszego wpływu na oprogramowanie. Można się o tym przekonać, podłączając do peceta dowolne klawiatury - wida będzie działać bez najmniejszej zmiany.
Dlatego myślę, że chodzi tu o najzwyklejsze skróty klawiaturowe.
Selected response from:

Jerzy Czopik
Germany
Grading comment
Dziekuje za obydwie odpowiedzi!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +1Belegung
bdasler
4hier: Tastaturkürzel
Jerzy Czopik


  

Answers


7 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
hier: Tastaturkürzel


Explanation:
IMHO autor przedobrzył i wpakował dwa grzybki w barszcz. Przypadkowe naciśnięcie kombinacji klawiszy, otwierającej niepowołany dostęp, jest możliwe. Natomiast "kombinacje ustawień przycisków klawiatury" wymagałyby jej uprzedniego demontażu - ale fizyczna zmiana klawiszy nie miałaby najmniejszego wpływu na oprogramowanie. Można się o tym przekonać, podłączając do peceta dowolne klawiatury - wida będzie działać bez najmniejszej zmiany.
Dlatego myślę, że chodzi tu o najzwyklejsze skróty klawiaturowe.

Jerzy Czopik
Germany
Specializes in field
Native speaker of: Native in PolishPolish, Native in GermanGerman
PRO pts in category: 8
Grading comment
Dziekuje za obydwie odpowiedzi!

5 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
Belegung


Explanation:
tu mogłoby pasować. pozdrawiam bt

--------------------------------------------------
Note added at   8 min (2007-08-13 13:17:35 GMT)
--------------------------------------------------

nie chyba raczej nie. nie doczytałem, jakiś debil to pisał "kombinacja ustawień"???, pewnie chodzi o wciśnięcie w jednym czasie określonego skrutu klawiaturowego (Tastenkombination)

--------------------------------------------------
Note added at   11 min (2007-08-13 13:20:26 GMT)
--------------------------------------------------

skróru

--------------------------------------------------
Note added at   12 min (2007-08-13 13:21:08 GMT)
--------------------------------------------------

skrótu

bdasler
Poland
Works in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 4
Notes to answerer
Asker: Thanks, wlasnie w tym kierunku myslalam :-)


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Jerzy Czopik: jak najbardziej - Tastaturbelegung, choć przy założeniu, że moja teoria jest prawdziwa, wtedy by już niepasowało
2 mins
  -> raczej jest, haha, pozdr. bt




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search