Ekonomia

German translation: Volkswirtschaftslehre

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Polish term or phrase:Ekonomia
German translation:Volkswirtschaftslehre
Entered by: remir

10:07 Aug 29, 2012
Polish to German translations [PRO]
Social Sciences - Education / Pedagogy / dyplom uniwersytetu
Polish term or phrase: Ekonomia
Proszę o wskazówki, jak najtrafniej oddać kierunek studiów Uniwersytetu Łódzkiego na Wydziale Ekonomiczno-Socjologicznym: Ekonomia

Ökonomie? Ökonomik? Wirtschaftswissenschaft? Volkswirtshcaftslehre?

Będę wdzięczny za wszelkie sugestie
remir
Volkswirtschaftslehre
Explanation:
Jesli chodzi o socioekonomie. Jesli chodzi o ekonomie przedsiebiorstw : Betriebswirtschsftslehre
Selected response from:

JoannaR
Grading comment
dziękuję
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +2Volkswirtschaftslehre
JoannaR
5Betriebswirtschaftslehre (BWL)
Poznan-Berlin
3Wirtschaftslehre / Wirtschaftskunde
Anna Bednarska, MA MCIL


  

Answers


17 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
Volkswirtschaftslehre


Explanation:
Jesli chodzi o socioekonomie. Jesli chodzi o ekonomie przedsiebiorstw : Betriebswirtschsftslehre

JoannaR
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 8
Grading comment
dziękuję

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Agnieszka Okonska: dokładnie :)
3 mins

agree  nikodem
2 hrs

38 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
Wirtschaftslehre / Wirtschaftskunde


Explanation:
jeśli wcześniej dookreślona była nazwa wydziału, to wydaje mi się, iż nazwa kierunku może zostać ujęta bardziej ogólnie - chyba, że rzeczywiście zakres przedmiotów obejmował tylko VWL, wtedy pierwsza propozycja będzie trafniejsza:)


    Reference: http://www.wirtschafts-lehre.de/
Anna Bednarska, MA MCIL
United Kingdom
Native speaker of: Native in PolishPolish

9 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
Betriebswirtschaftslehre (BWL)


Explanation:
Wydział Ekonomii: Wirtschaftswissenschaften
pod nim kierunki:
- Betriebswirtschaftslehre - ekonomia (przedsiębiorstw) i
- Volkswirtschaftslehre - ekonomia (ogólna),
taki jest często spotykany podział kierunków w ramach wydziału ekonomii w Niemczech.
Częściej występuje Betriebswirtschaftslehre (a także i zwłaszcza w Polsce), chyba ze na Fakultät für Wirtschafts- und Sozialwissenschaften, ekonomia w Łodzi ma że charakter bardziej nauki teoretycznej, o mechanizmach tego świata... wtedy Volkswirtschaft
(studiowałem też ekonomię w Niemczech i spędziłem trochę lat przy niemieckich uczelniach jako student i pracownik uczelniany)

Poznan-Berlin
Poland
Specializes in field
Native speaker of: Native in PolishPolish




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search