"rachunek obrotów bieżących"

German translation: Leistungsbilanz

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Polish term or phrase:"rachunek obrotów bieżących"
German translation:Leistungsbilanz
Entered by: Małgorzata Wilczyńska

12:28 Jan 12, 2005
Polish to German translations [PRO]
Economics
Polish term or phrase: "rachunek obrotów bieżących"
Chodzi oczywiście o "volkswirtschaftlichen Begriff", cytyję całe zdanie: "Deficyt na rachunku obrotów bieżących wzrośnie z 1,6% PKB na koniec III kwartału 2004 do 2,2% na koniec 2005, przy czym wzrost deficytu będzie hamowany częściowo przez napływ środków z Unii Europejskiej"
gkosinska
Leistungsbilanzdefizit
Explanation:
Das Leistungsbilanzdefizit steigt auf...
Selected response from:

Małgorzata Wilczyńska
Poland
Grading comment
Graded automatically based on peer agreement.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +2Leistungsbilanzdefizit
Małgorzata Wilczyńska
4laufende Umsätze
Jerzy Czopik


Discussion entries: 1





  

Answers


5 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
obroty bie¿¹ce
laufende Umsätze


Explanation:
Zrezygnowa³bym z "rachunku" i napisa³:
Das Defizit der laufenden Umsätze wird von 1,6 % des BIP zum Ende des III. Quartals 2004 auf 2,2 % zum Ende des Jahres 2005 steigen, wobei die Defizitsteigerun teilweise durch de Zufluss der EU-Mittel aufgefangen wird.

--------------------------------------------------
Note added at 22 mins (2005-01-12 12:51:47 GMT)
--------------------------------------------------

Aufgrund Andrzej\'s Kommentars:
Das Defizit aus den laudenden Umsätzen...
Dalej bez rachunku, ale teraz \"deficyt z bie¿¹cych obrotów\"

Jerzy Czopik
Germany
Works in field
Native speaker of: Native in PolishPolish, Native in GermanGerman
PRO pts in category: 43

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Andrzej Lejman: obroty nie mogą mieć deficytu; musi istnieć rachunek tych obrotów
13 mins
  -> No widzisz, a ja myślałem, że tak się to da obejść

29 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +2
Leistungsbilanzdefizit


Explanation:
Das Leistungsbilanzdefizit steigt auf...


    Reference: http://www.handelsblatt.com/pshb/fn/relhbi/sfn/buildhbi/cn/G...
    Reference: http://www.finanznachrichten.de/nachrichten-2004-11/artikel-...
Małgorzata Wilczyńska
Poland
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 8
Grading comment
Graded automatically based on peer agreement.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  rjz: A szerzej jest to Zahlungsbilanzdefizit,jest Leistungsbilanzt ( zB. Saldo der statistisch nicht aufgliedbaren Transaktionen (Restposten) etc. ;-) //Ja zasadniczo nie opowiadam na pytania tego ASKERA, ale chciałem poprzeć Twoj± słuszn± odp.
127 days
  -> Dziękuję. Ta pani, niestety, nie ma zwyczaju potwierdzać odpowiedzi. A szkoda, byloby milej...

agree  Iwona Domanska
182 days




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search