Drogowa Trasa Średnicowa

German translation: Stadtschnellstraße

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Polish term or phrase:Drogowa Trasa Średnicowa
German translation:Stadtschnellstraße
Entered by: pasjonatka77

09:07 Feb 29, 2012
Polish to German translations [PRO]
Tech/Engineering - Construction / Civil Engineering / geodezja, budowa dróg
Polish term or phrase: Drogowa Trasa Średnicowa
nazwa projektu

"Budowa drogi publicznej Drogowej Trasy Średnicowej od granicy z miastem XXX do węzła YYY w ZZZ"
pasjonatka77
Stadtschnellstraße
Explanation:
Proponuję właśnie tak, droga służąca do szybkiej komunikacji przez teren miasta, w miarę możliwości bez ograniczeń spowodowanych sygnalizacją świetlną itp.
Ewentualnie rowniez "Durchgang-Schnellstraße"
Selected response from:

nikodem
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3Stadtschnellstraße
nikodem
3Durchmesserstrasse
Dariusz Prochotta
3Umgehungsstraße
zakrzes


  

Answers


24 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
Umgehungsstraße


Explanation:
Średnicówki są pewnego rodzaju obwodnicą, zatem jest to najprostrze rozwiązanie.

zakrzes
Poland
Native speaker of: Native in PolishPolish
Notes to answerer
Asker: Drogowa Trasa Średnicowa (DTŚ, Trasa Średnicowa GOP) – droga szybkiego ruchu, łącząca 5 miast konurbacji górnośląskiej, Górnośląskiego Okręgu Przemysłowego. Obecnie DTŚ łączy Katowice, Chorzów, Świętochłowice, Rudę Śląską i Zabrze. W przyszłości planowane jest jej przedłużenie do Gliwic[1]. Od 1993 roku za budowę, eksploatację i utrzymanie drogi odpowiada spółka akcyjna Drogowa Trasa Średnicowa[2].


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Andrzej Mierzejewski: Obwodnica? Średnicowa = po średnicy, np. linia kolejowa Wwa Zach. - Wwa Centr. - Wwa Wsch., czyli "na durch" przez miasto.
19 mins

1 hr   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
Durchmesserstrasse


Explanation:
Występuje na stronie miasta Kolonia. Być może jest jeszcze inne określenie (coś mi chodzi po głowie, ale nie potrafię sobie przypomnieć).

http://www.masterplan-koeln.de/nord-sd-fahrt0.html

Dariusz Prochotta
Germany
Specializes in field
Native speaker of: Polish
PRO pts in category: 195

2 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
Stadtschnellstraße


Explanation:
Proponuję właśnie tak, droga służąca do szybkiej komunikacji przez teren miasta, w miarę możliwości bez ograniczeń spowodowanych sygnalizacją świetlną itp.
Ewentualnie rowniez "Durchgang-Schnellstraße"


    Reference: http://www.ferienwohnungen-in-jena.de/html/anfahrt.html
    Reference: http://www.ffcviktoria91.de/html/anfahrt.html
nikodem
Specializes in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 68




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search